PracaGrupypl.praca.dyskusje › nowa praca a karalność

  • 1. Data: 2006-08-02 07:14:08
    Temat: nowa praca a karalność
    Od: "filip" <b...@c...pl>

    Witam,

    Jestem osobą, wobec której wniesiony został akt oskarżenia. Najprawdopodobniej
    zastane skazany, ale wyrok będzie w zawieszeniu. Obecnie pracuje w duzej firmie
    jako specjalista ds. controllingu lecz planuję zmianę miejsca pracy w
    najbliższym czasie.
    Moje pytanie jest nastepujące. Czy nowy pracodawca nie wymagający ode mnie
    świadectwa o niekaralności sam będzie chciał sprawdzić czy jestem osobą
    niekaraną poniekąd &#8222;z urzędu&#8221;? Jak to wygląda w praktyce? Planuję zmianę
    miejsca pracy i obawiam się, że po dopięciu wszystkich formalności może okazać
    się, że ktoś sprawdzi rejestr i zostanę na lodzie.
    Pozdrawiam,
    filip

  • 2. Data: 2006-08-02 07:55:55
    Temat: Re: nowa praca a karalność
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    Dnia 02-08-2006 o 09:14:08 filip <b...@c...pl> napisał(a):

    > Planuję zmianę
    > miejsca pracy i obawiam się, że po dopięciu wszystkich formalności może
    > okazać
    > się, że ktoś sprawdzi rejestr i zostanę na lodzie.

    Papierek o niekaralnosci kosztuje bodajze 50 zl.
    Jezeli pracodawca w ogloszeniu o prace nie wpisal ze wymaga niekaralnosci
    (czytaj Ty masz zabulic i przyniesc mu ten swistek) to myslisz ze jemu
    bedzie sie chcialo placic? :)

    Pozdrowko

    Bonza

  • 3. Data: 2006-08-02 08:10:08
    Od: b...@c...pl

> [...]
    > Jezeli pracodawca w ogloszeniu o prace nie wpisal ze wymaga niekaralnosci
    > (czytaj Ty masz zabulic i przyniesc mu ten swistek) to myslisz ze jemu

    Tez mysle ze nie bedzie mu sie chcialo, ale doszly do mnie sluchy ze teraz
    wiekszosc pracodawcow wystepuje o zaswiadczenie automatycznie po przyjeciu
    pracownika bez wzgledu na to czy dostarczenie zaswiadczenia bylo wymagane czy
    nie. Moge sie mylic bo to tylko zaslyszana opinia, wiec chcialem to
    zweryfikowac. A moze ktos z HR sie wypowie?

    pzdr,
    filip

  • 4. Data: 2006-08-02 18:27:02
    Od: "Agnieszka" <a...@z...net>

    Użytkownik "Kuroi Bonza" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jezeli pracodawca w ogloszeniu o prace nie wpisal ze wymaga niekaralnosci
    > (czytaj Ty masz zabulic i przyniesc mu ten swistek) to myslisz ze jemu

    Było to co prawda wieeeki temu, ale podpisując pierwszą umowę o pracę
    przyniosłam komplet dokumentów wraz ze świadectwem niekaralności, na co pani
    w kadrach stwierdziła "niepotrzebnie pani wydawała pieniądze, my byśmy i tak
    sprawdzili". Jednak niektórym pracodawcom sie chce ;-)

    Agnieszka

  • 5. Data: 2006-08-03 06:53:12
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

> [...]
    > pani w kadrach stwierdziła "niepotrzebnie pani wydawała pieniądze, my
    > byśmy i tak sprawdzili". Jednak niektórym pracodawcom sie chce ;-)
    sadze ze bezpieczna generalizacja jest taka, ze wszystko zalezy od firmy i
    stanowiska.
    Jezeli masz byc ochroniarzem, handlowcem jezdzacym z gotowka, dyrektorem
    filii itp. to pewnie sprawdza, albo poprosza o przywiezienie we wlasnym
    zakresie. Jezeli jest to stanowisko mniej ambitne, albo majace mniejsza
    stycznosc bezposrednia z pieniedzmi to pewnie dadza sobie spokoj. Tak robi
    wiekszosc firm, co nie znaczy ze wszystkie :)

    Kolega nie napisal (a przynajmniej nie doczytalem) na jakim etapie jest
    jego sprawa. Takie sprawy potrafia sie dluugo ciagnac, mozena sie
    odwoluywac, co jeszcze przedluza. Jezeli sprawa jest w toku to bez
    problemu moze okazac "czysty" swistek, bo nie jest jeszcze w rejestrze
    skazanych.

    Pozdrowko

    Bonza

  • 6. Data: 2006-08-03 16:55:15
    Od: "MONKA" <m...@g...com>

    "taki papierek " kosztuje 60 zloty bo ja musialam wlasnie go zrobic tzn
    w lipcu wiec chyba calkiem niedawno. Firmy duze same sprawdzaja swoich
    pracownikow i to nie prawda ze im sie nie chce! tylko firmy koguciki
    nie robia takich rzeczy.