PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie grupowe - jeszcze raz

  • 1. Data: 2002-01-07 08:49:42
    Temat: Zwolnienie grupowe - jeszcze raz
    Od: "gccc22" <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    oto krótki opis sytuacji
    firma zwalnia grupowo ok 30% personelu z ustaniem stotunku pracy na koniec
    lutego
    i chce wypłacić tylko odprawy 1 miesięczne - dla tych poniżej 10 lat pracy
    itd.
    A moje pytanie co z okresami wypowiedzenia - jeśli ktoś przepracował powyżej
    3 lat to ma 3 miesięczny okres wypowiedzenia.
    Czy przy zwolnieniach grupowych nie ma wypłat za okres wypowiedzenia?
    Czy firma oprócz odprawy nie powinna wypłacić ekwiwalentów za okresy
    wypowiedzenie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-01-07 12:48:00
    Temat: Re: Zwolnienie grupowe - jeszcze raz
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "gccc22" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > firma zwalnia grupowo ok 30% personelu z ustaniem stotunku pracy na
    koniec
    > lutego

    A przypadkiem nie 20% ;)

    > i chce wypłacić tylko odprawy 1 miesięczne - dla tych poniżej 10 lat
    pracy
    > itd.

    Zgodnie z ustawą o zwolnieniach grupowych.

    > A moje pytanie co z okresami wypowiedzenia - jeśli ktoś przepracował
    powyżej
    > 3 lat to ma 3 miesięczny okres wypowiedzenia.

    To pracuje jeszcze 3 miesiące, dostaje wynagrodzenie itd. Odprawa jest
    dodatkową gratyfikacją. Istnieje możliwość skrócenia okresu wypowiedzenia
    albo zwolnienia pracownika z wykonywania pracy, ale wtedy i tak trzeba mu
    zapłacić jakby pracował przez 3 miesiące. Reasumując - jeżeli w tym
    miesiącu dostaniesz wypowiedzenie, masz 3 miesięczny okres wypowiedzenia
    i pracujesz w tej firmie < 10 lat (a w Tej firmie nie da się dłużej nawet
    jeżeli pracujesz od początku) to powinieneś dostać 5 wypłat niezależenie
    od tego kiedy faktycznie przestaniesz pracować (za styczeń normalnie + 3
    następne miesiące okres wypowiedzenia + 1 odprawa).

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 3. Data: 2002-01-08 13:56:04
    Od: "Daniel Iwanowski" <d...@p...com>

    [...]

> [...]
    > albo zwolnienia pracownika z wykonywania pracy, ale wtedy i tak trzeba mu
    > zapłacić jakby pracował przez 3 miesiące.

    Przepraszam, że się wtrącę (trochę nie na temat). Chodzi mi o okres
    wypowiedzenia. Pan X zatrudnił się w firmie Y w dniu 01.03.1999.
    W styczniu 2002 X otrzymuje wypowiedzenie - oczywiście jeszcze
    z miesięcznym okresem (czyli do 01.03.2002)?

    I w drugą stronę: X wypowiada umowę sam. Też będzie wolny 01.03.2002?

    Dziękuję i pozdrawiam,

    D.

  • 4. Data: 2002-01-08 15:37:28
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Daniel Iwanowski" <d...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > z miesięcznym okresem (czyli do 01.03.2002)?
    >
    > I w drugą stronę: X wypowiada umowę sam. Też będzie wolny 01.03.2002?

    Zgadza się, w obie strony jest tak samo.
    Jednak okres wypowiedzenia IMO będzie 3 miesięczny. Liczy się moment
    wygaśnięcia stosunku pracy, czyli w tym momencie ostatni dzień lutego, a
    wtedy pan X ma już 3 lata stażu, więc 3 miesięczny okres wypowiedzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 5. Data: 2002-01-08 15:53:50
    Od: "Daniel Iwanowski" <d...@p...com>

> [...]
    > wygaśnięcia stosunku pracy, czyli w tym momencie ostatni dzień lutego, a
    > wtedy pan X ma już 3 lata stażu, więc 3 miesięczny okres wypowiedzenia.

    Na pewno tak? Bo to była właśnie ta zasadnicza treść pytania, a słyszałem
    właśnie co innego.

    Pozdrawiam,

    Daniel Iwanowski

  • 6. Data: 2002-01-09 08:54:39
    Od: "Daniel Iwanowski" <d...@p...com>

    > Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał w wiadomości

    > Na pewno tak? Bo to była właśnie ta zasadnicza treść pytania, a słyszałem
    > właśnie co innego.

    To jeszcze raz ja, Jarząbek :-). Zasięgnąłem opinii u kadrowców w firmie,
    w której pracuję: w sytuacji jak wyżej okres wypowiedzenia jest jeszcze
    miesięczny. Ale jeśli wypowiedzenie zostanie złożone po 31 stycznia,
    to już 3 miesiące...

    Pozdrawiam,

    Daniel Iwanowski

  • 7. Data: 2002-01-10 01:05:11
    Od: g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t (Limfo)

    On Wed, 9 Jan 2002 09:54:39 +0100, "Daniel Iwanowski"
    <d...@p...com> wrote:

> [...]
    >w której pracuję: w sytuacji jak wyżej okres wypowiedzenia jest jeszcze
    >miesięczny. Ale jeśli wypowiedzenie zostanie złożone po 31 stycznia,
    Co firma to kadrowiec - czesto niedouczony za to zasluzony i
    wieloletnim stazem (nie jest to niestety miarodajne zrodlo informacji
    :( zreszta pominmy role kadrowcow w firmach bo to temat na osobna
    dyskusje). Zreszta jest to do udowodnienia po przypadkach zaistnialych
    na grupie. Radze siasc, znalezc sobie przepisy prawa pracy (sa w
    internecie np portal.pl zakladka prawo) podkreslic i zaniesc do kadr i
    sie wyklocic.

    pzdr
    Limfo

  • 8. Data: 2002-01-10 06:56:10
    Od: "Daniel Iwanowski" <d...@p...com>

    Użytkownik "Limfo" <g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t> napisał w wiadomości

    > na grupie. Radze siasc, znalezc sobie przepisy prawa pracy (sa w
    > internecie np portal.pl zakladka prawo) podkreslic i zaniesc do kadr i
    > sie wyklocic.

    No właśnie sęk w tym, że przepisy są w tym miejscu mocno niejednoznaczne
    (przynajmniej IMHO). A interpretacja jw. to opinia analityka systemu
    kadrowo płacowego (akurat bardzo kompetentnego) zweryfikowana dodatkowo
    w kadrach. A po drugie tu chodzi właśnie o to, żeby był 1 miesiąc a nie
    3 :-)

    Pozdrawiam,

    Daniel Iwanowski