PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop wychowawczy i DG

  • 1. Data: 2006-08-01 16:20:30
    Temat: Urlop wychowawczy i DG
    Od: "Jan Kowalski" <j...@m...pl>

    Witam,

    mam nastepujące pytanka. Złożyłem wniosek o urlop wychowawczy w dniu 12
    lipca 2006 roku, z informacją iz udaje sie na urlop wychowawczy z dniem 28
    lipca 2006 roku. (notabene pracodawca nie wyraził zgody, ale to szczegół)
    Tak więc zostal zachowany okres 14 dni poinformowania pracodawcy o owym
    zamiarze (czasami dziecko ratuje skórę, jak pracodawca nie chce rozwiązac
    umowy na czas nieokreślony za porozumieniem stron.)
    Pech chciał, iz dnia 13 lipca sie rozchorowałem i byłem na zwolneniu
    lekarskim do 31 lipca 2006. 1 sierpnia czyli dzis lekarz kazał mi sie
    jeszcze wyluzować, ale przepisał, ot tak na wszelki wypadek zwolnenie do 7
    sierpnia 2006.

    Pytania:

    1. Kto płaci za dzień 31 lipca -8 sierpnia 2006 roku ? Jak nikt, to pal go
    licho, ale wolę wiedzieć jeśli ew. parę grosza miałoby mi sie należeć od
    pracodawcy. Czy urlop wychowawczy ulega przesunięciu jak urlop wypoczynkowy,
    jeśli nastąpił na skutek choroby ?

    2. Mój wychowawczy jest bezplatny. Czy mimo wszystko podczas jego trwania
    naliczany mi jest urlop ? Jeśli będe na urlopie powiedzmy roczek, to za rok
    będe miał do wykorzystania 26 dni urlopu z okresu zatrudnienia, nawet
    podczas trwania urlopu wychowawczego ? Czy te dwie sprawy sie wykluczają ?

    3. Wiem, iż podczas urlopu wychowawczego jestem ubezpieczony w jakiejś tam
    formie. W jakiej, to nie wiem dokladnie. Jednak mój znajomy prowadzi
    działalność gospodarczą i pracuje. Płaci ZUS-u jakies tam grosze, cos ok 200
    czy 300 PLN. Czy jeśli ja założę działalność gospodarczą i będę na urlpopie
    wychowawczym a zatrudniony u swojego obecnego pracodawcy, to tez będę płacił
    te niskie skladki czy tez całość. Czy owe ulgi dotyczą tylko osób
    zatrudnionych i czynnych zawodowo ? W ZUS-ie nikt nie był mi w stanie
    odpowiedzieć na tą informację, a dzwoniłem do siedzib w dwóch miastach
    wojewódzkich. Może się ktoś z Was orientuje.

    Pozdrawiam

    JK

  • 2. Data: 2006-08-03 16:37:17
    Temat: Re: Urlop wychowawczy i DG
    Od: "Gosc A" <u...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > licho, ale wolę wiedzieć jeśli ew. parę grosza miałoby mi sie należeć od
    > pracodawcy. Czy urlop wychowawczy ulega przesunięciu jak urlop

    wychowawczy nie ulega przesunieciu, czyli nikt nie zaplaci.

    > 2. Mój wychowawczy jest bezplatny. Czy mimo wszystko podczas jego trwania
    > naliczany mi jest urlop ?

    nie nalezy sie urlop

> [...]
    > formie. W jakiej, to nie wiem dokladnie. Jednak mój znajomy prowadzi
    > działalność gospodarczą i pracuje. Płaci ZUS-u jakies tam grosze, cos ok

    wydaje mi sie ze jezeli spelniasz wymogi (nie prowadziles wlasnej firmy w
    jakims tam okresie czasu i nie pracujesz dla bylego pracodawcy) to mozesz
    korzystac z 2 letniej ulgi w placeniu skladki spolecznej - w sumie ok 100 zl
    plus pelne zdrowotne. Twoj kolega placi zapewne tylko zdrowotne, ale to
    Ciebie nie dotyczy. Aha, wychowaczy jest w celu sprawowania osobistej opieki
    nad dzieckiem i jezeli Twoja nowa praca bedzie to uniemozliwiala to
    pracodawca moze wezwac Ciebie do pracy i nie mozesz odmowic.