PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakosc pracownikow w kontekscie bezrobocia

  • 11. Data: 2002-07-03 16:08:22
    Temat: Re: Jakosc pracownikow w kontekscie bezrobocia
    Od: "Mangha de Luxe" <R...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl> napisał

    > moze w obecnej ludzie sie wypalili..? Moze widza ze ich praca nie ma
    > wiekszego wplywu na ilosc redukcji? Ze pozbywa sie z firmy najlatwiejszych
    > do zastapienia a nie najmniej pracowitych?

    Widzę, że masz przykre doświadczenia. Rzeczywiście tak się zdarza. Jednak
    nie sądzę, aby pozbywanie się najlepszych pracowników było normą. Redję
    zazczyna się od tych najmniej potrzebnych.

    > A czy w krajach lub firmach o wyzszej kulturze pracy, wspolpracownik
    widzacy
    > kolegow w takich sytuacjach, nie zwraca im przypadkiem uwagi, ze od ich
    > pracy zalezy dobro firmy....zamiast popadac w samozachwyt?

    Nie dziwię się, że mnie krytykujesz, skoro wspierasz podejście do pracy,
    które opisałam: dopóki ktoś nie zwróci uwagi, to można się obijać. A
    najlepiej, żeby nieustannie szef miał oko na ludzi, ale nie zawsze jest to
    możliwe. Wtedy sprawdzają się ci ludzie, którzy potrafią pracować bez
    nadzoru.

    Napisałeś o samozachwycie - co konkretnie miałeś na myśli? Bo w mojej
    wypowiedzi samozachwytu nie było - nie pisałam na swój temat, czytaj
    dokładnie posty.

    --
    mangha

    May your aura grace my presence when the earth breathes
    clean again.

  • 12. Data: 2002-07-03 16:09:02
    Od: "Polatschek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Shrek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 02 lip 2002, "Polatschek" <p...@i...pl> zapodal(a):

    > Trudno znalezc dobrego, wyksztalconego, dyspozyzyjnego za place minimalna,
    > i zeby jeszcze identyfikowal sie z firma i byl lojalny.
    >
    > Nie mowie, ze pensja to wszystko, ale pracuje sie po to zeby z niej
    > przezyc. Chcesz dobrego pracownika to mu zaplac, szanuj a na 80% bedzie
    > traktowal powaznie swoja prace. O pozostalych 20% to nie bede pisal bo tu
    > masz racje:(

    Nie moge sie zgodzic co do tej wypowiedzi, pensja "wcale" nie wplywa na
    sposob pracy czlowieka, przynajmniej do pewnego czasu. Po jakims czasie jak
    sobie olewales i przyzwyczailes sie do wysokich zarobkow to i tak bedziesz
    olewal.

  • 13. Data: 2002-07-03 17:04:37
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 03 lip 2002, "Polatschek" <p...@i...pl> zapodal(a):

    > Nie moge sie zgodzic co do tej wypowiedzi, pensja "wcale" nie wplywa
    > na sposob pracy czlowieka, przynajmniej do pewnego czasu.

    Niestety wplywa:(. Jak placa ci malo, na umowe zlecenie, albo zatrudniaja
    cie na 3 miesiace na probny, a potem zwalniaja, to ludzie nie przyladaja
    sie do pracy, nie identyfikuja sie z firma i po prostu odwalaja swoje. W
    najlepszym przypadku dla pracodawcy. W najgorszym po prostu robia to czego
    chca sie nauczyc zdobywaja doswiadczenie i szukaja lepszego pracodawcy.

    > Po jakims
    > czasie jak sobie olewales i przyzwyczailes sie do wysokich zarobkow
    > to i tak bedziesz olewal.

