PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiązanie .... najlepsze

  • 1. Data: 2003-07-01 18:35:11
    Temat: rozwiązanie .... najlepsze
    Od: "Jaga" <j...@n...o2.pl>

    Witam,
    Ostatnio szef zaczął zwalniać pracowniów i przyjmować nowych (chce nas
    zupełnie wymienić na nowych). Mam pytanie o rozwiązanie umowy o pracę - czy
    lepiej będzie jeżeli to on mi wręczy wypowiedzenie czy podpisywać
    porozumienie o rozwiązaniu umowy.... Jak to się ma do nowych przepisów
    obowiązujących od 1 lipca o odprawach? Zaznaczę że w firmie zatrudnionuch
    jest 10 osób i pracuję w niej 4 lata ....
    Bardzo proszę o odpowiedź i najlepsze rozwiązanie dla mnie i z góry dziękuję
    :-))
    Pozdrawiam
    Jadwiga

  • 2. Data: 2003-07-01 18:45:24
    Temat: Re: rozwiązanie .... najlepsze
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > jest 10 osób i pracuję w niej 4 lata ....
    > Bardzo proszę o odpowiedź i najlepsze rozwiązanie dla mnie i z góry dziękuję
    Nowe przepisy dotyczą zakładów , które zatrudniają conajmniej 20
    pracowników.Twojego zakładu to nie dotyczy.W Twoim przypadku czekaj na
    wypowiedzenie i nie daj się namówić na porozumienie stron, chyba że znajdziesz
    nową pracę.Życzę powodzenia w ewentualnym szukaniu nowego miejsca pracy i
    pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-07-01 18:54:42
    Od: "Jaga" <j...@n...o2.pl>

    > W Twoim przypadku czekaj na
    > wypowiedzenie i nie daj się namówić na porozumienie stron,

    Dzięki za odpowiedź. A jeszcze jedno pytanko czy mam jakieś korzyści z
    wypowiedzenia oprócz tego iż mam 3 miesięcznne wypowiedzenie?
    Dziwne to pytanie wyszlo ale chyba wiesz o co mi chodzi :-))
    Dzięki i pozdrawiam
    Jaga

  • 4. Data: 2003-07-01 19:50:30
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 1 Jul 2003 20:45:24 +0200, s...@p...onet.pl
    zakodował:

    >Nowe przepisy dotyczą zakładów , które zatrudniają conajmniej 20

    Przeczytaj jeszcze raz. Tym razem, dla odmiany ze zrozumieniem.
    Zmiany dotyczą właśnie małych firm.

    A wracając do tematu - to zależy.
    Jeżeli porozumienie zawiera takie same warunki, jak wypowiedzenie _i_
    Jaga nie planuje bezrobocia, to nie ma znaczenia tryb rozwiązania.
    Jeżeli jednak spodziewa się bezrobocia, to lepiej dostać wypowiedzenie
    (chociaż odprawa się nie należy, to szybciej dostanie zasiłek).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-07-02 14:10:44
    Od: "Tadeusz Janiszewski" <t...@s...pl>

    A coz to za wybitnej klasy bussinesman, ktory wymienia cala zaloge?
    Dla mnie to wrecz wysadzenie firmy w powietrze.
    No ale jego firma, jego cyrk...

    pozdrawiam
    TED

  • 6. Data: 2003-07-02 15:21:44
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Jaga <j...@n...o2.pl> napisał(a):

> [...]
    > jest 10 osób i pracuję w niej 4 lata ....
    > Bardzo proszę o odpowiedź i najlepsze rozwiązanie dla mnie i z góry

    Jeśli masz nagraną nową pracę, to lepiej sama się zwolnij nie czekając na
    wypowiedzienie.

    Jeśli natomiast nie, to nie daj sobie wmówić porozumienia stron. Masz
    trzymiesięczny okres wypowiedzenia i trzy miesiące więcej czasu na szukanie
    nowej pracy.

  • 7. Data: 2003-07-07 21:54:57
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Tadeusz Janiszewski" <t...@s...pl> writes:

    > A coz to za wybitnej klasy bussinesman, ktory wymienia cala zaloge?
    > Dla mnie to wrecz wysadzenie firmy w powietrze.

    zadna nowosc. czasami sie w usa (i zaloze sie, ze gdzie indziej tez)
    tak robi.

    zwlaszcza w wypadkach, gdy dzial maly (20-30 osob), ludzie ze soba
    pracowali bardzo dlugo, lacza ich nie tylko wiezy zawodowe a firma
    np. zmienila wlasciciela i profil dzialania nieco.

    latwiej wtedy zwolnic caly dzial, razem z managerem i zatrudnic nowego
    - niech zatrudnia ludzi od poczatku i tworzy zespol pod siebie, niz
    pracowac na to, zeby ludzie pracujacy zmienili poglady, nawyki,
    sposob pracy etc.

    czasami miewa to po prostu uzasadnienie i tak sie robi.
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net