PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaki wymiar urlopu po roku pracy ?

  • 1. Data: 2002-01-07 12:11:14
    Temat: Re: Jaki wymiar urlopu po roku pracy ?
    Od: "TM" <Q...@G...PL>

    Witaj!

    Niestety, nie robi w konia - dyskutowaliśmy wśród znajomych długo na ten
    temat. Interpretacja jest taka, iż dostajesz:

    -połowę urlopu (tu 10 dni) po przepracowaniu 6 miesięcy
    -drugą połowę urlopu (następne10 dni) po przepracowaniu następnych 6
    miesięcy (czyli w sumie rok)
    -następny urlop przyznawany jest na przy rozpoczęciu się roku
    kalendarzowego.

    Ja miałem szczęście (zacząłem pod koniec listopada), ale znajoma miała go
    mniej (czerwiec)... Pocieszła się że przynajmniej nie zaczynała w styczniu.
    Jak widać ty miałeś tego pecha.

    Pozdr,
    TM

  • 2. Data: 2002-01-07 12:31:34
    Temat: Jaki wymiar urlopu po roku pracy ?
    Od: "Piotr R." <p...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich

    Mam nastepujace pytanie. Pracuje w pewnej firmie i 30 stycznia br bede
    mial przepracowany rok czasu ( to moja pierwsza praca - rodzaj: umowa o
    prace ) Dzis bylem w dziale personalnym aby dowiedziec sie ile
    przysluguje mi dni urlopu w roku biezacym i dowiedzialem sie, ze tylko
    10 dni na caly rok (???). Wiem, ze pierwszy urlop przysluguje po
    przepracowaniu pol roku ( od sierpnia zeszlego roku) i prawie go
    wykorzystalem ale myslalem ze 10 dni
    przysluguje na kolejne pol roku ( czyli w sumie 20 na caly rok) ale pani
    z personalnego wytlumaczyla mi ze to moja piewsza praca i mialem pecha
    iz zostalem zatrudniony w styczniu poprzedniego roku w zwiazku z tym w
    br nabywam prawa do tylko 10 dni . Troche tego nie rozumiem i mam
    pytanie - ile w tym roku bede mogl wziac naprawde dni urlopu bo nie znam
    przepisow a czuje ze ktos mnie robi w konia. Za informacje z gory
    dziekuje.

    Pozdrawiam serdecznie.

    Piotrek R

  • 3. Data: 2002-01-07 12:52:12
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Piotr R." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    znam
    > przepisow a czuje ze ktos mnie robi w konia. Za informacje z gory

    Z końcem pierwszego roku _pracy_ nabywasz prawo do pierwszego pełnego
    urlopu (jeżeli jesteś po studiach to 20 dni). Połowę tego mogłeś otrzymać
    zaliczkowo po 6 miesiącach pracy. Prawo do następnego urlopu nabędziesz 1
    stycznia następnego roku (czyli 2003) a z końcem stycznia dodatkowe 6 dni
    wyrównania (w sumie 10 lat stażu liczonych do wymiaru urlopu).
    Z końcem stycznia należy Ci się 20 dni urlopu odjąć to, co wykorzystałeś
    przez ostatnie pół roku.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 4. Data: 2002-01-07 13:45:15
    Od: "Piotr R." <p...@p...onet.pl>

    > Jak widać ty miałeś tego pecha.
    >
    > Pozdr,
    > TM

    No po prostu jestem do tylu z 10 dniami ale mysle sobie ze lepsze te 10
    dni , ktore mi teraz przysluguja niz nic w mysl przslowia : lepszy
    rydz... :)

    Pozdrawiam i dziekuje ze wyjasnienia.

    Piotrek R.

  • 5. Data: 2002-01-07 19:40:00
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >wyrównania (w sumie 10 lat stażu liczonych do wymiaru urlopu).
    >Z końcem stycznia należy Ci się 20 dni urlopu odjąć to, co

    to ja mam pytanko, zakladajac ze w mojej pierwszej pracy nabylem
    juz prawo do normalnego urlopu (w powyzszym przykladzie styczen
    2003) i pozniej zwalniam sie/dziekuja mi, czy jesli przerwa
    pomiedzy znalezieniem kolejnej pracy bedzie dluga, znow ten cyrk
    z urlopem jak dla pierwszej pracy zaczyna sie od nowa, czy tez
    juz wowczas mam urlop na normalnych zasadach, jak to wyglada?

  • 6. Data: 2002-01-07 22:18:55
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    > juz wowczas mam urlop na normalnych zasadach, jak to wyglada?

    tylko pierwszy urlop w zyciu jest taki cyrkowny.

    pozdrawiam

    romek

  • 7. Data: 2002-01-09 13:13:18
    Od: "Mirek" <m...@n...e.pl>

    > tylko pierwszy urlop w zyciu jest taki cyrkowny.

    Ja w czerwcu 2002 bede mial 2 lata pracy i poniewaz jestem po studiach
    teoretycznie bedzie przyslugiwac mi juz 26 dni urlopu. Nie wiem jednak od
    kiedy - czy od nastepnego roku kalendarzowego czy juz od czerwca???

    Mirek

  • 8. Data: 2002-01-09 13:22:11
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Mirek" <m...@n...e.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    od
    > kiedy - czy od nastepnego roku kalendarzowego czy juz od czerwca???

    Od czerwca.

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
    z dnia 8 stycznia 1997 r.
    w sprawie szczegółowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego,
    ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu
    oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop.
    (Dz.U. nr 2, poz.14)

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 9. Data: 2002-01-15 08:33:42
    Od: <l...@p...onet.pl>

    a jezeli zaczalem pierwsza po studiach prace 02 stycznia 2001 (umowa podpisana
    z ta sama data), to ile teraz mam urlopu?

  • 10. Data: 2002-01-15 08:56:37
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > a jezeli zaczalem pierwsza po studiach prace 02 stycznia 2001 (umowa
    podpisana
    > z ta sama data), to ile teraz mam urlopu?

    Podpisałeś w najgorszym dniu. Do końca tego roku tylko 20 dni (czyli masz
    praktycznie 20 dni urlopu na 2 lata pracy).
    Prawo do następnych 20 dni nabędziesz 1 stycznia 2003 a 2 stycznia 2003
    do kolejnych 6 dni - czyli w przyszłym roku masz 26 dni do wzięcia od
    początku roku.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz