PracaGrupypl.praca.dyskusje › delegacja...

  • 1. Data: 2008-05-10 19:58:24
    Temat: delegacja...
    Od: "news" <b...@o...pl>

    Witam,
    pracownik pracujacy w normowanym czasie pracy w godzinach 9-17 zostaje
    wyslany na spotkanie i w efekcie jego plan dnia wyglada tak:
    - wyjazd samochodem o 6 rano, czas podrozy 4 godziny
    - spotkanie w godzinach 11-17
    - powrot do domu okolo godziny 22.

    W trakcie spotkania pracodawca zapewnia zimny posilek, w postaci lunchu -
    kanapek.

    Ja rozliczyc taka delegacje? Czy istnieje jakis nakaz aby zapewnic temu
    pracownikowi nocleg dzien przed spotkaniem? Jak przekonac pracodawce, ze
    przebycie w ciagu dnia 600 km samochodem i bycia na chodzie z zachowaniem
    pelnego skupienia 16 godzin zagrazam ogolnym zasadom bezpieczenstwa [wysokie
    ryzyko spowodowania wypadku]?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-05-10 20:04:39
    Temat: Re: delegacja...
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    jak rozliczyć:

    czas delegacji - 6.00 do 22.00 (jeżeli pracodawca zgadza się na wyjazd z
    domu a nie np. z siedziby firmy). Ergo - 18 godzin delegacji. powyżej 12
    godzin i poniżej doby, czyli 1 dieta.
    W podróży krajowej mógłbys mieć potrącona delegację tylko w wypadku
    zapewnienia pełnego wyzywienia przez cały okres. Rozbicie procentowe
    dotyczy wyłącznie delegacji zagranicznych.

    Dalej - piszesz że jazda samochodem. Kluczowe pytanie - słuzbowym czy
    prywatnym? jak słuzbowy, to nie ma żadnych dodatków. Jezeli prywatnym,
    to wyliczasz kilometrówkę, np A do B 300 km, powrót z B do A 300 km,
    razem 600 km razy stawka wg. litrażu twojego samochodu.

    Stawki za delegację i kilometrówki ustala pracodawca, jednak nie moga
    być one mniejsze niż wynikające z obecnego rozporządzenia (w 2007 roku
    np. stawka delegacji krajowej to 23 PLN)

    A co do agumentacji zmęczeniem, bezpieczeństwa itd. Ja w swoim czasie
    jeździłem baaaardzo dużo w delegacje róznego rodzaju. Nie zawsze udawało
    się uzyskac zgode na dodatkowy nocleg (bo to koszty albo samego noclegu,
    albo przynajmniej diety noclegowej). Najprostrze było wydłużać czas
    takiej delegacji przez zatrzymanie się na jakimś parkingu i przespanie w
    samochodzie (z uzasadnieniem np. o znużeniu). Taka drzemka jedną czy też
    półtorej godziny, czasem drobny spacerek duzo dają po meczacym dniu. A
    pracodawca musi to rozliczyć :)
    W KP masz tylko odwołanie do czasu pracy, w przypadku delegacji czasem
    pracy jest wykonywanie ustalonej czynnosci (np. zlecenia dla klienta na
    jego terenie, udział w szkoleniu/prezentacji itp), jedyne czym możesz
    konkretnie argumentować jest art.132 par 1 KP (11 godzin nieprzerwanego
    odpoczynku)

    To tyle w skrócie :)

    --
    to tylko moje zdanie,
    taki skrót myślowy

  • 3. Data: 2008-05-10 20:36:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g04upo$d4a$1@serwus.bnet.pl news <b...@o...pl>
    pisze:

    > pracownik pracujacy w normowanym czasie pracy w godzinach 9-17 zostaje
    > wyslany na spotkanie i w efekcie jego plan dnia wyglada tak:
    > - wyjazd samochodem o 6 rano,
    Czy to samochód służbowy?

    > czas podrozy 4 godziny
    Kto tak powiedział?
    Może być dłużej.

> [...]
    > Ja rozliczyc taka delegacje? Czy istnieje jakis nakaz aby zapewnic temu
    > pracownikowi nocleg dzien przed spotkaniem?
    11 godzin nieprzerwanego odpoczynku (art. 132 KP)?

    > Jak przekonac pracodawce, ze
    > przebycie w ciagu dnia 600 km samochodem i bycia na chodzie z zachowaniem
    > pelnego skupienia 16 godzin zagrazam ogolnym zasadom bezpieczenstwa
    > [wysokie ryzyko spowodowania wypadku]?
    Jak przekonać bałwana, który tego sam nie rozumie albo go to nie obchodzi,
    to nie wiem.
    Ale ja bym tych poleceń na piśmie zarządał jak nic, i to ze szczegółami.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-05-11 00:51:45
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    news wrote:
> [...]
    > - powrot do domu okolo godziny 22.
    >
    > W trakcie spotkania pracodawca zapewnia zimny posilek, w postaci lunchu -

    za taka delegacje nalezy sie 23 zl diety

    > Czy istnieje jakis nakaz aby zapewnic temu
    > pracownikowi nocleg dzien przed spotkaniem?

    w tym przypadku raczej nie, od 17 do 6 rano mija wiecej niz 11 godzin,
    od 22 do 6 tez nie jest mniej niz wymagane 11 godzin odpoczynku

