PracaGrupypl.praca.dyskusje › DLACZEGO GŁUPKI BANKRUTUJĄ ???

  • 1. Data: 2002-05-10 20:00:03
    Temat: DLACZEGO GŁUPKI BANKRUTUJĄ ???
    Od: <y...@p...onet.pl>

    Bo to głupki, które nie potrafiły znależć się w nowej rzeczywistości.
    Wiele panienek i cwaniaczków myślało, że założy sobie sklepik, albo dystrybucję
    materiałów biurowych i będzie miało na kosmetyczkę co dzień. A tu kicha !!!
    Przetargi przegrywają jeden po drugim (inni je wygrywają), rynku ubywa i
    wszystkiemu winni są przedstawiciele za 1000,- PLN. I zaczyna się,..propozycje
    obniżki płac itp.
    Niestety nie każdy głupek może być hieną-pracodawcą.

  • 2. Data: 2002-05-10 22:08:44
    Temat: Re: DLACZEGO GŁUPKI BANKRUTUJĄ ???
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On 10 May 2002 22:00:03 +0200, <y...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >obniżki płac itp.
    >Niestety nie każdy głupek może być hieną-pracodawcą.
    Taaak masz racje ale chyba nie pomyslales ze sam jestes glupek skoro
    dales sie przez nich wydymac. Ze na pracodawce i jego "humory" trzeba
    uwazac to wie kazdy absolwent zawodowki (chyba ze idiota). Ze moze
    zwolnic i "idylla" kiedys sie skonczy tez wiadomo. Jedyne co mozna ze
    swojej strony zrobic do zrobic to przed nim (tzn. zwolnic sie) i
    najac sie do lepszej pracy i smiac mu sie z tej pozycji w nos
    (najlepiej z pensja rowna jego pensji). Inna sprawa to bluzgi na
    rzeczona grupe spoleczna - jesli w ten sposob probujesz sie na swoim
    bylym pracodawcy odegrac to rownie dobrze moglbys dmuchac w jego
    kierunku wierzac ze to wywola huragan ktory dokona zniszczen.

    Na marginesie opisalbys swoja historie chocby i z nazwiskami (co ci
    szkodzi) niech ludzie maja przestroge.

    Pzdr
    Limfo

  • 3. Data: 2002-05-11 07:05:21
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Limfo napisał:

    > Na marginesie opisalbys swoja historie chocby i z nazwiskami (co ci
    > szkodzi) niech ludzie maja przestroge.

    Doskonała propozycja, można się przelicytować, kto większa szuja.

    Dogbert

  • 4. Data: 2002-05-11 14:11:53
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > Doskonała propozycja, można się przelicytować, kto większa szuja.

    Tyle że zawsze wśród Was znajdą się tacy którzy oczywiście powiedzą, że
    trzeba się było zwolnić, albo założyć własną działalność, albo że pracownik
    to i tak złodziej, itd, itd ...
    Zawsze trzymacie własny punkt widzenia...

    Wrangler

  • 5. Data: 2002-05-11 14:17:15
    Od: Y...@d...aip.pl (Michał Cieślicki)

    w poście Wrangler <a...@i...pl> napisano:

> [...]
    >to i tak złodziej, itd, itd ...
    >Zawsze trzymacie własny punkt widzenia...

    hmm... A co z tymi, którzy są równocześnie pracobiorcami i pracodawcami?!
    A pracują u kogoś po to, żeby ZUS mniej kosztował?

    Dr Jekyll / Mr Hide?

    --
    yoshi[at]aip.pl --> http://globaleconomy.pl <--
    Wiedza jest nasza twierdza, im wiecej wiemy tym trudniej nas pokonac

  • 6. Data: 2002-05-11 14:24:18
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > hmm... A co z tymi, którzy są równocześnie pracobiorcami i pracodawcami?!
    > A pracują u kogoś po to, żeby ZUS mniej kosztował?

    To mogą myślę obiektywnie na to spojrzeć i mieć porównanie co dali z siebie
    a co otrzymali w zamian ...
    Ciekaw jestem na czyją korzyść byłby bilans, na korzyść pracobiorcy czy
    pracownika !!!

    Wrangler

  • 7. Data: 2002-05-11 14:25:53
    Od: Y...@d...aip.pl (Michał Cieślicki)

    w poście Wrangler <a...@i...pl> napisano:
    >To mogą myślę obiektywnie na to spojrzeć i mieć porównanie co dali z siebie
    >a co otrzymali w zamian ...

    Sądzę, że zwykle stara się taki człowiek załatwiać kilka spraw na raz.
    Co dał z siebie?! To co chciał jego pracodawca, czyli wypełniał warunki
    umowy o pracę. Do dostał?! Źródło informacji, może samochód albo komórkę
    służbową, które mu pomagają w prowadzeniu własnego interesu, może także
    możliwość wyszukiwania ciekawych znajomości.

    >Ciekaw jestem na czyją korzyść byłby bilans, na korzyść pracobiorcy czy
    >pracownika !!!

    Sądząc po tym, że nie zamyka własnego biznesu i nie zamierza się zwolnić?
    Wydaje mi się, że bilansowanie nie ma tu specjalnej możliwości, bo to
    o czym piszemy ma trochę niemierzalny charakter. Raz jest lepiej a raz
    jest gorzej, prawda?