    I tu masz racje, to wlasnie jest smutne, ze ludzie, ktorzy wchodza na
    rynek pracy moga przesiaknac to sytuacja i wyrosnie mam nowe pokolenie
    socjalistycznych pracownikow:(

  • 14. Data: 2002-07-03 17:13:37
    Od: "Mangha de Luxe" <R...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "Polatschek" <p...@i...pl> napisał
> [...]
    jak
    > sobie olewales i przyzwyczailes sie do wysokich zarobkow to i tak bedziesz
    Niestety, muszę przyznać Ci rację.
    --
    mangha

    Might as well go for a soda, done with your bones so done with the knives
    It's a good old time if you don't mind the smell and don't mind the flies!

  • 15. Data: 2002-07-03 17:24:39
    Od: "mercedess" <m...@N...poczta.gazeta.pl>

    Niestety, jak mój któryś przedmówca stwierdził, pracownicy na niższych
    szczeblach traktowani są jak murzyni - od 8.00 do zakończenia roboty...
    I to jest straszne, bo świadczy o braku organizacji. I to wcale nie prawda,
    że my nie potrafimy pracować - to zwyczaje szefów doprowadzają nas do
    rozpaczy i wykończenia fizycznego...

    To bardzo złe harować do upadłego - pracodawcy mydlą nam oczy, że tak trzeba,
    bo to jest praca "zadaniowa".. Tylko że dlaczego ta praca zadaniowa trwa
    codziennie? Przecież większość ma rodziny i to ona jest dla człowieka
    najważniejsza. To chyba też zależy, jakiego kto ma szefa - jeśli jest
    kawalerem/panną albo rozwodnikiem/rozwódką to chyba ciężko jest się
    przyzwyczaić do stylu pracy takiego szefa...

    Ja zawsze pracę szanowałam, a pracodawca to wykorzystuje - wiedząc jak jest
    na rynku pracy, nie daje chwili wytchnienia... Wykorzystuje jak się da.

  • 16. Data: 2002-07-03 22:17:35
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>

    >Rzeczywiście tak się zdarza. Jednak
    > nie sądzę, aby pozbywanie się najlepszych pracowników było normą. Redję
    > zazczyna się od tych najmniej potrzebnych.

    Zaczyna...a jak redukcje trwaja....?Po najmniej potrzebnych ida pozostali,
    wg roznego klucza..najwiecej zarabiajacy sa zastepowani tanszymi, rezygnuje
    sie z niektorych dzialow, dwie osoby robia to, co dotychczas
    trzy...zastanawiajac sie, kiedy zostanie jedna. Powstaja nowe dzialy i
    stanowiska majace uzdrowic sytuacje, z ktorych po jakims czasie sie
    rezygnuje...Wszystko to ma wplyw na psychike pracownikow. Czytalem gdzies,
    ze stanach, gdy zostaje przejeta podupadajaca firma, czesto cala zaloga
    idzie na bruk, poniewaz ci ludzie sa tak wypaleni, ze w istniejacej
    struktorze beda tylko czynnikiem destrukcyjnym. Jednoczesnie, w innej firmie
    przewaznie okazuja sie w pelni kompetentni. Musza tylko zmienic otoczenie.

    > widzacy
    >
    > Nie dziwię się, że mnie krytykujesz, skoro wspierasz podejście do pracy,
    > które opisałam: dopóki ktoś nie zwróci uwagi, to można się obijać.

    Chyba niedokladnie czytalas, nie wspieram. Co teraz uzasadnie.

    Albo jestes w zespole, i twoja bytnosc w nim wyraza sie rowniez w tym, ze
    zwrocisz komus uwage, jesli mozliwe ze nawet nieswiadomie, nie spelnia
    swoich obowiazkow, albo poza zespolem..sama dla siebie. W wiekszosci
    pracujemy w firmach mniej lub wiecej handlowych (nasz byt zalezy od
    sprzedazy produktow lub uslug) i zla praca czesci osob odbija sie na
    funkcjonowaniu firmy...mniej kasy wplynie..firma gorzej prosperuje. Czyli
    twoje niezwrocenie komus uwagi, (domyslam sie ze z przyczyn osobistych, zeby
    sie nie narazic), rowniez jest niestety przejawem zlej pracy dla firmy ktora
    cie zatrudnila, a posrednio dla ciebie samej. Jesli nie masz tego w zakresie
    obowiazkow, to uwazasz, ze to cie nie dotyczy?

