PracaGrupypl.praca.dyskusje › staz

  • 1. Data: 2006-08-01 19:59:45
    Temat: staz
    Od: "barts" <b...@g...com>

    Witam
    chcialbym dowiedziec sie czy ktos z was grupowicze zatrudnial w
    takiej formie pracownika? szczególnie interesuje mnie jakie
    formalnosci trzeba zalatwic w PUP i w innych urzedach? czy staz
    pracownika kosztuje cos pracodawce? i wreszcie czy jezeli prowadze
    dzialalnosc w miejscu zamieszkania i w urzedzie gminy zglosilem,
    ze adres ten jest tylko adresem mojego zamieszkania czy w takiej
    systuacji staz bedzie mogl sie odbywac u mnie ? kolejne pytanie to
    czy pracodawca jest w jakis sposób kontrolowany ze strony urzedów?
    Bo w zalozeniu poszukuje osoby na staz która mogla by pracowac
    samodzielnie w domu, prace przy komputerze

    pozdrawiam i czekam na pomoc

  • 2. Data: 2006-08-01 21:46:29
    Temat: Re: staz
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    staż z urzędu pracy jest po to, aby młoda osoba zdobyła doświadczenie
    i nauczyła się praktycznych rzeczy od specjalistów z odpowiednim
    przygotowaniem teoretycznym i praktycznym.
    Firma musi zatrudniać odpowiednich specjalistów i w moim mniemaniu nie
    może to być jednoosobowa działalność gospodarcza prowadzona w
    mieszkaniu.
    Jeżeli poszukujesz osoby, która mogłaby samodzielnie pracować w domu
    (własnym), to z pewnością nie może to być darmowy stażysta.
    Radzę zasięgnąć informacji w urzędzie pracy lub poczytać chociażby
    ustawę o zatrudnianiu i promocji zatrudnienia, może zrozumiesz, że
    staże wymyślono nie po to, aby początkującym, "oszczędnym" pracodawcom
    dać darmową siłę roboczą, tylko po to, aby młodym osobom ułatwić start
    zawodowy.
    W jaki sposób i czego nauczy się w Twojej "firmie" młody człowiek,
    który będzie pracował samodzielnie we własnym domu, bo w Twojej firmie
    nie możesz mu nawet zapewnić najprostszego stanowiska pracy
    wyposażonego w biurko i krzesło (chyba to minimnalne wymagania do
    pracy przy komputerze)?
    Oprócz solidnego pracownika, uczciwie wynagradzanego, na początek
    przydałby się w Twojej firmie przede wszystkim dobry doradca, może
    wspólnik, z odpowiednim doświadczeniem i znający się na tym i owym.

    wa

  • 3. Data: 2006-08-02 06:36:20
    Od: "RT" <r...@W...com>

    >Uzytkownik "barts" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    ups.com...
    >Witam
    >chcialbym dowiedziec sie czy ktos z was grupowicze zatrudnial w
    >takiej formie pracownika?

    Hi

    ...staz to najnormalniej w swiecie forma wyzysku mlodego czlowieka!
    Zazwyczaj stazysta wykonuje takie same czynnosci jak etatowy pracownik,
    ewentualnie proste i monotonne zadania z ta roznica ze robi to calkowicie
    za darmo. Wg. mnie stazysta powinien otrzymywac przynajmniej minimalne
    wynagrodzenie za swoja prace, bo prawda jest taka ze w tak krotkim czasie
    moze on jedynie zobaczyc jak praca wyglada, a nie nauczyc sie dobrego
    jej wykonywania. Przegladajac oferty pracy zauwazymy ze firmy
    wymagaja 'kilkuletniego doswiadczenia' a miesieczny tudziez dwumiesieczny
    staz jest raczej marnym doswiadczeniem.

    Pozdrawiam

    RT

  • 4. Data: 2006-08-02 06:56:21
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 1 Aug 2006 23:46:29 +0200, wektor napisał(a):

> [...]
    > staże wymyślono nie po to, aby początkującym, "oszczędnym" pracodawcom
    > dać darmową siłę roboczą, tylko po to, aby młodym osobom ułatwić start

    Heh, no podejrzewalem, ze staz powstal w tym celu. Wytlumaczcie mi tylko,
    dlaczego np. instytucja jaka jest urzad skarbowy, w ktorym pracuje
    zatrudnia (min.) stazystow wlasnie w celu otrzymania darmowej sily roboczej
    przy wykonywaniu najzmudniejszych zadan.
    Kolega wlasnie konczy taki 6-ciomiesieczny staz i glosno przyznaje ze nie
    nauczyl sie wlasciwie nic! :]

    Tak sie zastanawiam, czy w ogole moznaby to gdzies zglosic, tylko nie wiem
    czy w przypadku takiego urzedu to by nie byla walka z wiatrakami :]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2006-08-02 19:20:24
    Od: "Tomek" <s...@n...pl>

    chcialbym dowiedziec sie czy ktos z was grupowicze zatrudnial w
    takiej formie pracownika? szczególnie interesuje mnie jakie

    Warunki do spelnienia to

    1)zaswiadczenie z ZUS o nie zaleganiu z oplatami,

    2)zaswiadczenie z Urzedu Skarbowego o niewystepowaniu zadnych zaleglosci
    podatkowych,

    3)decyzja o wpisie do ewidencji dzialalnosci gospodarczej, KRS,

    4)regon,

    5)NIP,

    6)program stazu (nalezy podac zawód lub specjalnosc, imie, nazwisko
    bezrobotnego, data urodzenia, pesel, adres zamieszkania, zawód lub
    specjalnosc, zakres zadan, rodzaj uzyskanych kwalifikacji lub umiejetnosci
    zawodowych, dane opiekuna- imie, nazwisko, stanowisko oraz wyksztalcenie;
    sposób potwierdzenia nabytych kwalifikacji lub umiejetnosci zawodowych -
    opinia zakladu pracy), (2 egzemplarze)

    7)oswiadczenie o zamiarze zatrudnienia pracownika (dotyczy osób fizycznych
    prowadzacych dzialalnosc gopodarcza).

    Zasada jest taka jesli staz trwa 3 miesiace to musisz zatrudnic na pelen
    etat na kolejne 3 miesiace

    Staz bezplatnie naja w tej chwili tylko instytucje panstwowe,

    Tomek

  • 6. Data: 2006-08-03 18:36:32
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 2 Aug 2006 21:20:24 +0200, "Tomek" <s...@n...pl> wrote:

    >Zasada jest taka jesli staz trwa 3 miesiace to musisz zatrudnic na pelen
    >etat na kolejne 3 miesiace
    To nie jest prawda. Na podstawie tego co obserwuje jest roznie w
    roznych powiatach. W Szczecinie nie ma obowiazku zatrudnienia po stazu
    (dot. stazy finansowanych z funduszy unijnych).

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 7. Data: 2006-08-04 06:30:55
    Od: "Tomek" <s...@n...pl>

    > To nie jest prawda. Na podstawie tego co obserwuje jest roznie w
    > roznych powiatach. W Szczecinie nie ma obowiazku zatrudnienia po stazu
    > (dot. stazy finansowanych z funduszy unijnych).

    Tak zapomnialem dodac ze tak jest w moim miescie
    i tez w planach byly staze bez koniecznosci zatrudniania ale jakos ich nie
    ma (moze sa dla wybranych ? )

    Tomek