PracaGrupypl.praca.dyskusjeKapitał początkowy a oryginały dokumentów › Re: Kapitał początkowy a oryginały dokumentów
    From: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kapitał początkowy a oryginały dokumentów
    Date: Thu, 23 Oct 2003 09:14:22 +0200

    Użytkownik "M" <m...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:0590.00000301.3f977b5c@newsgate.onet.pl...
    > Może to trochę nie o pracy, ale zbulwersowało mnie. Mm oddać niby do ZUSu
    > oryginały wszystkich świadectw pracy, oryginał odpisu z dyplomu itp. i z
    tego
    > co się dowiedziałem to wszystko wsiąknie mi na około 1 rok, a potem (jak
    nie
    > zgubią) oddadzą, a cholera ich wie, może i nie oddadza, kto to wie co to
    może
    > dziać się za rok?
    Mi zwrocili po 7 miesiacach. Moze mialam szczescie? :)

    > Czy oni nie znają czegoś takiego jak potwierdzeie za zgodność?
    > Jak wy rozwiązaliście tę sprawę i jak rozwiązujecie kwestię przekazywania
    > dokumentów pracodawcy. Ja obecnie daję kadrom tylko kopie.

    Jesli jestes gdzies zatrudniony, to z kopiami dyplomow nie ma problemu.
    Wystarczy ze firma napisze ci na kopii 'za zgodnosc z oryginalem' i
    wystarczy.
    Jesli idzie o swiadectwa pracy to jesli nie chcesz dawac oryginalow to sa 2
    wyjscia:
    1. zrobic odpis notarialny - dosc kosztowne, zwlaszcza jesli ktos ma kilka
    tych swiadectw,
    2. wyslac pisma do centrali ZUSu z prosba o zaswiadczenie ze w tym i w tym
    czasie byles zatrudniony w tym i tym zakladzie pracy. Takie zaswiadczenie
    jest traktowane na rowni ze swiadectwem pracy. Ma jedna wade - trzeba na nie
    czekac ok. miesiaca a czasu jak wiadomo niewiele.
    Zus kopie moze Ci zakwestionowac, zalezy od 'pani w okienku' w Zusie, ktora
    akurat bedzie obrabiala twoja teczuszke.

    m.