    > najlepiej, żeby nieustannie szef miał oko na ludzi, ale nie zawsze jest to
    > możliwe. Wtedy sprawdzają się ci ludzie, którzy potrafią pracować bez
    > nadzoru.

    Popatrz oczko wyzej...zespol, nie pojedynczy czlowiek odkladajacy papierki
    na kupke i nie przejmujacy sie, ze druga osoba ich nie odbiera, bo akurat ma
    komunie i z 10-a kolezanka dyskutuje o sukience corki, ze sluzbowego aparatu
    na koszt firmy zreszta. A uswiadomienie tego pracownikom, zwlaszcza mlodym
    bez doswiadczenia, ze sa zespolem i wspolnie cos wykonuja, nalezy do
    pracodawcy..szefa, dyrektora, wlasciciela. (Takze za pomoca bodzcow
    finansowych..w obie strony)

    > Napisałeś o samozachwycie - co konkretnie miałeś na myśli? Bo w mojej
    > wypowiedzi samozachwytu nie było - nie pisałam na swój temat, czytaj
    > dokładnie posty.

    Wybacz, ale podtrzymam swoje zdanie. Dokladnie tak odebralem twoj post.
    Najpierw ogolne podsumowanie doswiadczen ze wspolpracownikami :

    >"Co do większości osób, z ktorymi miałam okazję pracować, miałam wrażenie,
    że
    >zostali zatrudnieni przez pomyłkę (mam tu na myśli podejście do pracy i
    >swoich obowiązków). Niestety, niektórzy traktują pracę jako karę, nawet
    >jeśli zarabiają pieniądze wielokrotnie większe niż na to zasługują."

    Zakonczone puenta:

    >A tego lekceważącego podejścia do pracy mam naprawdę dosyć, mimo że nie
    >jestem pracodawcą, ale zwykłym pracownikiem. Staram się, jak mogę, aby
    >efekty mojej pracy były jak najlepsze i szlag mnie trafia, jak widzę
    >obiboków, którzy 90% czasu pracy przeznaczają na rozmowy telefoniczne i
    >internetowe, spotkania przy herbatce czy nawet dłubanie w zębie.

    Jest to post osobisty, pelen rozgoryczenia i poczucia niedocenienia swojej
    osoby, ktora przeciez jest najlepsza, zwlaszcza na tle..tych tam.
    Nie chce mi sie wierzyc, ze w jakiejkolwiek firmie, szefostwo by nie
    widzialo objawow wymienionych powyzej, zachodzacych tak permanentnie.
    Zrozumilbym, jesli mowa by byla o pojedynczych, maskujacych sie
    przypadkach...Ale wiekszosc?
    Albo trafilas do firmy ktora jest w sytuacji, ktora rozwinalem na wstepie
    posta, i wszystkim jest wszystko jedno, zyja w apatii i poczuciu bezsensu
    swoich staran, a ty sie nie zorientowalas jeszcze gdzie trafilas, albo zle
    oceniasz wspolpracownikow, moze przelozonych. Moze te spotkania przy
    herbatce dotycza spraw firmowych, (w niektorych firmach wybiera sie takie
    rozwiazanie, zamiast sluzbowwych narad)? No bo gdzie pracownicy moga tak sie
    rozsiadac i plotkowac? Chyba, ze trafilas z firmy produkcyjnej lub handlowej
    do jakiegos dobrze okopanego bastionu budzetowego? (jednego z nielicznych
    juz).Znam takie i to obecnie, potwierdzam...i w tym przypadku zwracam honor
    i prosze o wybaczenie. Praca odruchowo kojazy mi sie z firmami zyjacymi w
    realiach gospodarki rynkowej.

