PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest z kolejna umowa ?

  • 1. Data: 2002-02-01 09:36:01
    Temat: Re: Jak to jest z kolejna umowa ?
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Piotrek R." <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:a3dmtq$at7$1@news.onet.pl...
    > Podobno w przepisach jest tak, ze jesli w chwili przyjscia do pracy w
    > 1 dzien nastepny po wygasnieciu starej umowy i jesli nie wezwali mnie
    > do podpisania umowy nowej to w swietle prawa zostaje zatrudniony w
    > umowe na czas nieokreslony ? . Czy tak jest faktycznie ?. Wszystko

    Nie ma takiego domniemania, że umowa jest na czas nieokreślony. Faktem
    natomiast jest, że zawarliście nową umowę, warunki powinieneś ustalić
    jednak przynajmniej ustnie.

    > kompetencji). Zostalem o tym fakcie przedwczoraj oficjalnie
    > powiadomiony i zebym sie nie martwil bo bede dalej tu pracowal ale

    I nie zapytałeś, jaki warunki Ci oferuje :o

    > nieofcjalnie dowiedzialem sie ze nowa umowa nie jest zbyt korzystna
    > dla mnie i teraz nie wiem czy zwiazku z tym ze pracodawca zaniedbal
    > przepisowe zawiadomienie mnie z dwutygodniowym wyprzedzeniem czy
    > zechce przedluzyc ze mna umowe o prace ( gdybym sam nie dowiadywal sie

    Nie ma obowiązku Cię o niczym zawiadamić. Jest natomiast zobowiązany do
    potwierdzenia warunków nowej umowy na piśmie w ciągu 7 dni.

    > to pewnie do dzisiaj nic by nie bylo wiadomo) moge starac sie
    > negocjowac o jakies korzystniejsze warunki umowy - bo moze byc to
    > gwozdz do zwolneinia mnie a nie do jakis korzysci :). Sprawa jest dosc
    > pilna bo jak umowa bedzie gotowa to bedzie trudniej mi cos zmienic.

    Warunki powienieneś negocjować przed przystąpieniem do pracy. Mówiąc
    krutko kupiłeś kota w worku i IMO dużo w tym Twojej winy.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 2. Data: 2002-02-01 10:00:02
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

> [...]
    > 1 dzien nastepny po wygasnieciu starej umowy i jesli nie wezwali mnie
    > do podpisania umowy nowej to w swietle prawa zostaje zatrudniony w

    Niestety tak nie jest (dotyczy umowy). Gdyby nie było tak wielkiego
    bezrobocia to byłoby to tak:
    Przyszedł bys wczoraj do pracy i powiedział: "Dzień dobry, ja tu już nie
    pracuję. Przyszedłem po świadectwo pracy i należne pieniądze."
    A jak by wtedy reakcja była "Ależ przepraszamy, umowa dla Pana pisze sie w
    kadrach prosimy pójść podpisać", wtedy mógłbys dyktować warunki.
    No ale w warunkach takich jakie są, nie masz wyboru i musisz przystać na
    dyktat pracodawcy.

    Wiesiek

  • 3. Data: 2002-02-01 10:22:50
    Temat: Jak to jest z kolejna umowa ?
    Od: "Piotrek R." <p...@b...pl>

[...]

    jest bardziej zagmatwane bo moj szef dopiero przedwczoraj podpisal
    wniosek o wystawienie nowej umowy i ma byc ona gotowa w ciagu siedmiu
    dni ( wczesniej nie mogl tego zrobic bo jeszcze nie mial odpowiednich
    Dzieki za sugestie.

    Piotrek

  • 4. Data: 2002-02-01 11:15:00
    Od: "Piotrek R." <p...@b...pl>

    > Warunki powienieneś negocjować przed przystąpieniem do pracy. Mówiąc
    > krutko kupiłeś kota w worku i IMO dużo w tym Twojej winy.

    Faktycznie na to wyglada ze to ja dalem ciala - moglem chociaz sam cos
    ponegocjowac przez zlozeniem wniosku przez mojego szefa - mea culpa.
    Ale to bedzie dobra nauczka na przyszlosc - i tak bedze z nim
    rozmawial o podwyzcze bo zawsze mozna zrobic aneks do umowy, prawda ?.
    Ale wierzcie mi: nie jest latwo motywowac szefa od podwyzki w 3 oczy
    bo jesze musi byc tlumaczka. Dziekuje.

    Piotrek