PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co zrobic?

  • 1. Data: 2002-01-31 22:21:00
    Temat: Co zrobic?
    Od: "Maciek Koziarski" <e...@c...pl>

    Witam!

    Co muszę zrobić, by otrzymać pozwolenie na pracę w Niemczech na najbliższe
    wakacje, jeśli spełnione są następujące warunki:

    - jestem studentem,
    - po niemiecku mówię biegle,
    - MAM PRACODAWCĘ, który chciałby mnie zatrudnić,
    - mam zagwarantowane zakwaterowanie i wyżywienie.

    Interesuje mnie tylko praca legalna. Czy jest szansa na zdobycie pozwolenia,
    czy jest już za późno? Gdzie się udać?

    Z góry dziękuję za porady.

    Maciek Koziarski

  • 2. Data: 2002-02-01 06:24:29
    Temat: Re: Co zrobic?
    Od: "bud" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek Koziarski" <e...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - mam zagwarantowane zakwaterowanie i wyżywienie.
    >
    > Interesuje mnie tylko praca legalna. Czy jest szansa na zdobycie pozwolenia,

    Jezeli masz juz niemieckiego pracodawce i jak piszesz mowisz biegle po niemiecku i
    dalej nie wiesz
    jak zalatwic sobie legalnie prace to pozostaje ci sie tylko zastrzelic. Zrob to
    lepiej juz teraz bo
    potem sie ozenisz i dopiero beda problemy.

    mat

  • 3. Data: 2002-02-01 08:37:34
    Od: "Maciek Koziarski" <e...@c...pl>

    A poważnie? Chodzi mi o pracę wakacyjną. Ponoć w PUPie można się było
    zgłaszać tylko do 15 grudnia (jeżeli chodziło właśnie o pracę wakacyjną).
    Czy można to jeszcze jakoś załatwić?

    MK

    PS. Dzięki bud, zawsze liczyłem na szczere odpowiedzi i chęć pomocy...

  • 4. Data: 2002-02-01 09:42:23
    Od: "bud" <b...@i...pl>

> [...]
    > Czy można to jeszcze jakoś załatwić?
    >
    > MK
    >
    > PS. Dzięki bud, zawsze liczyłem na szczere odpowiedzi i chęć pomocy...

    Sorry za byc moze niezyt parlamentarna ( :))) ) odpowiedz, ale dalej nie rozumiem
    jaki masz
    problem?
    Chesz zalatwic prace w Niemczech to idz po prostu do odpowiedniego arbeitsamtu tam na
    miejscu lub do
    twojego w kraju.
    Czy liczysz, ze obydwa urzedy pracy maja specjalna komorke, ktora wylapuje w sieci
    niezorientowanych
    i udziela informacji???

    mat

  • 5. Data: 2002-02-01 16:03:50
    Od: "Maciek Koziarski" <e...@c...pl>

    ...aaaaaa, no widzisz... na stronie www.arbeitsamt.de piszą, że w sprawie
    pracy wakacyjnej dla studentów należy się zgłaszać do rodzimych urzędów
    pracy. Sęk w tym, że u nas jest jakaś tam pula ofert prac sezonowych, o
    które można się ubiegać. O pracę z tej puli można ubiegać się u nas do 15
    grudnia. Chcę się (w końcu dowiedzieć) co w sytuacji, gdy sam sobie
    znalazłem pracodawcę, który oferuje mi pracę w wakacje. Z tego co wiem, to
    formalności trwają chyba z 3 miesiące, więc pytam teraz...