PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak zerwać umowę?

  • 11. Data: 2008-05-12 14:05:39
    Temat: Re: Jak zerwać umowę?
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:g09il2$b0b$1@atlantis.news.neostrada.pl, *--=olo=--* wrote:

    > wiesz pracować za 800 pln to się do pracy nie chce chodzić,
    > szczególnie gdzie na nogach 8-10 h i to do późnej nocy nieraz
    > (knajpa) więc nie bądź taki wolontariusz... rynek w mojej
    > miejscowości jest taki a nie inny i pracodawca to wykorzystuje w
    > 100%, w Anglii ma szanse zarabiać prawie 4x tyle minus koszty życia...

    Podejmujac prace nie znala stawki? Podpisala umowe w ciemno?
    Pracodawca to wykorzystuje bo sa ludzie ktorzy zgadzaja sie na jego warunki.
    Zwykla przyzwoitosc nakazywala by dotrzymac umowy, szczegolnie ze to jest
    tylko 2 tygodniowe wypowiedzenie.
    Ale jak jest jej tak wszystko jedno to niech porzuci prace.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 12. Data: 2008-05-13 12:45:41
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:g09j8o$n07$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > tylko 2 tygodniowe wypowiedzenie.
    > Ale jak jest jej tak wszystko jedno to niech porzuci prace.

    ty pewnie możesz przebierać w ofertach bo jesteś pewnie z wielkiego miasta
    ale w małej miejscowości nie masz wielkiego wyboru! bierzesz co jest, aby
    mieć za co przeżyć i szuka czegoś lepszego - pracodawcy to wykorzystują i
    nikt nie zapłaci więcej niż minimum... tego, że trafi jej się dużo lepsza
    praca nie wiadomo kiedy nie mogła przecież przewidzieć...

    --=olo=--

  • 13. Data: 2008-05-13 14:08:47
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:g0c370$2r9$1@nemesis.news.neostrada.pl, *--=olo=--* wrote:

> [...]
    > to wykorzystują i nikt nie zapłaci więcej niż minimum... tego, że
    > trafi jej się dużo lepsza praca nie wiadomo kiedy nie mogła przecież

    I wedlug ciebie mala miejscowosc ma byc wytlumaczeniem i usprawiedliwieniem
    zachowanie sie jak dziecko i niedotrzymania dwutygodnioego okresu
    wypowiedzenia?
    To kultura i dotrzymywanie wlasnych umow i obietnic dotyczy tylko tych z
    duzych miast?

    Jestem tylko pracownikiem, ale oczekujac ze pracodowca nie bedzie mnie
    okradal i oszukiwal w pracy (np wyrzucajac pod byle pretekstem, byle tylko
    skrocic wypowiedzenie) sam dal bym mu szanse na znalezienie nastepcy. Jedno
    to zobowiazanie sie na pismie, a drugie uczciwe podejscie do zycia.
    Mysle ze dalej nie ma sensu watku ciagnac.
    EOT

  • 14. Data: 2008-05-14 10:00:34
    Od: Karol <k...@o...pl>

    --=olo=-- pisze:
> [...]
    > nikt nie zapłaci więcej niż minimum... tego, że trafi jej się dużo lepsza
    > praca nie wiadomo kiedy nie mogła przecież przewidzieć...

    A co ma wielkość miasta do kultury? Jak odchodziłem z firmy to zawsze
    mogłem odejść z 1 dniem, ale ... trzeba podomykać pewne sprawy, trzeba
    dać szanse na znalezienie zastępstwa, trzeba młodego wprowadzić itp.
    Zwykła kultura. Po co zostawiać smród za sobą??
    Sam też nikomu nie podziękowałem za współpracę z 1 dniem. Szanuj
    pracownika/pracodawce to i on Cię będzie szanował. Jeśli nie, to z
    burakami sie nie pracuje:D

    Karol

  • 15. Data: 2008-05-14 10:55:47
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Mon, 12 May 2008 09:01:36 +0200, "--=olo=--"
    <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> zakodowal:

    >Witam
    >Koleżanka ma umowę na pół roku, wypowiedzenie w umowie zapisane - 2
    >tygodnie,

    KP
    Art. 33.

    Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony, dłuższy niż 6
    miesięcy, strony mogą przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego
    rozwiązania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    Jest tu DŁUŻSZY a nie DŁUŻSZY LUB RÓWNY.

    Co oznacza, że ten zapis jest niezgodny z KP i nieważny.

    > chce zerwać od zaraz, ale szefostwo nie chce jej wcześniej
    >wypuścić, bo zaczął się sezon (gastronomia) i jest dużo imprez. Czy ma
    >możliwość odejść inaczej niż dyscyplinarnie za niestawienie się do pracy?

    Pozostaje rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia (skoro porozumienie
    stron odpada).

    Art. 55.

    § 1. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia, jeżeli
    zostanie wydane orzeczenie lekarskie stwierdzające szkodliwy wpływ
    wykonywanej pracy na zdrowie pracownika, a pracodawca nie przeniesie
    go w terminie wskazanym w orzeczeniu lekarskim do innej pracy,
    odpowiedniej ze względu na stan jego zdrowia i kwalifikacje zawodowe.

    § 11. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę w trybie określonym w § 1
    także wtedy, gdy pracodawca dopuścił się ciężkiego naruszenia
    podstawowych obowiązków wobec pracownika; w takim przypadku
    pracownikowi przysługuje odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za
    okres wypowiedzenia, a jeżeli umowa o pracę została zawarta na czas
    określony lub na czas wykonania określonej pracy - w wysokości
    wynagrodzenia za okres 2 tygodni.

    § 2. Oświadczenie pracownika o rozwiązaniu umowy o pracę bez
    wypowiedzenia powinno nastąpić na piśmie, z podaniem przyczyny
    uzasadniającej rozwiązanie umowy. Przepis art. 52 § 2 stosuje się
    odpowiednio.

    § 3. Rozwiązanie umowy o pracę z przyczyn określonych w § 1 i 11
    pociąga za sobą skutki, jakie przepisy prawa wiążą z rozwiązaniem
    umowy przez pracodawcę za wypowiedzeniem.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 16. Data: 2008-05-14 10:58:45
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Mon, 12 May 2008 15:59:09 +0200, "--=olo=--"
    <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> zakodowal:

    >wiesz pracować za 800 pln to się do pracy nie chce chodzić,

    No, to racja.
    Tylko jakoś tak wszyscy biznesmeni którzy sami doszli do majątków
    podkreślali w wywiadach kilka rzeczy.
    - dawaj więcej, niż obiecujesz (targują się - ale dodają potem
    zupełnie od siebie coś gratis).
    - Zawsze dotrzymuj słowa (nawet, jak finansowo Ci się to nie opłaca -
    zrażony partner nigdy do Ciebie nie wróci a jeszcze zapsuje Ci opinię,
    że nie można na Tobie polegać)