> [...]
    > pelnego skupienia 16 godzin zagrazam ogolnym zasadom bezpieczenstwa [wysokie

    normalnie z nim o tym pogadac, moze akurat na tej trasie jest dobre
    polaczenie pociagiem ? przekonac go ze nie czujesz sie na silach
    by przejechac w ciagu jednego dnia 600 km ? jesli w naturze Twojego
    stanowiska nie leza tego typu delegacje to moze uda sie to jakos
    zalatwic

  • 5. Data: 2008-05-11 06:30:07
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sam wiesz ,ze dwie strony musza sie "dogadac". Więc tylko rozmowa
    pozostaje ,a przepisy to miedzy bajki.
    Jeśli masz taki wyjazd od wielkiego święta to bym ustalił wolne na drugi
    dzień.

    Kilka lat jezdzilem w delegacje max do 2 tygodni w polsce odwiedzajac po
    kilka firm.Pracujac od 04.00 I dnia wyjazd do 02.00 II dnia ;samochodem
    slużbowym , hotel wg. potrzeb + jedzenie faktura (w graniach rozsadku).
    Tylko pozostaje kwestja wynagrodzenia (ew. wydatki zwiazane z przebywaniem
    poza domem: garnitur itp.)

    Pociągniem jezdzilem bardzo krotko, bardzo dobre rozwiązanie ponieważ w PL
    pociągi jeżdzą jak chcą. Zawsze dzień wcześniej wyjezdzalem i spalem w hotelu,
    (nie wnikalem w dzien pracy/swiateczny itp.) podroz Ok ,( jezeli nie masz
    sprzetu sluzbowego) ,ale za to wiem ,ze u klienta nie bylo OK. Z walizka u
    klienta , czas pracy uzalezniony od odjazdu pociagu itp. Dla Twojej firmy to
    złe rozwiązanie ,ale dla pracownika OK = wiesz ile możesz czasu poświecic na
    spotkanie.

  • 6. Data: 2008-05-11 09:48:31
    Od: "news" <b...@o...pl>

    > za taka delegacje nalezy sie 23 zl diety

    A co jezeli pracodawca twierdzi, ze wyplata za delegacje sie nie nalezy bo
    on posilek zapewnil?

> [...]
    > by przejechac w ciagu jednego dnia 600 km ? jesli w naturze Twojego
    > stanowiska nie leza tego typu delegacje to moze uda sie to jakos

    Owszem jest polaczenie pociagiem, bardzo wygodne ale gdyby dwie osoby
    pojechaly pociagiem to koszt wynioslby 400 zl a gdy jedziemy jednym
    sluzbowym autem to koszt jest o polowe mniejszy i zalecaja by nie jezdzic
    pociagiem...

  • 7. Data: 2008-05-11 11:36:44
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    news wrote:

    > A co jezeli pracodawca twierdzi, ze wyplata za delegacje sie nie nalezy bo
    > on posilek zapewnil?

    kanapki na lunch to nie jest calodzienne wyzywienie, jesli taki
    argument nie trafia i pracodawca skapi wyplaty tej smiesznej
    kwoty to nie mam pomyslu...

> [...]
    > pojechaly pociagiem to koszt wynioslby 400 zl a gdy jedziemy jednym
    > sluzbowym autem to koszt jest o polowe mniejszy i zalecaja by nie jezdzic

    no to znajdz moze jakies argumenty za pociagiem, np. to ze bedziecie
    bardziej wypoczeci przed spotkaniem, ze podroz w pociagu mozecie
    wspolnie wykorzystac by jeszcze lepiej przygotowac sie do spotkania,
    ze podroz samochodem jest ryzykowna bo jest duzo wieksze
    prawdopodobienstwo opoznien na trasie, ze nie masz doswiadczenia
    w jezdzeniu autem w trasie, itp...

  • 8. Data: 2008-05-11 11:58:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g06m52$4bi$1@nemesis.news.neostrada.pl MarcinF
    <m...@i...pl> pisze:

    > kanapki na lunch to nie jest calodzienne wyzywienie, jesli taki
    > argument nie trafia i pracodawca skapi wyplaty tej smiesznej
    > kwoty to nie mam pomyslu...
    To nie jest tak, że dieta ma pokryć całodzienne wyżywienie. Dieta ma pokryć
    _podwyższone_ koszty dziennego wyżywienia. Prawodawca wymyślił sobie, że jak
    delegowany je w domciu, to ma taniej bo sobie sam upichci co kupił. A jak
    jest w delegacji to musi iść do restauracji. No ale wtedy nie kupuje tego co
    wsunąłby w domu, więc pokrywana jest _różnica_ .

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-05-11 19:57:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 10 May 2008 21:58:24 +0200, "news" <b...@o...pl> wrote:

> [...]
    >wyslany na spotkanie i w efekcie jego plan dnia wyglada tak:
    >- wyjazd samochodem o 6 rano, czas podrozy 4 godziny

    Pytanie, czy pracownik prowadzi ten samochód?
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 10. Data: 2008-05-11 20:05:23
    Od: "news" <b...@o...pl>

    > Pytanie, czy pracownik prowadzi ten samochód?

    jeden jako kierowca a drugi jako pasazer