PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak zostac adwokatem lub notariuszem??

  • 1. Data: 2003-07-01 22:39:46
    Temat: Jak zostac adwokatem lub notariuszem??
    Od: "blebol" <s...@p...fm>

    Witam wszystkich, wybieram sie na studia prawnicze.
    Moim wmarzonym zawodem po tych studiach bylaby praca w charakterze adwokata
    i notariusza, podobno w tych zawodach najlepiej sie zarabia jesli chodzi o
    absolwentow prawa. Slyszalem ze po studiach musze sie dostac na jakaa
    aplikacje i chcialbym zapytac, na czym ona polega, czyli krotko mowiac jakie
    sa OBIEKTYWNE I KWANTYFIKOWALNE KRYTERIA naboru na aplikacje, a takze czy
    zdanie aplikacji wystarczy zeby pracowac w tych zawodach czy potrzebny jest
    jeszcze jakis staz i tu powtorzenie pytania o JEDNOZNACZNE I POROWNYWALNE
    kryteria naboru nan.
    Dziekuje.

  • 2. Data: 2003-07-02 06:44:21
    Temat: Re: Jak zostac adwokatem lub notariuszem??
    Od: f...@p...onet.pl

    > czyli krotko mowiac jakie
    > sa OBIEKTYWNE I KWANTYFIKOWALNE KRYTERIA  naboru na aplikacje, a takze czy

    Obiektywne kryteria? ROTFL :-)
    Jedynym obiektywnym kryterium to jest: Kto wiecej zaplaci.
    Przygotuj minimum 20000 na aplikację.

    Lepiej zrób sędziowską a potem zdaj egzamin i jesteś adwokatem.

    FX

  • 3. Data: 2003-07-02 06:48:51
    Od: "Macias" <m...@w...pl>

    > Moim wmarzonym zawodem po tych studiach bylaby praca
    > w charakterze adwokata i notariusza, podobno w tych
    > zawodach najlepiej sie zarabia jesli chodzi o
    > absolwentow prawa.

    Zaraz, zaraz... to wymarzony, czy najlepiej płatny?
    Bo czegoś nie rozumiem ;)

    Jako, że prawnikiem być zamierzasz, prawniczy język,
    w któren ubrany niniejszy tekst rozporządzenia,
    przestraszyć Cię nie powinien:
    http://www.krn.org.pl/akty_1/Dz.U.2003.67.629.html

    Ponadto polecam też:
    Izba Notarialna w Warszawie: http://www.notariusze.pl/
    Krajowa Rada Notarialna: http://www.krn.org.pl/
    ...tam powinno być wszystko, a jeśli nie ma, to na
    pewno możesz śmiało pytać (podobnie jak na uczelni,
    na którą się wybierasz)

    Pozdrawiam!
    Maciek
    --
    http://www.infobroker.prv.pl/ - Ty lub Twoja firma potrzebujecie
    informacji? Chcesz wyszukać i zestawić dane efektywnie? Skorzystaj

  • 4. Data: 2003-07-02 09:23:08
    Od: "onsok" <onsok@wp_.pl>

    blebol wrote:
> [...]
    > jesli chodzi o absolwentow prawa. Slyszalem ze po studiach musze sie
    > dostac na jakaa aplikacje i chcialbym zapytac, na czym ona polega,

    Piec lat studiow prawniczych + aplikacja. Aplikacja adwokacka trwa
    3 lata 6 msc , notarialna 2 lata i 6 msc + musisz po niej przepracowac
    w charakterze asesora notarialnego co najmniej 3 lata. To teoria. Praktyka?
    Na jedno miejsce masz 10 - 20 kandydatow , z czego wiekszos osob ma
    ,,poparcie'' :).
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 5. Data: 2003-07-02 09:26:21
    Od: "onsok" <onsok@wp_.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Lepiej zrób sędziowską a potem zdaj egzamin i jesteś adwokatem.

