PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak zostac adwokatem lub notariuszem?? › Re: Jak zostac adwokatem lub notariuszem??
    From: "FX" <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak zostac adwokatem lub notariuszem??
    Date: Wed, 2 Jul 2003 16:32:38 +0200
    Sender: f...@p...onet.pl@pa200.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

    > Bzdura! Po pierwsze dostac sie na aplikacje sedziowska tez nie jest latwo

    Nie jest - ale przynajmniej nie trzeba dawac takich "prezentow" :-)

    > po drugie adwokatem moze zostac ten kto wykonywal zawod sedziego
    > przez 3 lata.

    Jak sie nie ma znajomosci to na aplikacje adwokacka nie ma szans -
    - chyba ze da sie w lape 20.000-30.000zl. Tak jest przynajmniej
    na slasku. Po mojej szkole sredniej dwie osoby poszyly na
    prawo. Jeden ledwo zdawal egzaminy (srednia okolo 3.0
    ale mial znajomosci (ojciec - dyrektor kopalni), natomiast drugi
    byl niezlym orlem - srednia 4.6 - niestety rodzice to rolnicy i
    znajomosci zadnych.
    Ten co mial znajomosci jest od niedawna adwokatem a ten
    drugi pracuje w kancelarii za niecaly 1000zl przygotowujac
    pisma itp. W tej kancelarii w ktorej pracuje zaproponowali mu
    zalatwienie wszystkich spraw zwiazanych z aplikacja ale
    musialby dac w lape 10.000zl i przez rok pracowac za darmo.
    Niestety kasy nie ma i robi to co robi ciulajac na lapowki.

    Co do drugiego to nie wiem tak dokladnie bo nie siedze w temacie,
    ale znajoma jest wlasnie po assesurze i przygotowuje sie do
    takiego egzaminu. Pracuje jako sedzia w sadzie okregowym od
    pol roku i nie bardzo zamierza robic to dluzej niz rok.

    FX