PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaka odpowiedź na pytanie o zarobki?

  • 11. Data: 2009-04-15 11:35:01
    Temat: Re: Jaka odpowiedź na pytanie o zarobki?
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "nszoczi" <nszoczi1[bezTego]@wp[bezTego].pl> napisał

    > Chyba nie wiesz na czym polega rozmowa kwalifikacyjna...

    Tak się składa, że wiem, zarówno z jednej jak i z drugiej strony.
    A kandydatów, którzy nie są w stanie sensownie powiedzieć, na jakim poziomie
    zarobków oczekują (czyli innymi słowy nie wiedzą, na ile wyceniają swoje
    umiejętności i wiedzę), spuszczam po brzytwie ;-)

    Pozdrawiam
    Emka

  • 12. Data: 2009-04-15 11:38:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-15, nszoczi <nszoczi1> wrote:

    [...]

    > I kombinujesz. Bo jakbyś uważnie czytał post to wiedziałbyś w czym tkwi
    > sedno sprawy i z odpowiedzią senspowną na posta nie miałbyś problemów.

    Skoro tak wszystko wiesz, to po co pytasz?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2009-04-15 11:39:10
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "nszoczi" <nszoczi1[bezTego]@wp[bezTego].pl> napisał w wiadomości

    > I kombinujesz. Bo jakbyś uważnie czytał post to wiedziałbyś w czym tkwi
    > sedno sprawy

    No ale w czym? Napisz wprost. Bo na mój gust to Ty sam robisz problem.
    Wojciech ma rację - jeśli ktoś nie wie, ile chce zarabiać albo boi się to
    wprost powiedzieć, to znaczy, że jest cienkim bolkiem z kompleksami i tyle.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 14. Data: 2009-04-15 11:39:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-15, Emka <e...@o...eu> wrote:

    [...]

> [...]
    > zarobków oczekują (czyli innymi słowy nie wiedzą, na ile wyceniają swoje
    > umiejętności i wiedzę), spuszczam po brzytwie ;-)

    Z zastrzeżeniem, że jak szukam juniora, to akceptuję to, że on może nie
    wiedzieć. Ale jak ktoś aplikuje na stanowisko z doświadczeniem i nie ma
    pojęcia ile jest wart, to jest to lekko podejrzane.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2009-04-15 11:41:11
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    > Sednem sprawy jest tu to, że ostatnio, w niektórych branżach jest więcej
    > kandydatów niż miejsc. I jakoś tak się porobiło, że pracodawcy wobec
    > potencjalnych pracowników stosują metodę (nieoficjalnie rzecz jasna)
    > przetargu, kto chce mniejszą pensję ;)

    To w takim razie od razu odpowiadać "Och, dżentelmeni o pieniądzach nie
    rozmawiają, a dla pana, panie prezesie to ja będę nawet za uścisk dłoni
    pracował" ;-))

    Pozdrawiam
    Emka

  • 16. Data: 2009-04-15 11:45:30
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał

    > Z zastrzeżeniem, że jak szukam juniora, to akceptuję to, że on może nie
    > wiedzieć.

    Wtedy liczy się polot w odpowiedzi :)
    Czyli nie wystraszone "Yyyy? Noooo w sumie to nie wiem", ale np. z uśmiechem
    "Życie kosztuje mnie X zł, więc chcąc coś odłożyć, musiałbym zarabiać X+Y
    zł, ale możemy ponegocjować" lub coś w tym stylu.

    Inna sprawa, że generalnie to rekrutujący powinien wyjść z propozycją stawki
    wynagrodzenia, a kandydat zaakceptować ją lub walczyć o więcej.

    > Ale jak ktoś aplikuje na stanowisko z doświadczeniem i nie ma
    > pojęcia ile jest wart, to jest to lekko podejrzane.

