PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak zatrudnić osobę z perspektywami (HTML, webdeveloper)?

  • 1. Data: 2008-10-13 15:02:41
    Temat: Jak zatrudnić osobę z perspektywami (HTML, webdeveloper)?
    Od: fv <f...@c...com>

    Czy ktoś ma pomysł, jak szukać osoby do pracy na stanowisku
    webdevelopera (cięcie layoutów, javascript) która da perspektywy na
    rozwój w kierunku programowania w javie ale nie znudzi się pracą jako
    webdeveloper po kilku miesiącach?

    Jak znaleźć kogoś, kto lubi wnikać w temat? Kogoś z pasją? Kogoś, kto
    nie oczekuje od pracy tylko korzyści finansowych albo szybkiego i
    łatwego awansu?

    Wydaje mi sie, że nie jest to kwestia pieniędzy - może chodzi o formę
    ogłoszenia o pracę, albo miejsce jego zamieszczenia? Jak i gdzie szukać
    takich ludzi (chciałoby się napisać hakerów:
    http://www.jtz.org.pl/Inne/hacker-howto-pl.html)?

    Oczywiście spamowanie grup typu pl.comp.www czy inne całkowicie odpada.
    Ale może link do ogłoszenia w stopce, przy okazji dyskusji?

    Poradźcie coś. Szukam i nie mogę znaleźć:
    http://www.e-point.pl/u235/navi/30193

    --
    fv

  • 2. Data: 2008-10-13 15:32:26
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Oct 13, 5:02 pm, fv <f...@c...com> wrote:

> [...]
    > webdevelopera (cięcie layoutów, javascript) która da perspektywy na
    > rozwój w kierunku programowania w javie ale nie znudzi się pracą jako

    Wydaje mi się, że najszybciej znajdziesz po prostu publikując stawkę,
    którą możesz zaoferować. To prawie niespotykana w Polsce praktyka, a
    jasno da do zrozumienia czytającym, czego oczekujesz. Jak sam
    zauważyłeś, cięcie layoutów to praca nudna. Do tego nudne ogłoszenie,
    bo typowe (mimo że wyraźnie jest skierowane do specjalisty, a nie
    "pana tonerowego"). Trudno, żebyś miał dużo kandydatów, tym bardziej
    że w tej branży niedobór fachowców jest straszliwy.

    Co zaś tyczy się nudnego charakteru tej pracy, to nie wytrzyma w niej
    długo ani programista ani grafik, bo ileż można kroić te obrazki i
    użerać się z błędami MSIE? Chyba, że naprawdę dałbyś możliwość
    twórczego wyżycia się np. w javascript. Ucząc Javy sam wtrącisz
    biednego człowieka w dychotomię, z której - o ile ma jakiekolwiek
    twórcze zapędy - wyjdzie właśnie w stronę programowania i to możliwe,
    że do innej firmy.

    Podsumowując - nie spotkałem jeszcze człowieka na tyle bystrego i na
    tyle cierpliwego, by potrafił naprawdę dobrze ciąć i składać layouty,
    a jednocześnie nie osiągał przy tym szczytów frustracji.

    --
    mihau

  • 3. Data: 2008-10-13 16:04:03
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl>

    fv wrote:

> [...]
    >
    > Jak znaleźć kogoś, kto lubi wnikać w temat? Kogoś z pasją? Kogoś, kto
    > nie oczekuje od pracy tylko korzyści finansowych albo szybkiego i

    zmien strategie. podaj co ma byc zrobione i nie upieraj sie przy technologii
    wykonania. wydaj te paredziesiat tys na poczatek i zatrudnij programiste do
    opracowania prostych i dobrze opisanych skryptow do 'malpiej' roboty jak
    ciecie grafiki, a pozniej szukaj juz konkretnie programisty do
    rozwiazywania problemow.

    zmien tez strategie zatrudnienia, okresl jasno jaki jest zysk programisty z
    tytulu praw autorskich do napisanego kodu, i czy zamierzasz ten kod odkupic
    czy wynajmowac. nikt nie bedzie robil jako niewolnik oddajac owoce swojej
    pracy komus kto na nich bedzie robil biznes latami a o nim zapomni po
    miesiacu ;p

  • 4. Data: 2008-10-13 17:48:03
    Od: fv <f...@c...com>

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski pisze:
    > zmien strategie. podaj co ma byc zrobione i nie upieraj sie przy technologii
    > wykonania.

