PracaGrupypl.praca.dyskusjeKażdy narzeka na brak pracy tymczasem ... – druga strona „medalu”. › Re: Każdy narzeka na brak pracy tymczasem ... – druga strona „medalu”.
    From: "Jan Kowalski" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Każdy narzeka na brak pracy tymczasem ... &#8211; druga strona
    &#8222;medalu&#8221;.
    Date: Fri, 9 May 2003 10:10:41 +0200

    news:57e3.00001246.3ebb492e@newsgate.onet.pl...
    > Jak nasz rynek pracy ma wyglądać normalnie i nie ma być
    > bezrobocia, skoro na najniższe stanowiska przyjmowani są ludzie po
    studiach,
    > którzy jeszcze 10 lat temu przyjmowani byli od średniego nadzoru wzwyż.

    Drogi Kolego!

    Pozwolę sobie zauważyć, że w Twoje rozumowanie (choć z gruntu rzeczy
    logiczne) wkradł się drobny błąd.
    Otóż przyjmowanie na byle duperelowate stanowisko ludzi z wyższym
    wykształceniem nie jest przyczyną,
    a skutkiem sytuacji gospodarczej. Skoro pracodawca może przebierać, robi to
    i wybiera sobie najlepszych.
    Inną sprawą jest, że czasami nie jest to najlepszy pomysł. Trudno mi sobie
    bowiem wyobrazić, by inżynier nie
    czuł się sfrustrowany przykręcając śrubki na taśmie produkcyjnej. Ucierpi na
    tym zapewne jakość produktu,
    ale także jego zdrowie psychyczne. Za to drugie, a raczej za jego leczenie,
    zapłacimy niestety wszyscy.

    Jan.