PracaGrupypl.praca.dyskusjeKariera – słowo coraz mniej zrozumiałe... › Kariera – słowo coraz mniej zrozumiałe...
    From: a...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Kariera – słowo coraz mniej zrozumiałe...
    Date: 22 Apr 2003 15:26:02 +0200

    &#8222;Jak planuje pan swoją ścieżkę kariery?&#8221; &#8211; takie pytanie padło
    podczas pewnej
    rozmowy kw. jaką niedawno odbyłem. &#8222;Mniej pracować &#8211; więcej
    zarabiać&#8221; &#8211;
    pomyślałem a następnie tłumaczyłem, że zależy mi na ciągłym podnoszeniu
    kwalifikacji, rozwoju zawodowym, ble... ble.. ble... (co zasadniczo nie rozmija
    się z prawdą ale też nie jest głównym powodem dla którego staram się o pracę).
    Szczera, rzeczowa odpowiedź skreśliłaby mnie natychmiast z listy kandydatów na
    stanowisko. DLACZEGO?
    Czy potencjalni pracodawcy (bądź ich przedstawiciele) są tak naiwni, że
    naprawdę wierzą w to, iż ta długa kolejka kandydatów na stanowisko marzy o
    wypruciu sobie flaków dla dobra firmy?
    Może ja jestem nienormalny, ale uważam, że do pracy przychodzi się po to, żeby
    zarobić na życie. Wyższe kwalifikacje, lepsze stanowisko mogą oczywiście
    złagodzić ból przychodzenia do pracy, ale nie sprawią, że stanie się ona
    przyjemnością. Pracodawca wydaje się tego sobie nie uświadamiać i chciwie
    dopomina się z ust kandydata deklaracji typu &#8222;chętnie będę spędzał w pracy całe

    dnie oraz weekendy&#8221;, &#8222;nie stawiam żadnych warunków, dla dobra firmy
    zrobię
    wszystko&#8221;.
    Bądźmy realistami!
    Pozdrawiam!