PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak zerwać umowę?

  • 1. Data: 2008-05-12 07:01:36
    Temat: Jak zerwać umowę?
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Witam
    Koleżanka ma umowę na pół roku, wypowiedzenie w umowie zapisane - 2
    tygodnie, chce zerwać od zaraz, ale szefostwo nie chce jej wcześniej
    wypuścić, bo zaczął się sezon (gastronomia) i jest dużo imprez. Czy ma
    możliwość odejść inaczej niż dyscyplinarnie za niestawienie się do pracy?

    --=olo=--

  • 2. Data: 2008-05-12 07:48:15
    Temat: Re: Jak zerwać umowę?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    --=olo=-- pisze:
> [...]
    > wypuścić, bo zaczął się sezon (gastronomia) i jest dużo imprez. Czy ma
    > możliwość odejść inaczej niż dyscyplinarnie za niestawienie się do pracy?

    Tylko jeśli wykaże rażące naruszenie obowiązków pracodawcy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-05-12 07:51:21
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    > Tylko jeśli wykaże rażące naruszenie obowiązków pracodawcy.

    a co w jej przypadku można zaliczyć do rażącego naruszenia obowiązków
    pracodawcy?

    --=olo=--

  • 4. Data: 2008-05-12 08:07:01
    Od: "l...@g...com" <l...@g...com>

    On 12 Maj, 09:01, "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> wrote:
> [...]
    > wypuścić, bo zaczął się sezon (gastronomia) i jest dużo imprez. Czy ma
    > możliwość odejść inaczej niż dyscyplinarnie za niestawienie się do pracy?

    niech sobie zalatwi chorobowe lub wezmie urlop

    pozdr.

  • 5. Data: 2008-05-12 08:14:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    --=olo=-- pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > pracy?

    > a co w jej przypadku można zaliczyć do rażącego naruszenia obowiązków
    > pracodawcy?

    art. 94
    Pracodawca jest obowiązany w szczególności:

    1) zaznajamiać pracowników podejmujących pracę z zakresem ich
    obowiązków, sposobem wykonywania pracy na wyznaczonych stanowiskach oraz
    ich podstawowymi uprawnieniami,

    2) organizować pracę w sposób zapewniający pełne wykorzystanie czasu
    pracy, jak również osiąganie przez pracowników, przy wykorzystaniu ich
    uzdolnień i kwalifikacji, wysokiej wydajności i należytej jakości pracy,

    2a) organizować pracę w sposób zapewniający zmniejszenie uciążliwości
    pracy, zwłaszcza pracy monotonnej i pracy w ustalonym z góry tempie,

    2b) przeciwdziałać dyskryminacji w zatrudnieniu, w szczególności ze
    względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość,
    przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne,
    wyznanie, orientację seksualną, a także ze względu na zatrudnienie na
    czas określony lub nieokreślony albo w pełnym lub w niepełnym wymiarze
    czasu pracy,

    3) (skreślony),

    4) zapewniać bezpieczne i higieniczne warunki pracy oraz prowadzić
    systematyczne szkolenie pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny
    pracy,

    5) terminowo i prawidłowo wypłacać wynagrodzenie,

    6) ułatwiać pracownikom podnoszenie kwalifikacji zawodowych,

    7) stwarzać pracownikom podejmującym zatrudnienie po ukończeniu szkoły
    prowadzącej kształcenie zawodowe lub szkoły wyższej warunki sprzyjające
    przystosowaniu się do należytego wykonywania pracy,

    8) zaspokajać w miarę posiadanych środków socjalne potrzeby pracowników,

    9) stosować obiektywne i sprawiedliwe kryteria oceny pracowników oraz
    wyników ich pracy,

    9a) prowadzić dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy
    oraz akta osobowe pracowników,

    9b) przechowywać dokumentację w sprawach zwią­zanych ze stosunkiem pracy
    oraz akta osobowe pracowników w warunkach niegrożących uszko­dze­niem
    lub zniszczeniem,

    10) wpływać na kształtowanie w zakładzie pracy zasad współżycia społecznego.

  • 6. Data: 2008-05-12 10:42:26
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 12 May 2008 09:01:36 +0200, "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>
    wrote:

> [...]
    >wypuścić, bo zaczął się sezon (gastronomia) i jest dużo imprez. Czy ma
    >możliwość odejść inaczej niż dyscyplinarnie za niestawienie się do pracy?

    Zadam pytanie mocno nie na miejscu: a gdyby tak umowy dotrzymać?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 7. Data: 2008-05-12 12:06:39
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    (...)
    > Zadam pytanie mocno nie na miejscu: a gdyby tak umowy dotrzymać?

    no to ci odpowiem - chce jechać już natychmiast do Anglii, bo tu zarabia 800
    pln, tam kokosów nie zrobi, ale więcej niż tu, jest młoda, chętna do pracy,
    zobaczy kawałek świata, a poza tym ma tam chłopaka i pracę od zaraz -
    zaspokojona twoja ciekawość?

    --=olo=--

  • 8. Data: 2008-05-12 12:47:10
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 12 May 2008 14:06:39 +0200, "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>
    wrote:

> [...]
    >pln, tam kokosów nie zrobi, ale więcej niż tu, jest młoda, chętna do pracy,
    >zobaczy kawałek świata, a poza tym ma tam chłopaka i pracę od zaraz -

    Oki.

    Zastanawiam się, jak by przyjęła sytuację odwrotną: ma dwutygodniowy
    okres wypowiedzenia, ale firma chciałaby się z tego wyślizgać i pozbyć
    jej się już teraz?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 9. Data: 2008-05-12 13:49:44
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:g09ccf$bs8$1@nemesis.news.neostrada.pl, *--=olo=--* wrote:
> [...]
    > młoda, chętna do pracy, zobaczy kawałek świata, a poza tym ma tam
    > chłopaka i pracę od zaraz - zaspokojona twoja ciekawość?

    acha... i 2 tygodnie ja zbawi...
    Z ta chetnoscia do pracy cos chyba nie bardzo skoro najpierw podjela jakas
    prace a teraz nie potrafi sie wywiazac z umowy.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 10. Data: 2008-05-12 13:59:09
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:g09i0f$9ct$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > acha... i 2 tygodnie ja zbawi...
    > Z ta chetnoscia do pracy cos chyba nie bardzo skoro najpierw podjela jakas
    > prace a teraz nie potrafi sie wywiazac z umowy.

    wiesz pracować za 800 pln to się do pracy nie chce chodzić, szczególnie
    gdzie na nogach 8-10 h i to do późnej nocy nieraz (knajpa) więc nie bądź
    taki wolontariusz... rynek w mojej miejscowości jest taki a nie inny i
    pracodawca to wykorzystuje w 100%, w Anglii ma szanse zarabiać prawie 4x
    tyle minus koszty życia...

    --=olo=--