PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaki wymiar urlopu po roku pracy ?

  • 11. Data: 2002-01-15 10:28:25
    Temat: Re: Jaki wymiar urlopu po roku pracy ?
    Od: "Kasia W" <K...@l...pl>

    Pracujesz od roku, masz wyzsze wyksztalcenie, a wiec za studia masz 8 lat
    pracy +rok ktory minął 2.01.2002r. Czyli masz łącznie 9 lat pracy.
    Przysługuje ci 20 dni urlopu wypoczynkowego na rok. Za rok będziesz miał 10
    lat pracy i wówczas będzie ci przysługiwac 26 dni urlopu rocznie.

    Pozdrawiam K.

  • 12. Data: 2002-01-22 09:18:55
    Od: "Anna Najder" <r...@p...onet.pl>

    NIEPRAWDA!
    Powołując się na Gazetę Prawną z dnia 11 stycznia br cytuję:
    "... dla podejmującego zatrudnienie w pierwszych dniach roku (1, 2 ew. 3 sty
    cznia) , gdy 2 stycznia jest dla danego pracownika dniem wolnym od pracy (u
    ciebie 1 stycznia był dniem wolnym) rok pracy upływa 31 grudnia danego roku
    kalendarzowego. .... w tej samej dacie pracwonik, o którym mowa, nabywa zate
    m prawo do urlopu w pełnym wymiarze zaś jużw dniu następnym nabywa prawo do
    kolejnego urlopu. Tym samym w ciągu pierwszych dwóch lat zatrudnienia przysł
    ugują mu dwa urlopy wypoczynkowe. Przedstawia sięto całkiem odmiennie w razi
    e podjęcia zatrudnienia chociażby np 4 stycznia. Rok pracy upływa wtedy 3 st
    ycznia nstępnego roku kalendarzowego. Pracownik nabywa prawo do rulopu w peł
    nym wymiarze ale za to prawo do pierwszego z urlopów nabędzie dopiero po dal
    szej niespełna rocznej pracy. W konsekwesncji, co trudno aprobować, temu pra
    cownikowi w ciągu pierwszych 2 lat zatrudnienia przysługuje tylko jeden urlo
    p wypoczynkowy..."

    Z tego można wnioskować, że w tym roku przysługuje ci 20 dni za rok 2001 ora
    z 20 dni za rok 2002 (bo 31 grudnia 2001 nabyłaś prawo do pierwszych 20 dni
    urlopu a 1 stycznia do kolejnego urlopu wypoczynkowego). Zatrudniłaś się w n
    ajlepszym okresie, że też kadrowa na to nie zwróciła uwagi, bo przecież to w
    ielkie pieniądze dla firmy (miesiąc twojego urlopu za który ci płacą)

    @nia

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych napis
    ał:a20r16$lnv$...@n...onet.pl...