    Mamy własny framework.

> [...]
    > opracowania prostych i dobrze opisanych skryptow do 'malpiej' roboty jak
    > ciecie grafiki, a pozniej szukaj juz konkretnie programisty do

    Ale my to już mamy gotowe :/

> [...]
    > czy wynajmowac. nikt nie bedzie robil jako niewolnik oddajac owoce swojej
    > pracy komus kto na nich bedzie robil biznes latami a o nim zapomni po

    Ale ja nie chcę programisty. Własnie w tym sęk. Praca u nas jest bardzo
    ciekawa, właśnie dlatego że łączy elementy programowania z typowym
    cięciem layoutów. W zasadzie 75% zadań to kreatywność, spostrzegawczość
    i kombinowanie - chodzi bowiem o rozwój platformy i poprawki do niej.

    Kurcze w Polsce się utarło, że webdeveloper to ciułacz od HTML. A ja
    raczej szukam w modelu zachodnim: ktoś zna HTML ale też perfekcyjnie
    javascript, ajaxa i wnika coraz głębiej w platformę javową.

    W dodatku szukam kogoś na stałe, daję perspektywę awansu na programistę,
    prywatną opiekę zdrowotną, fajną atmosferę..

    --
    fv
    http://bikepics.com/members/fastviper/

  • 5. Data: 2008-10-13 17:51:45
    Od: fv <f...@c...com>

    mihau pisze:

    > Wydaje mi się, że najszybciej znajdziesz po prostu publikując stawkę,
    > którą możesz zaoferować.

    A co, gdy pracownik warty 3500 brutto będzie wg. mnie lepszy niż ten
    który będzie chciał 6000? Nie umiem ustalić żadnej stawki.

    > "pana tonerowego"). Trudno, żebyś miał dużo kandydatów, tym bardziej
    > że w tej branży niedobór fachowców jest straszliwy.

    Fachowców to jest bardzo dużo, tylko żadko zdaża się ktoś z
    perspektywami na rozwój.

    > Chyba, że naprawdę dałbyś możliwość
    > twórczego wyżycia się np. w javascript.

    Oj, kreatywność i wyżycie się to u nas raczej chleb powszedni.

    > Ucząc Javy sam wtrącisz
    > biednego człowieka w dychotomię, z której - o ile ma jakiekolwiek
    > twórcze zapędy - wyjdzie właśnie w stronę programowania i to możliwe,
    > że do innej firmy.

    Albo awansuje u mnie.

    > Podsumowując - nie spotkałem jeszcze człowieka na tyle bystrego i na
    > tyle cierpliwego, by potrafił naprawdę dobrze ciąć i składać layouty,
    > a jednocześnie nie osiągał przy tym szczytów frustracji.

    Zobacz co napisałem Piotrowi - nie szukam kogś do cięcia layoutów.

    Dziękuję ci za opinię, nie pomyślałem że webdeveloper brzmi nudnie.

  • 6. Data: 2008-10-13 17:54:26
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-13, fv <f...@c...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > Ale może link do ogłoszenia w stopce, przy okazji dyskusji?
    >
    > Poradźcie coś. Szukam i nie mogę znaleźć:

    Problem w tym, że 99% takich ogłoszeń oznacza typową klepankę bez
    wielkich wyzwań. Dodatkowo koniecznie trzeba się wgryzać w "firmowy
    framework", który z kolei zazwyczaj ma bardzo kiepską dokumentację.
    Po przejściu przez kilka takich firm, to człowiek sam zakłada firmę
    i szuka dobrych projektów samodzielnie. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2008-10-13 19:32:48
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 13 Oct 2008 19:51:45 +0200, fv napisał(a):

    > A co, gdy pracownik warty 3500 brutto będzie wg. mnie lepszy niż ten
    > który będzie chciał 6000? Nie umiem ustalić żadnej stawki.