  • 8. Data: 2002-05-11 14:42:32
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    > Wydaje mi się, że bilansowanie nie ma tu specjalnej możliwości, bo to
    > o czym piszemy ma trochę niemierzalny charakter. Raz jest lepiej a raz

    Być może niemierzalny, ale sam fakt przerzucenia kosztów na pracownika jest
    już w pewnym stopniu nie fear ....
    Wiesz podam Ci przykład takiego ogłoszenia które niedawno widziałem :

    Poszukiwani specjaliści do handlu, z szerokimi kontaktami, chęcią
    zarejestrownia własnej działalności....
    Wymagany samochód...
    Oferujemy pracę w zamian...

    To się pytam, czy odiotów robią z tych co chcą u takiego się zatrudnić ?
    Chyba tak. Bo ktoś w takiej sytuacji sam
    rozpocznie działalność na własny rachunek a nie będzie komuś dodatkowo kiesy
    nabijał i jeżdził swoim samochodem...

    Co najgorsze w zasadzie albo to "moda" albo każdy pracodawca chciałby mieć
    takiego pracownika !
    To chore !!!

    Wrangler

  • 9. Data: 2002-05-11 14:53:07
    Od: Y...@d...aip.pl (Michał Cieślicki)

    w poście Wrangler <a...@i...pl> napisano:
    >Być może niemierzalny, ale sam fakt przerzucenia kosztów na pracownika jest
    >już w pewnym stopniu nie fear ....
    Ale mnie nie o to chodziło. Chodziło mi o to, że ktoś ma pracę, ale
    dodatkowo prowadzi jakąś małą firemkę i kogoś tam zatrudnia co by się
    to jakoś kulało. Powiedzmy kogoś do odbierania telefonów i umawiania
    spotkań / wysyłania na drzewo.

    >Wiesz podam Ci przykład takiego ogłoszenia które niedawno widziałem :
    >
    >Poszukiwani specjaliści do handlu, z szerokimi kontaktami, chęcią
> [...]

    Wiesz, z jednej strony to nie jest do końca fair, ale zadam Ci pytanie:

    wolisz nie mieć nic albo 300 zł zasiłku (czy ile tam) czy 1500 do ręki
    minus 400 kosztów. Proporcje z sufitu, ale nie odbiegają raczej od
    rzeczywistości. Kolejne pytanie jest takie, czy stać cię na to, żeby
    nie pracować i marudzić że musisz działalność zakładać? IMHO to lepsze
    choćby z tego względu, że możesz dużo więcej kosztów odliczyć i suma
    sumarum nie wychodzi to wszystko ostatecznie tak źle.

> [...]
    >Chyba tak. Bo ktoś w takiej sytuacji sam
    >rozpocznie działalność na własny rachunek a nie będzie komuś dodatkowo kiesy

    Wszystko zależy od warunków finansowych. Jeśli samochód jest dla kogoś
    narzędziem pracy, to raczej nie ma tematu. Inna sprawa, gdy go nie stać
    nawet na benzynę, wtedy to jest świństwo, ale i tak ma wybór.

    >Co najgorsze w zasadzie albo to "moda" albo każdy pracodawca chciałby mieć
    >takiego pracownika !
    >To chore !!!

    To jest chore. Ta choroba to wtórne powikłania wynikające z tego, że w Polsce
    zamiast pracować związki zawodowe biorą się za układanie życia przedsiębiorcom
    i zamiast zmienić takie bezsensowne prawo pracy w wiadomościach czytamy, że
    w Warszawie grupa ludzi pod wodzą Mańka znowu usiłuje wywinąć kota do góry
    ogonem i namieszać w prawie pracy.

    Najlepiej to by było tak: idzie się do firmy i mówi, że się chce pracować i za
    ile. Jak się nie zgodzą, to do sądu pracy ich. O zwolnieniu oczywiście nawet
    nie myślę. Bogu dzięki, że czasy w których się dostawało pieniądze bez względu
    na efekty swojej pracy i zapotrzebowanie na zatrudnienie już się skończyły.

  • 10. Data: 2002-05-11 15:15:19
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    względu
    > na efekty swojej pracy i zapotrzebowanie na zatrudnienie już się

    Nie najlepsze byłoby iść do pracodawcy po pracę i pracować. Albo startować w
    konkursie
    o przyjęcie na dane stanowisko i mieć równość szans ( a w wielu przypadkach)
    i tak swojego przyjmą !!!
    Przecież nie każdy w tym kraju stworzy sobie własną działalność godpodarczą,
    bo by nagle bezrobocie
    spadło do zera a tak nigdzie na świecie nie ma że każdy pracuje na swoim.
    A co z tysiącami bezrobotnych co kiedyś byli cenionymi pracownikami, nie
    mają dziś odpowiednich kwalifikacji
    i są pogrzebani ?
    Każdy widział tylko przy zmiane systemu te sklepy pełne wszystkiego, te
    Toyoty, tylko że nikt nie przypuszczał
    że zanim rozwinie się normalna demokracja, ludzię będą musieli przejść przez
    taki twór jaki dziś mamy że aby jeden z drugim
    mógł dostatniej żyć musi upodlić tego kogo zatrudnia aby mieć jeszcze więcej
    !
    Ponoć Polacy są najlepsi w upadlaniu swoich ziomków w dązęniu do
    powiększania dobr materialnych .....

    Nieraz to widziałem w kraju i zagranicą !!!

    Wrangler