PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kasa

  • 11. Data: 2006-09-25 13:39:36
    Temat: Re: Kasa
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 25 Sep 2006 14:46:58 +0200, użyszkodnik "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> napisał:

    > Tak, ale tym, co siatkę stawek ustanawiają.
    > Co do kasy to staż pracy (inaczej wysługa lat) to 1% wynagrodzenia za każdy
    > rok pracy. Po 8 latach 8% po 20 - 20% i dalej już nie rośnie. Jest to
    > procent od wynagrodzenia _zasadniczego_ , które jest zależne od stopnia
    > awansu, a tu są różnice rzędu kilkuset złotych.

    nikt nie broni uczyc w kilku szkołach, dorabiac na korepetycjach i tak
    dalej...

    --
    futszaK
    601061867

  • 12. Data: 2006-09-25 13:57:31
    Od: "blondi" <m...@g...com>

    Fixa napisał(a):
    > W pełni się zgadzam, dobrym początkiem był by podatek liniowy powiedzmy 15% i
    > zniesienie wszystkich ulg :)

    plus ewentualne rozliczanie sie z dziecmi.

    Blondi

  • 13. Data: 2006-09-25 14:17:25
    Od: "Włodi" <o...@p...wp.pl>

    > poprostu mamy zbyt dużo chętnych do pracy w porównaniu z tym co
    > gospodarka jest w stanie przyjąć i wyjazdy za granice do krajów gdzie
    > potrzeba rąk do pracy są sposobem na utylizacje tego nadmiaru

    Tu się zgadzam.

    > skoro zarabiają tyle to oznacza że gospodarka jest tak a nie inaczej
    > zorganizowana i wiecej nie jest w stanie dać

    A to akurat nieprawda. Przeciętnie w polsce pracownik w ciągu godziny
    wytwarza towary i usługi za 20 $ gdyby zarabiał połowę tylko swojej
    wydajności place w polsce mogłyby być nawet 2 razy wyższe to jest potencjał
    na obecną chwilę. Fakt takich niskich zarobków świadfczy tylko o zwykłej
    niesprawiedliwości w podziale dóbr i transferze zysków za granicę. Zatem nie
    ma znaczenia czy pracuje się w polsce czy za granicą, bo i tak większość
    togo co czlowiek wykona zostanie mu zabrane.

    > cała nadzieje w odchodzeniu pracowników na zmywak bo zwalniają miejsca
    > dla innych

    Poprawi się tu, pogorszy gdzie indziej. W polsce podwyżki będą, choc nie tak
    szybko jak większość by tego chciała.

    --
    Włodi o...@p...wp.pl
    gg : 05216076

  • 14. Data: 2006-09-25 14:29:13
    Od: Archibald <a...@o...pl>

    > nikt nie broni uczyc w kilku szkołach, dorabiac na korepetycjach i tak
    > dalej...
    Myslisz, ze sa godziny w szkolach? a o nizu demograficznym nie
    slyszeliscie ?;)
    Nie z kazdego przedmiotu dasz korepetycje, to osobny temat.

  • 15. Data: 2006-09-25 14:44:33
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Włodi" <o...@p...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:ef8odo$dlo$1@inews.gazeta.pl...

    > A to akurat nieprawda. Przeciętnie w polsce pracownik w ciągu godziny
    > wytwarza towary i usługi za 20 $

    Skąd masz taką informację?

    > Fakt takich niskich zarobków świadfczy tylko o zwykłej niesprawiedliwości w
    podziale dóbr i transferze zysków za granicę.

    Co nazywasz niesprawiedliwością? To, że ktos jest bogaty a inny biedny?

    --
    vertret

  • 16. Data: 2006-09-25 15:43:40
    Od: "Włodi" <o...@p...wp.pl>

    > Skąd masz taką informację?

    Czytałem o tym kiedyś w rzeczpospolitej chyba. W jakimś raporcie o
    wydajności pracy na świecie.

    > podziale dóbr i transferze zysków za granicę.
    >
    > Co nazywasz niesprawiedliwością? To, że ktos jest bogaty a inny biedny?

    To, że ktoś nie zarabia równowartości tego co wytworzył.

  • 17. Data: 2006-09-25 15:46:38
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 25 Sep 2006 16:17:25 +0200, użyszkodnik "Włodi"
    <o...@p...wp.pl> napisał:

> [...]
    > wytwarza towary i usługi za 20 $ gdyby zarabiał połowę tylko swojej
    > wydajności place w polsce mogłyby być nawet 2 razy wyższe to jest potencjał

    połowa daje 2340zł (przy 8 godzinach dziennie i 26 dniach roboczych w
    ciągu miesiąca) kosztów ponoszonych przez pracodawce czyli jakieś
    1.3kPLNa miesięcznie na ręke dla pracownika, reszta to podatek

    >Fakt takich niskich zarobków świadfczy tylko o zwykłej
    > niesprawiedliwości w podziale dóbr i transferze zysków za granicę.

    no pewnie, jak ma bulić ponad 40% w postaci różnych podatków to lepiej
    przetransferować za granice i zapłacić z tego podatek o połowe
    mniejszy

    > Poprawi się tu, pogorszy gdzie indziej. W polsce podwyżki będą, choc nie tak
    > szybko jak większość by tego chciała.

    wszyscy chcielibyśmy być piękni, młodzi i bogaci ale tak nie ma :(

  • 18. Data: 2006-09-25 15:48:35
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 25 Sep 2006 16:29:13 +0200, użyszkodnik Archibald
    <a...@o...pl> napisał:

    > Myslisz, ze sa godziny w szkolach? a o nizu demograficznym nie
    > slyszeliscie ?;)

    a wyżu tak, o niżu nie :>

    > Nie z kazdego przedmiotu dasz korepetycje, to osobny temat.

    napisałem "i tak dalej"

    nauczyciel muzyki może dajmy na to grać na weselach używając szkoły
    jako darmowego medium wspomagającego jego prywatne fuchy :P

  • 19. Data: 2006-09-25 16:07:09
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 Sep 2006 17:43:40 +0200, "Włodi"
    <o...@p...wp.pl> wklepał(-a):

    >To, że ktoś nie zarabia równowartości tego co wytworzył.

    Pracownik etatowy nie może zarabiać równowartości (a nawet tylko zysku) z tego
    co wytworzył, bo byłby wtedy niczym tylko kosztem.
    Jak sobie wyobrażasz działanie firmy, gdzie handlowiec podpisawszy umowę na 100
    tys. zł, gdzie zysk netto z tej umowy jest 15 tys., dostaje pensję 15 tys.? To
    chyba jakiś szaleniec prowadziłby taką firmę (niedługo zresztą).

  • 20. Data: 2006-09-25 16:45:53
    Od: "zak" <z...@p...pl>

    Użytkownik "Archibald" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Rozumiem, że państwo jest biedne, ale czy my wszyscy mamy stąd wyjechać?
    > Nauczyciel, 8 rok w szkole, z nadgodzinami 1500 zl

    marudzisz, siostra pracuje w szkole i ma ponad 2000 na reke,
    srednio z nadgodzinami i korakmi wychodzi okolo 40godzin
    (czyli normalny etat). Pracuje ledwie kilka lat.

    pozdro