    No to wybierzesz tego pierwszego. Sęk w tym, że jak nie podajesz widełek,
    to masz spore szanse, że żaden z nich się nie zgłosi, bo nie będzie mu się
    chciało.

    Szukasz człowieka, który aktualnie gdzie już pracuje (pomijam tych, co ich
    los na moment pozostawił bez pracy). O ile pracownika do prostych zadań
    znaleźć się da, o tyle Tobie potrzebny jest ktoś z konkretną wiedzą, a
    takich ludzi szukają wszędzie, stąd oni najczęściej pracę już mają.

    Taki osobnik czytając sobie ogłoszenie, gdzie oferują mu "atrakcyjne
    wynagrodzenie" zapomni o tym tekście w 15 sekund, bo NIC go nie motywuje,
    żeby pozbierać i przesłać jakieś papiery a potem jechać pogadać.

    Żeby pozyskać speca, musisz się trochę wysilić, a przede wszystkim określić
    widełki płacowe. Inaczej będą się zwracać do Ciebie sami newbies.

    Alternatywnie możesz też założyć konto na GoldenLine (i może jakichś
    pokrewnych serwisach) i samodzielnie poszukać osób pasujących do Twoich
    oczekiwań po czym z nimi luźno zagadać.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2008-10-13 19:51:31
    Od: keczerad <k...@p...fm>

    fv pisze:

> [...]
    > cięciem layoutów. W zasadzie 75% zadań to kreatywność, spostrzegawczość
    > i kombinowanie - chodzi bowiem o rozwój platformy i poprawki do niej.

    To ze programisty nie chce to widac, ja np nie chcialbym u ciebie
    pracować, bo to co oferujesz jest tak kreatywne jak bycie mlotkowym w
    odlewnii.

    --

    keczerad

    http://www.e-mo.com.pl
    Integracje Action,Pronox,Subiekt,NTT,osCommerce
    Chcesz mieć swoją integracje ? Proszę o kontakt.

  • 9. Data: 2008-10-14 11:50:09
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Oct 13, 7:51 pm, fv <f...@c...com> wrote:

    > A co, gdy pracownik warty 3500 brutto będzie wg. mnie lepszy niż ten
    > który będzie chciał 6000? Nie umiem ustalić żadnej stawki.

    Jeśli stać Cię, by zapłacić 6000, napisz że możesz dać od 3000 do 5000
    w zależności od kwalifikacji. Gdy trafi do Ciebie zdolny ale
    nieśmiały, którego zadowoli 3500, będziesz wiedział że jeszcze długo
    go zatrzymasz u siebie podwyżkami.

    > Fachowców to jest bardzo dużo, tylko żadko zdaża się ktoś z
    > perspektywami na rozwój.

    Fachowców, którzy potrafią poskładać HTML i CSS zgodnie ze
    standardami, a jednocześnie w sposób działający poprawnie pod czterema
    najważniejszymi silnikami przeglądarek, jest niewielu. Takich, którzy
    na dodatek lubią to robić i nie chcą od HTML+CSS uciec, prawie nie ma.
    Zresztą, czy dotychczasowe wyniki Twojej rekrutacji nie potwierdzają
    tego?

    > Oj, kreatywność i wyżycie się to u nas raczej chleb powszedni.

    Tak, ale nie przy cięciu layoutów, prawda?
    Jeśli kreatywnemu programiście lub grafikowi dasz zadanie pocięcia
    layoutu i poskładania HTML, będzie to dla niego zajęcie nieciekawe.

    > Albo awansuje u mnie.

    Co to znaczy "awansuje"?
    Poziomo? Zostanie programistą i znowu nie będziesz miał człowieka do
    cięcia layoutów?
    Pionowo? Zostanie szefem zespołu i coraz więcej czasu będzie zajmować
    mu odpisywanie na maile i gadanie przez telefon zamiast
    wykorzystywania umiejętności, dla których go pierwotnie zatrudniłeś?