    Przepraszam, jesli cie urazilem, ale po przeczytaniu tego posta nasunelo mi
    sie jedno skojarzenie...ostatnia sprawiedliwa w Sodomie. Wygnana z raju, w
    ktorym wszystko bylo idealne. Stad sie wzial ten samozachwyt, o wyjasnienie
    ktorego prosilas. Troche sie rozpisalem, ale chcialem sumiennie odpowiedziec
    na twoj zarzut.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 17. Data: 2002-07-04 15:15:50
    Od: "Mangha de Luxe" <R...@W...tlen.pl>

    1. Nie rozumiem celu Twojego wywodu. Nie pisałam o upadającym firmach.
    Firmy, w których miałam okazję pracować, dobrze prosperowały. Jeszcze raz
    apeluję do Ciebie o dokładne czytanie postów oraz o pohamowania się od
    nadinterpretacji i dramatyzmu.

    2. Idąc Twoim tokiem rozumowania, w ogóle nie powinno się wydawać
    krytycznych opinii, gdyż wg Ciebie oznacza to:
    "popadanie w samozachwyt",
    "poczucie niedocenienia swojej osoby",
    "rozgoryczenie".

    3. Masz do mnie żal/pretensje, że ośmielam się krytykować obijających
    pracowników. Tak, zauważam ten problem. I nie tylko ja - poczytaj dokładnie
    grupę, jeśli ta kwestia Cię interesuje. Popracuj trochę na stanowisku, na
    którym odpowiadasz za pracę innych ludzi - będziesz miał duże szanse na
    zmianę zdania.

    Drogi człowieku, naucz się czytania ze zrozumieniem tekstu, bo masz z tym
    pewne widoczne problemy.
    BTW, nie uraziłeś mnie, więc nie ma potrzeby przepraszać ani prosić o
    wybaczenie.

    --
    mangha

    Do what thou wilt shall be the whole of the Law.

  • 18. Data: 2002-07-04 21:07:47
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mangha de Luxe" <R...@W...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Firmy, w których miałam okazję pracować, dobrze prosperowały. Jeszcze raz
    > apeluję do Ciebie o dokładne czytanie postów oraz o pohamowania się od
    Nie nadinterpretuje.Przyjmuje do wiadomosci, ze pracujesz w firmach dobrze
    prosperujacych, mimo tego, ze wiekszosc pracownikow jest leniami i
    obibokami. Kurde, co by to za firmy byly jakby oni tak jak ty przylozyli sie
    do pracy .

    > 2. Idąc Twoim tokiem rozumowania, w ogóle nie powinno się wydawać
    > krytycznych opinii, gdyż wg Ciebie oznacza to:
> [...]

    Wydrukuj czesc swojego posta oznaczona jako "puenta", daj komus do
    przeczytania nie mowiac ze twoje i zapytaj jakie ma zdanie o osobie ktora to
    napisala.

    > 3. Masz do mnie żal/pretensje, że ośmielam się krytykować obijających
    > pracowników. Tak, zauważam ten problem. I nie tylko ja - poczytaj
    dokładnie
    > grupę, jeśli ta kwestia Cię interesuje.

    Wystarczy ten post. Policz ile osob zabralo glos, zrob tabelke i wpisz ile
    osob sie zgodzilo z autorem, ile nie, a ile stwierdzilo ze balagan
    organizacyjny to nie tylko u nas. W innych podobnych statystyka zblizona.
    Mozesz nie uwzgledniac Wranglera i Yamahy.

    > Popracuj trochę na stanowisku, na
    > którym odpowiadasz za pracę innych ludzi - będziesz miał duże szanse na
    > zmianę zdania.

    Dzieki za rade, troche spozniona.

    > Drogi człowieku, naucz się czytania ze zrozumieniem tekstu, bo masz z tym
    > pewne widoczne problemy.

