PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaka szybkość pisania zachwyci pracodawce

  • 1. Data: 2002-05-10 21:28:41
    Temat: Jaka szybkość pisania zachwyci pracodawce
    Od: "Majszek" <m...@w...pl>

    Czy pisząc 250 znaków na minutę mogę użyć tego jako mój atut czy też nie ma
    czym się chwalić?

  • 2. Data: 2002-05-10 21:37:00
    Temat: Re: Jaka szybkość pisania zachwyci pracodawce
    Od: "Pawel Wimmer" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Majszek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy pisząc 250 znaków na minutę mogę użyć tego jako mój atut czy też nie
    ma
    > czym się chwalić?

    Niestety, nie do konca, choc to w miare niezly wynik. Tak pisze sie jednak
    dwoma, trzema palcami. Zawodowa maszynistka 10-palczasta przekracza 500
    znakow.
    PW

  • 3. Data: 2002-05-11 15:20:51
    Od: Barbara TOMASZEWSKA <b...@s...waw.pl>

    On Fri, 10 May 2002, Pawel Wimmer wrote:

> [...]
    > dwoma, trzema palcami. Zawodowa maszynistka 10-palczasta przekracza 500

    Witam,

    Masz jakies dziwne informacje, dyplom zawodowej maszyniski
    otrzymuje osoba piszaca z predkoscia 180 uderzen na minute,
    piszac na maszynie (pisze sie szybciej niz na komputerze).
    Dobra maszynistka pisze na komputerze z predkoscia 200 znakow na
    minute, te predkosci o ktorych piszesz mozliwe sa, gdy pisze sie
    po angielsku, a wiec bez polskich znakow. Moja nauczycielka
    pisala z predkoscia 350 znakow na minute, osobiscie nie znam
    osoby piszacej szybciej, choc oczywiscie trening czyni mistrza,
    ale pytanie, czy to warto, mozna przeciez poswiecic czas na nauke
    czegos bardzej pozytecznego.

    Pozdrawiam,

    Basia

  • 4. Data: 2002-05-11 15:52:51
    Od: Y...@d...aip.pl (Michał Cieślicki)

    w poście Barbara TOMASZEWSKA <b...@s...waw.pl> napisano:
> [...]
    >osoby piszacej szybciej, choc oczywiscie trening czyni mistrza,
    >ale pytanie, czy to warto, mozna przeciez poswiecic czas na nauke

    Nie jestem zawodową maszynistką, ale specjalnie zmierzyłem:
    średnio 390 znaków na minutę z polskimi literkami i znakami
    spoza alfabetu (kod programu napisanego w c), który wydrukowałem
    i przepisałem. Około 4000 znaków w dziesięc minut. Róznica to czas
    na przekładanie kartek.

    Aha, powiedz dlaczego na maszynie pisze się szybciej niż na komputerze?
    I dlaczego w takim razie maszyny do pisania praktycznie zniknęły z
    krajobrazu biurowego na całym świecie?

    --
    yoshi[at]aip.pl --> http://globaleconomy.pl <--
    Wiedza jest nasza twierdza, im wiecej wiemy tym trudniej nas pokonac

  • 5. Data: 2002-05-11 16:22:25
    Od: "Piotr Żebrowski" <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "Barbara TOMASZEWSKA" <b...@s...waw.pl> napisał w wiadomości
    sgh.waw.pl...
    > On Fri, 10 May 2002, Pawel Wimmer wrote:

    > Masz jakies dziwne informacje, dyplom zawodowej maszyniski
    > otrzymuje osoba piszaca z predkoscia 180 uderzen na minute,
    dyplom kursu komputerowego tez jest za właczenie ;)

    > piszac na maszynie (pisze sie szybciej niz na komputerze).
    > Dobra maszynistka pisze na komputerze z predkoscia 200 znakow

    aby na komputerku pisac szybko [500 znakow] nalezy jedynie [poza
    umiejetnoscia pisania] posiadac klawiature maszynistki... [taka jak na
    maszynie] i juz mozesz pisac z polskimi znakami 500 znakow/minute [znam
    takich]

  • 6. Data: 2002-05-11 17:54:42
    Od: "Lewy" <p...@w...pl>

> [...]
    > Dobra maszynistka pisze na komputerze z predkoscia 200 znakow na
    > minute, te predkosci o ktorych piszesz mozliwe sa, gdy pisze sie
    hehe... jak sie upije to pisze minimu 300 znakw z pl znaczkami
    a tak normalnie to mam pow. 400 :)

> [...]
    > osoby piszacej szybciej, choc oczywiscie trening czyni mistrza,
    > ale pytanie, czy to warto, mozna przeciez poswiecic czas na nauke
    :)
    pare lat obycia z komputerem wystarczy zeby pisac cos ze 300 znakow na
    minute
    i nie potrzeba zadnych ukladow maszynistki :)
    ja sie zajmuje kompami bodajze od 14 lat :)

  • 7. Data: 2002-05-11 22:23:06
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    yoshi[at_albo_malpa]aip.pl (Micha? Cieślicki) wrote in
    <s...@a...pl>:

    /ciach.../

    >I dlaczego w takim razie maszyny do pisania praktycznie zniknely z
    >krajobrazu biurowego na calym swiecie?

    A nie potrafisz sam sobie odpowiedziec na to pytanie ? Czy sam fakt, ze na
    maszynie mozna pisac kilka procent szybciej (polskie znaki na klawiaturze)
    sprawia, ze jest ona nowoczesnym narzedziem do edycji tekstu ?

    Wojtek,
    skromne 160 zn/min

  • 8. Data: 2002-05-12 08:12:53
    Od: Y...@d...aip.pl (Michał Cieślicki)

    w poście Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> napisano:

    >A nie potrafisz sam sobie odpowiedziec na to pytanie ? Czy sam fakt, ze na
    >maszynie mozna pisac kilka procent szybciej (polskie znaki na klawiaturze)
    >sprawia, ze jest ona nowoczesnym narzedziem do edycji tekstu ?

    To było pytanie retoryczne, nacelowane na stwierdzenie, że na maszynie
    się pisze szybciej. Więcej uwagi pry czytaniu postów...

    >Wojtek,
    >skromne 160 zn/min

    To jest tak, że trzeba ćwiczyć, cały czas,przez parę lat....
    Nauczysz się pewnie w dwa tygodnie, ale zapamiętasz i nabierzesz
    doświadczenia doiero po jakimś czasie...
    To oczywiście też retorycznie...

  • 9. Data: 2002-05-12 09:18:58
    Od: "Adam" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel Wimmer" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dwoma, trzema palcami. Zawodowa maszynistka 10-palczasta przekracza 500

    Taki wynik uzyskała zwyciężczyni ogólnopolskiego konkursu pisania na
    maszynie (442 zn/min na maszynie i ponad 500 na komputerze)
    drugie miejsce 140 zn. mniej a trzecie nie przekroczone nawet 300
    (dane z Dziennika Zachodniego)
    więc tak sobie myślę że troche przesadzasz z tymi 500 znakami
    a 250 zn./min to jest wynik którym można się chwalić.

    Pozdrawiam

    Adam

  • 10. Data: 2002-05-12 09:58:33
    Od: Y...@d...aip.pl (Michał Cieślicki)

    w poście Adam <d...@p...onet.pl> napisano:
> [...]
    >więc tak sobie myślę że troche przesadzasz z tymi 500 znakami
    >a 250 zn./min to jest wynik którym można się chwalić.