    > Zobacz co napisałem Piotrowi - nie szukam kogś do cięcia layoutów.

    Dokładnie tak napisałeś w pierwszym poście. Może zatem problemem jest,
    że nie możesz sprecyzować, kto tak naprawdę jest Ci potrzebny?

    > Dziękuję ci za opinię, nie pomyślałem że webdeveloper brzmi nudnie.

    Webdeveloper nie brzmi nudnie. Gdyby to zajęcie było nieciekawe, nie
    zajmowałbym się nim na codzień przez parę ładnych lat. Ani tym
    bardziej nie wróciłbym do niego po przygodzie z inną działką
    informatyki.

    Możesz mi wierzyć czy nie, ale ten temat znam osobiście z każdej
    strony, pomijając jedynie samo rysowanie grafiki. Jako że jestem
    zdecydowanie programistą, pisanie aplikacji po stronie serwera jest
    dla mnie największą frajdą. Równie ciekawe jest pisanie w JS,
    szczególnie teraz, gdy są do tego świetne biblioteki. Natomiast szlag
    mnie trafia gdy muszę użerać się z CSS i jego różną interpretacją
    przez przeglądarki. Cięcie obrazków też jest średnio twórcze i
    przyjemne.

    To nie tylko moje zdanie. Inni znajomi programiści webowi też nie
    cierpią tej części pracy, a graficy... nie chcą nawet poznawać i
    oddają niepocięte obrazki :)

    --
    mihau

  • 10. Data: 2008-10-14 12:02:25
    Od: fv <f...@c...com>

    mihau wrote:
> [...]
    > w zależności od kwalifikacji. Gdy trafi do Ciebie zdolny ale
    > nieśmiały, którego zadowoli 3500, będziesz wiedział że jeszcze długo

    Ok, dziękuję.

    > Fachowców, którzy potrafią poskładać HTML i CSS zgodnie ze
    > standardami, a jednocześnie w sposób działający poprawnie pod czterema
    > najważniejszymi silnikami przeglądarek, jest niewielu.

    Na szczęście tego można się szybko nauczyć.

    > Takich, którzy
    > na dodatek lubią to robić i nie chcą od HTML+CSS uciec, prawie nie ma.
    > Zresztą, czy dotychczasowe wyniki Twojej rekrutacji nie potwierdzają
    > tego?

    Takich którzy świetnie znają HTML+CSS było wielu. Żaden nie rokował
    jednak ogarniania systemu kompleksowo.

    > Tak, ale nie przy cięciu layoutów, prawda?

    Tak.

    > Jeśli kreatywnemu programiście lub grafikowi dasz zadanie pocięcia
    > layoutu i poskładania HTML, będzie to dla niego zajęcie nieciekawe.

    Zgadza się. Są i inne zadania. Jak napisać nową aplikację, albo
    usprawnić starą.

    > Co to znaczy "awansuje"?
    > Poziomo? Zostanie programistą i znowu nie będziesz miał człowieka do
    > cięcia layoutów?

    Tak, poziomo. Jeśli będę miał kogoś kto ogarnia system od podszewki a w
    razie czego umie dotknąć i warstwy prezentacji, będę przeszczęśliwy.

    > Dokładnie tak napisałeś w pierwszym poście. Może zatem problemem jest,
    > że nie możesz sprecyzować, kto tak naprawdę jest Ci potrzebny?

    Mogę ale nie umiałem. Dziękuję za wasze opinie - zmienimy ogłoszenie.

> [...]
    > mnie trafia gdy muszę użerać się z CSS i jego różną interpretacją
    > przez przeglądarki. Cięcie obrazków też jest średnio twórcze i

    A widzisz, to u nas byś nie narzekał. Zawsze można się jakoś podzielić -
    staram się zawsze maksymalizować ambitność zadań. Najwyżej sam zajmuję
    się nudami.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL