PracaGrupypl.praca.dyskusjeKażdy narzeka na brak pracy tymczasem ... – druga strona „medalu”. › Każdy narzeka na brak pracy tymczasem ... – druga strona „medalu”.
    From: m...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Każdy narzeka na brak pracy tymczasem ... – druga strona
    „medalu”.
    Date: 9 May 2003 08:22:38 +0200

    Jednym z problemów naszej gospodarki i co za tym idzie również rynku pracy,
    jest bezkrytyczne stosowanie wzorców zachodnich. Na potencjalnych klientów są
    urządzane łapanki w postaci różnych prezentacji, zaczepiania ludzi na ulicy,
    telefonowania do mieszkań prywatnych, chodzenia z towarem od domu do domu. Może
    to gdzie indziej funkcjonuje, ale w naszym kraju to po prostu irytuje i
    przedstawiciel handlowy, który ma załatwić klienta nie zainteresowanego kupnem,
    a rozliczany z wyników sprzedaży &#8211; po prostu nie zarobi.
    Polacy są na tyle praktyczni, że kupują nowe dopiero jak stare się nie nadaje
    do użytku, a ludzie zmieniający samochód jak się zapełnią popielniczki to tylko
    promil społeczeństwa.
    To bezkrytyczne wprowadzanie wzorców zachodnich występuje również w wymaganiach
    minimum wykształcenia na różne stanowiska. Z niejednych ust już słyszałem, że
    jest to winą firm zachodnich, które maja takie wymagania nie licząc się z
    Polską specyfiką, a tym czasem średni poziom uczelni zachodnich jest równy
    naszym dobrym szkołom średnim, a skoro słyszę i czytam o tym od dawna, to musi
    to być prawdą. Jak nasz rynek pracy ma wyglądać normalnie i nie ma być
    bezrobocia, skoro na najniższe stanowiska przyjmowani są ludzie po studiach,
    którzy jeszcze 10 lat temu przyjmowani byli od średniego nadzoru wzwyż.
    Tylko nie piszcie proszę, że mam skończyć studia &#8211; bo mnie na to nie stać.
    Marek