PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy Cisco psuje rynek IT ???

  • 1. Data: 2002-05-10 18:34:49
    Temat: Czy Cisco psuje rynek IT ???
    Od: <d...@p...onet.pl>

    Witam
    Drodzy grupowicze, zwracam sie do was z prosba o wyrazenie opinii na temat czy
    Cisco nie psuje rynku IT. Przeczytalem w biezacym numerze Chip'a, ze Cisco
    organizuje w Polsce siec 300 szkol tzw. "Akademii Sieciowych", ktore maja
    ksztalcic ludzi w zakresie administrowania sieciami komputerowymi. W zajeciach
    takich moze brac udzial kazdy. Biorac pod uwage fakt, ze rynek pracy w branzy
    informatycznej coraz bardziej sie kurczy, nie wiem, czy jest to najlepszy
    pomysl. Liczac, przy bardzo skromnych zalozeniach, ze kazda ze szkol co roku
    wypusci 20 absolwentow (a moim zdaniem liczba ta moze byc znacznie wyzsza) to
    mamy co roku 6000 nowych osob zajmujacych sie sieciami komputerowymi. Wiadomo,
    ze pracodawca bedzie wolal zatrudnic osoby po studiach, niz osoby po takich
    rocznych czy dwuletnich kursach, ale rownoczesnie nalezy zauwazyc, ze przy tak
    duzej liczbie ludzi zajmujacej sie branza IT w znacznym stopniu spadna pensje
    pracownikow. Dlatego sadze, ze firma Cisco psuje rynek IT. Z tego co wyczytalem
    w prasie i w internecie program "Akademii Sieciowych" nie jest nastawiony na
    zysk. Mam jednak co do tego pewne watpliwosci. Kazda z lokalnych akademii musi
    byc wyposazona w sprzet sieciowy, ktory musi kupic od Cisco. Na tej podstawie
    sadze, ze nadrzednym celem tej firmy nie jest ksztalcenie kadr, ale sprzedaz
    swoich systemow. Obecnie stoje przed wyborem specjalnosci na studiach i
    myslalem, zeby zajac sie sieciami komputerowymi (systemy teleinformatyczne),
    ale w obecnej sytuacji, nie wiem, czy jest to najlepszy wybor.
    Prosze wszystkich o ustosunkowanie sie do moich przemyslen.

  • 2. Data: 2002-05-10 19:06:35
    Temat: Re: Czy Cisco psuje rynek IT ???
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    Widze ze mamy tu kolejnego zwolennika intewencjonizmu.
    Moze i psuje rynek, ale zdaje sie chcemy miec wolny rynek...
    O twojej pensji decyduje prawo popytu/podazy, praca
    jest towarem jak kazdy inny. Zauwaz ze w szkolach tych
    bedzie sprzet firmy CISCO, jest to switne zgranie marketingowe.
    Sluchacze przyzwyczaja sie do urzadzen CISCO, co bedzie
    oznaczac ich preferencje i obnizenie kosztow obslugi teogoz sprzetu ;)
    Inwestor chetniej w tym momencie spojrzy na sprzet ktory jest znany i
    latwo jest do jego obslugi znalezc pracownikow. A co jezeli sam
    absolwent takeigoz kursu, bedzie mial w przyszlosci wybierac dla
    swojej firmy sprzet?? wybierze inny czy tez taki ktory zna...
    W podobny sposob postepuje wiele firm, np. Apple i Microsoft
    ze specjalnymi produktami dla studentow, uczniow i nauczycieli.
    Ta polityka jest podobna do polityki dealera narkotykowego:
    "pierwsza dzialka za darmo", a potem juz wiadomo...

  • 3. Data: 2002-05-11 11:52:04
    Od: "-=Lapacz=-" <l...@w...pl>

    Myślę a wręcz jestem tego pewien, że nie tak do końca KAŻDY może sobie
    zrobić taki kurs. Podstawą jakąkolwiek do zapisania się jest znajomość w
    dość dobrym stopniu języka angielskiego (wszystkie materiały, testy i
    egzaminy są w j. ang); Pozatym samo ukończenie kursu w zasadzie nic nie daje
    dopiero zdanie certyfikatu do którego ten kurs uprawnia jest jakąś podstawą
    dla pracodawcy.

    -=Lapacz=- l...@w...pl
    ------
    Siarka i ogień piekielny na wszystko co ludzie uznają za normalne!
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !Debian-the linux power!
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 4. Data: 2002-05-11 16:21:36
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    <d...@p...onet.pl> na pl.praca.dyskusje:
    > w prasie i w internecie program "Akademii Sieciowych" nie jest nastawiony na
    > zysk. Mam jednak co do tego pewne watpliwosci. Kazda z lokalnych akademii musi
    > byc wyposazona w sprzet sieciowy, ktory musi kupic od Cisco.

    AFAIR po cenach mocno dumpinmgowych (przynajmniej tak było jakiś czas
    temu: całość labu zamykała się AFAIR w 6k USD -- przy cenach dla
    endusera za podobny zestaw koło 10-11.

    --
    Ziemek Borowski ZMB-RIPE http://ziembor.waw.pl/zmb/

  • 5. Data: 2002-05-12 20:32:46
    Od: Łukasz Skorupka <l...@w...pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    w branzy
    > informatycznej coraz bardziej sie kurczy, nie wiem, czy jest to

    A czemu nie. Im wiecej specjalistow tym lepsze uslugi. Pozatym do
    inzyniera Cisco to jescze troche brakuje. Zreszta jak rozumiem chodzi
    ci o to, ze jak wiecej ludzi sie bedzie n tym znalo to trudniej ci
    bedzie znalezc prace i spadna ceny takich uslug. No coz rynek dozy do
    rownowagi zgosnie z prawem popytu i podazy wiec pewnie masz racje.
    Takie zycie i kiepskie czasy:(

    Pozdrowienia Lukasz

  • 6. Data: 2002-05-12 20:49:01
    Od: Łukasz Skorupka <l...@w...pl>

> [...]

    podstawie
    > sadze, ze nadrzednym celem tej firmy nie jest ksztalcenie kadr, ale

    Oczywiscie. Myslisz, ze robia to charytatywnie. Moze nie bezposrednio
    bo ceny po ktorych sprzedaja sprzet dla tych akademi sa pewnie po
    kosztach albo i ponizej, ale ludzie kupia to co potradia obsluzyc.

    Obecnie stoje przed wyborem specjalnosci na studiach i
    > myslalem, zeby zajac sie sieciami komputerowymi (systemy
    teleinformatyczne),
    > ale w obecnej sytuacji, nie wiem, czy jest to najlepszy wybor.

    No coz istnieje prawdopodobienstwo, ze gdy skonczysz studia
    informatykow bedzie tyle co teraz ekonomistow. Ryzyko zawodowe.
    Pociecha dla ciebie powinno byc to, ze za 4 lata powinnismy miec z
    glowy wyz demograficzny i recesje. Tak czy inaczej zycze powodzenia.

    Lukasz