    Bzdura! Po pierwsze dostac sie na aplikacje sedziowska tez nie jest latwo ,
    po drugie adwokatem moze zostac ten kto wykonywal zawod sedziego
    przez 3 lata.
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 6. Data: 2003-07-02 09:26:23
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    blebol wrote:
> [...]
    > jeszcze jakis staz i tu powtorzenie pytania o JEDNOZNACZNE I POROWNYWALNE

    Obecnie jedynym kryterium sa plecy w korporacji, trzeba poczekac, bo cos
    mowia o nowej ustawie. Poczytaj sobie pl.soc.prawo, tam czesto jest
    poruszany ten temat o korporacjach.

    wer

  • 7. Data: 2003-07-02 12:01:10
    Od: "KK" <m...@n...wp.pl>

    Mieć tatę mamę lub wujka itp notariusza.

  • 8. Data: 2003-07-02 14:32:38
    Od: "FX" <f...@p...onet.pl>

    > Bzdura! Po pierwsze dostac sie na aplikacje sedziowska tez nie jest latwo

    Nie jest - ale przynajmniej nie trzeba dawac takich "prezentow" :-)

    > po drugie adwokatem moze zostac ten kto wykonywal zawod sedziego
    > przez 3 lata.

    Jak sie nie ma znajomosci to na aplikacje adwokacka nie ma szans -
    - chyba ze da sie w lape 20.000-30.000zl. Tak jest przynajmniej
    na slasku. Po mojej szkole sredniej dwie osoby poszyly na
    prawo. Jeden ledwo zdawal egzaminy (srednia okolo 3.0
    ale mial znajomosci (ojciec - dyrektor kopalni), natomiast drugi
    byl niezlym orlem - srednia 4.6 - niestety rodzice to rolnicy i
    znajomosci zadnych.
    Ten co mial znajomosci jest od niedawna adwokatem a ten
    drugi pracuje w kancelarii za niecaly 1000zl przygotowujac
    pisma itp. W tej kancelarii w ktorej pracuje zaproponowali mu
    zalatwienie wszystkich spraw zwiazanych z aplikacja ale
    musialby dac w lape 10.000zl i przez rok pracowac za darmo.
    Niestety kasy nie ma i robi to co robi ciulajac na lapowki.

    Co do drugiego to nie wiem tak dokladnie bo nie siedze w temacie,
    ale znajoma jest wlasnie po assesurze i przygotowuje sie do
    takiego egzaminu. Pracuje jako sedzia w sadzie okregowym od
    pol roku i nie bardzo zamierza robic to dluzej niz rok.

    FX

  • 9. Data: 2003-07-02 16:58:43
    Od: r...@r...pl

> [...]
    > jeszcze jakis staz i tu powtorzenie pytania o JEDNOZNACZNE I POROWNYWALNE

    no to sie zdziwisz.
    Jesli nie masz rodziny, ktora Cie ustawi (tzn. przyjmie na aplikacje)
    to raczej nie zostaniesz ani adwokatem ani notariuszem.
    Nawet nie wiem, czy bedziesz mogl zostac sedzia/prokuratorem.

    Korporacje zawodowe pilnuja bardzo, zeby przypadkiem nie bylo wolnego rynku
    w tych zawodach - i glownie dlatego te zarobki sa wysokie, stale, stabilne itd.
    a jakosc obslugi petenta - marna. Ceny - narzucane przez korporacje i pilnowane

    Od dawna to wiadomo i bardzo wiele o tym napisano. Mozesz poszukac w archiwach
    Polityki, Wprost, Rzepy czy GW - przejzyj ostatni rok - na pewno znajdziesz
    kilka artykulow o tych ,,panstwach w panstwie'' i o tym jak najzdolniejsi
    studenci z najlepszych uczelni nie moga sie dostac (egzaminy - ustne naturalnie)
    na aplikacje, a jakies miernoty co maja mame i tate w korporacji
    dostaja sie bez problemu. Szefostwo korporacji bezczelnie w oczy mowi, ze
    taki ktos, kto zyje i od malego przesiaka PRAWEM jest lepszym kandydatem na
    adwokata/notariusza niz chocby najzdolniejszy czlowiek spoza ukladow.
    Bo sru fiu bzdziu - belkotliwe argumenty raczej zakladajace, ze to srodowisko
    jest TAKIE krysztalowe, ze te dzieci sa TAKIE DOSKONALE tylo jakos
    cholera (niektore) nauczyc sie nie potrafia paru paragrafow ;-) - ale
    przeciez nie o to chodzi...

    tfu!
    - co to jest (martwy) prawnik na dnie morza?
    - dobry poczatek!

    pozdrawiam

    romekk

    --