    Dokładnie.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 17. Data: 2009-04-15 11:48:43
    Od: "nszoczi" <nszoczi1[bezTego]@wp[bezTego].pl>

    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wojciech ma rację - jeśli ktoś nie wie, ile chce zarabiać albo boi się to
    > wprost powiedzieć, to znaczy, że jest cienkim bolkiem z kompleksami i

    OK tu nie chodzi o to, że pisze posta i oczekuję odpowiedzi w postaci kwoty,
    którą sobie przeczytam i dalej wykorzystam na rozmowie...
    Nie mam problemu w określeniu stawki, bo potrafię wycenić swoje kwalifikacje
    i umiejętności, ale jak już tu ktoś napisał mam wrażenie, że to pytanie pada
    właśnie między innymi po to, żeby wybrać osobę która poda najniższą stawkę.
    Oczywiście żeby była jasność nie uważam, że jest to jedyne kryterium
    przyjęcia osoby do pracy.
    Chodzi mi o sposób przedstawienia oczekiwań, a nie o konkretną kwotę jaką
    powinnam podać. Bo choćby są różne teorie a jedna z nich mówi o tym, że kto
    pierwszy podaje stawkę ten przegrywa...

  • 18. Data: 2009-04-15 11:51:00
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 13:48:43 +0200, nszoczi napisał(a):

    > Bo choćby są różne teorie a jedna z nich mówi o tym, że kto
    > pierwszy podaje stawkę ten przegrywa...

    mowimy o rozmowie kwalifikacyjnej, czy o jakichs zawodach?
    --
    marcin

  • 19. Data: 2009-04-15 12:05:10
    Od: "nszoczi" <nszoczi1[bezTego]@wp[bezTego].pl>

> [...]

    > uśmiechem "Życie kosztuje mnie X zł, więc chcąc coś odłożyć, musiałbym
    > zarabiać X+Y zł, ale możemy ponegocjować" lub coś w tym stylu.

    Dokładnie o podobną odpowiedź mi chodziło;)

    > Inna sprawa, że generalnie to rekrutujący powinien wyjść z propozycją
    > stawki wynagrodzenia, a kandydat zaakceptować ją lub walczyć o więcej.

    No właśnie rekrutujący powinien wyjść z propozycją...Tak się składa,że
    niestety zdarzyło mi się na rozmowie usłyszeć pytanie o oczekiwania przy
    czym rekrutujący dodał w pytaniu bo wie Pani my mamy swoje widełki, o
    których oczywiście nie powiedział...

  • 20. Data: 2009-04-15 12:06:00
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "nszoczi" <nszoczi1[bezTego]@wp[bezTego].pl> napisał

    > Nie mam problemu w określeniu stawki, bo potrafię wycenić swoje
    > kwalifikacje i umiejętności,

    Zatem podaj ją na rozmowie. Po prostu :) Najlepiej w formie widełek. I nie
    tłumacząc się dlaczego akurat tyle.
    Po co kręcić, owijać w bawełnę, robić uniki, jakieś sztuczki, zwody?
    Być może schodząc za wszelką cenę poniżej swoich oczekiwań dostaniesz w
    końcu tę pracę, ale czy jednocześnie będziesz zadowolony z zarobków? Chyba
    nie bardzo.

> [...]
    > między innymi po to, żeby wybrać osobę która poda najniższą stawkę.
    > Oczywiście żeby była jasność nie uważam, że jest to jedyne kryterium

    Powiedziałabym, że jest to jedno z najmniej istotnych kryteriów. Oczywiście
    z punktu widzenia pracodawcy, który szuka dobrego (choć często drogiego)
    fachowca, a nie najtańszej zapchajdziury.
    Jak to mówią - tanie mięso psy jedzą ;-)

    > Chodzi mi o sposób przedstawienia oczekiwań, a nie o konkretną kwotę jaką
    > powinnam podać. Bo choćby są różne teorie a jedna z nich mówi o tym, że
    > kto pierwszy podaje stawkę ten przegrywa...

    Bzdura. Wszystko można negocjować - w dół, w górę. Każda ze stron ma takie
    samo pole do manewru.
    To tylko kwestia normalnej, partnerskiej rozmowy.

    Pozdrawiam
    Emka