    Mam. Sadzilem, ze tekst napisala osoba wykonujaca proste, powtarzalne prace
    biurowe, sadzaca ze dobry pracownik to taki co zaksieguje w pocie czola 500
    faktur dziennie a nie taki co w luznej wymianie zdan wpadnie na pomysl
    zaoszczedzenia firmie kilkuset tysiecy zl ( i wdrozy go). Mylilem sie. Z
    twojego posta mam prawdopodobnie wywnioskowac, ze jestes osoba na stanowisku
    kierowniczym.
    Jesli tak, to musze cie zmartwic. Osoba ktora w dobrze prosperujacej firmie
    nie jest w stanie zdopingowac personelu do wydajnej pracy, dopuszcza do
    sytuacji opisanych w poscie nie reagujac na nie, i uwazajac ze sa one
    wynikiem negatywnych cech charakteru podwladnych, a nie jej brakiem
    zdolnosci menagerskich lub organizacyjnych, nie jest dobrym pracownikiem.

    > BTW, nie uraziłeś mnie, więc nie ma potrzeby przepraszać ani prosić o
    > wybaczenie.

    Nie przepraszam
    > mangha

    Krzysztof

  • 19. Data: 2002-07-08 11:23:14
    Od: "Pawelek" <p...@g...net>

    Witam

    "Polatschek" <p...@i...pl> wrote in message
> [...]
    zniszczeni,
    > ze w dzisiejszych czasach tak duzego bezrobocia i tak trudno znalezc

    Problem powazny ... masz.
    Mowisz o Polakach? O mnie tez? Przynajmniej ja mowie o sobie Polak.
    Nie ublizam innym swoim podpisem w przeciwienstwie to twojego kretynskigo
    majacego swoj jak najbardziej obrazliwy wydzwiek.

    Nie nawiazuje do tresci postu, bo uwazam ze takie nastawienie adresata po
    prostu nie zasluguje na rzeczowa dyskusje.

    Przeprowadzasz jakies badania?
    Podpisz sie specjalisto z imienia.

    Pawelek

  • 20. Data: 2002-07-09 09:25:22
    Od: "Polatschek" <p...@i...pl>

    > Problem powazny ... masz.
    > Mowisz o Polakach? O mnie tez? Przynajmniej ja mowie o sobie Polak.

    Nie wiem kolego czy zwrociles na to uwage, ale w swoim poscie napisalem
    Polacy z duzej litery i to chyba juz swiadczy o moim stosunku do moich
    rodakow. Ja jak najbardziej identyfikuje sie ze swoim narodem i jestem z
    tego dumny, ze urodzilem sie wlasnie w Polsce, a nie w innymn kraju.

    > Nie ublizam innym swoim podpisem w przeciwienstwie to twojego kretynskigo
    > majacego swoj jak najbardziej obrazliwy wydzwiek.

    Bardzo mi przykro, ze moj NICK obraza cie, ale kolego to jest tylko NICK,
    pseudonim. Nie wiem czy zauwazyles, ale na powyzszej liscie wiekszosc ludzi
    podpisuje sie wlasnie w taki sposob. Wyglada na to, ze myslisz, ze osoba,
    ktora podpisuje sie Mangha jest Japonka, nie mowiac juz o osobie, ktora
    podpisuje sie mercedess...
    No coz... a co mowi twoj nick. Ja osobiscie widze przed soba nieszczesliwego
    malolata, bez perpektyw, bez kwalifikacji, ktory wlasnie podnosi wartosc
    swego ego piszac takie glupoty, ale i tak zycze powodzenia, bo trzeba
    podnosic wlasne morale, aby osiagnac sukces.
    A tak wogole to jak piszesz slowo Polak, albo zdrobnienie tego slowa, bo
    wydaje mi sie, ze inaczej sie to pisze niz moj nick (nie bede juz wspominal,
    ze nie takie mialem intencje, gdy go wymyslalem)

    > Nie nawiazuje do tresci postu, bo uwazam ze takie nastawienie adresata po
    > prostu nie zasluguje na rzeczowa dyskusje.

    Jakie nastawienie? Chcialem rozpoczac dyskusje

    > Przeprowadzasz jakies badania?
    > Podpisz sie specjalisto z imienia.

    Niestety kolego nie przeprowadzam zadnych badan, sa to tylko moje
    spostrzezenia dotyczace polskich pracownikow.

    > Pawelek

    Zycze powodzenia

    Polatschek