PracaGrupypl.praca.dyskusje › RP7 - do czego potrzebne?

  • 1. Data: 2002-05-10 17:57:36
    Temat: RP7 - do czego potrzebne?
    Od: "rr" <r...@p...pl>

    Niedawno zostałm zwolniony przez syndyka, dostalem świadectwo pracy od ręki
    ale później poprosiłem też o druczek RP7 bo tak mi doradziła kadrowa w nowej
    firmie. Niestety syndyk nie bardzo chce dać mi ten druk - do czego tak
    naprawdę może się mi przydać ten RP7 i czy syndyk musi mi go wydac czy to
    zależy od jego dobrej woli? bo nie wiem czy jest sens się kłócić...
    firma działa nadal, a przed wkroczeniem syndyka nie płacili składek do ZUS
    (i wielu innych rzeczy też)
    pozdro
    --
    robert r

  • 2. Data: 2002-05-10 18:06:11
    Temat: Re: RP7 - do czego potrzebne?
    Od: "Joanna" <l...@a...net>

    RP-7 jest drukiem , w ktorym opisuje sie(wykazuje) zarobki oraz przerwy w
    placeniu skladek. Jest to potrzebne do ustalenia podstawy emerytury/renty
    lub do wyliczenia tzw. kapitalu poczatkowego. Jezeli urodziles sie przed 48
    rokiem nie ma potrzeby liczenia kapitalu bo obejmuja cie stare przepisy
    emerytalne. Jesli jestes mlodszy ZUS bedzie liczyl ci kapital a wtedy RP-7
    przyda sie z pewnoscia ale kapital liczy sie tylko do 98 roku
    (kalendarzowego). Potem mialy byc wszystkie dane w komputerach ZUS na
    biezaco.
    Druk ci sie przyda, to ze nie placono skladek nic nie ma tu do rzeczy, tym
    bardziej potrzebujesz dokumentacji na temat zarobkow bo twoj pracodawca mogl
    nie placac nie wysylac rowniez comiesiecznej dokumentacji do ZUS.

  • 3. Data: 2002-05-10 19:48:33
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Joanna napisał:
> [...]
    > bardziej potrzebujesz dokumentacji na temat zarobkow bo twoj pracodawca mogl
    > nie placac nie wysylac rowniez comiesiecznej dokumentacji do ZUS.

    Podejrzewam, że wydanie tego druku jest obligatoryjne; nie ma znaczenia,
    czy się przyda, czy nie; chcesz go mieć i już.
    A pan syndyk "uniemożliwia dostęp do dokumentów, do których nie ma prawa
    wyłacznego dysponowania". To nie kodeks pracy, tylko karny.

    Dogbert

  • 4. Data: 2002-05-11 21:25:17
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

> [...]
    > zależy od jego dobrej woli? bo nie wiem czy jest sens się kłócić...
    > firma działa nadal, a przed wkroczeniem syndyka nie płacili składek

    Załóż Sobie, że albo Syndyk albo Rp-7. Ten druk, to zaświadczenie o
    naliczonych składkach na ubezpieczenie emerytalne, fakt, czy
    pracodawca płacił czy nie ma znaczenia. Za 40 lat będziesz musiał się
    wykazać zarobkami - nie wiemy jak przez ten czas będą się zmieniały
    przepisy, gdzie będą leżały twoje akta, w efekcie okaże się, że masz
    przerwę w życiorysie. Syndyk _musi_ wydać Ci ten dokument, jak nie -
    skarga do Sądu na Syndyka - daj mu 14 dni czasu i dopilnuj tego. W
    przyszłości mając sztuczną szczękę nikogo nie ugryziesz.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 5. Data: 2002-05-12 11:05:23
    Od: "rr" <r...@p...pl>

    >do czego tak naprawdę może się mi przydać ten RP7 i czy
    >syndyk musi mi go wydac czy to zależy od jego dobrej woli?

    dzięki za wszystkie wypowiedzi, miałem wrażenie że ten typo chce mnie
    spławić i chyba się nie pomyliłem
    pozdro
    --
    robert r