PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak sprzedawac produkty, co do ktorych samemu nie jest sie przekonanym?

  • 1. Data: 2005-04-06 15:37:24
    Temat: Jak sprzedawac produkty, co do ktorych samemu nie jest sie przekonanym?
    Od: <7...@o...pl>

    Otrzymalem oferte pracy. Wszystko od strony zatrudnienia ladnie wyglada, ale
    produkty, ktore firma oferuje, nie sa z najwyzszej polki. Znam lepsze i sam
    nie skorzystalbym z tych produktow.
    Pracowac gdzies trzeba. Moze nawet komus te produkty by odpowiadaly (moze
    nawet te produkty sa dobre, a ja zostalem zle o nich poinformowany).
    Ale co mialbym zrobic, jesli sam korzystalbym z produktow konkurencji, a
    klient zapytalby mnie, z jakiego produktu ja korzystam i dlaczego wlasnie z
    takiego? Nie moge sobie wrecz wyobrazic tak niezrecznej sytuacji. :)

    --
    700

  • 2. Data: 2005-04-06 16:22:43
    Od: "YamUasica" <n...@s...net.pl>

    hmmm... obawiam się, że Twoje wyniki będą raczej marne
    z powodów, które wymieniłeś... nie da się na dłuższą metę
    pracować efektywnie bez przekonania co do słuszności tego co się robi

    pozdrawiam
    yam

  • 3. Data: 2005-04-06 16:54:34
    Od: <7...@o...pl>

> [...]
    > z powodów, które wymieniłeś... nie da się na dłuższą metę
    > pracować efektywnie bez przekonania co do słuszności tego co się robi

    Z przykroscia musze stwierdzic, ze ta odpowiedz mi raczej nie pomogla :)

    O ja biedny... :)

    --
    700

  • 4. Data: 2005-04-06 17:02:57
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik <7...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Z przykroscia musze stwierdzic, ze ta odpowiedz mi raczej nie pomogla :)
    >
    > O ja biedny... :)

    Pomysl sobie o tym, ze kazdy produkt, ktory funkcjonuje na rynku, znalazl
    sie tam, bo ma swoja grupe docelowa, ktora go ceni wyzej od innych tego
    samego rodzaju. W bardzo niewielu dziedzinach istnieja produkty obiektywnie
    najlepsze. Do cech produktu naleza cena, rozne aspekty jakosci, marka i
    "osobowosc" etc. Rozne skladowe maja rozna wage dla roznych ludzi, a te
    roznice sa szczegolnie duze tam, gdzie w gre wchodza gusta, jak produkty
    spozywcze czy meble. Klient nie jest identyczny z Toba i moze miec inna
    hierarchie cech produktu - taka, jaka ten Twoj produkt spelnia najlepiej.
    Musisz tylko znalezc klientow, w odniesieniu do ktorych to poprzednie zdanie
    jest prawda - i sprzedajawanie komus czegos, co rzeczywiscie najlepiej
    zaspokaja jego potrzeby tak, jak sa subiektywnie przez niego odczuwane nie
    ma prawa wywolywac dylematow :)

    I.

  • 5. Data: 2005-04-06 17:04:09
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia 7...@o...pl <7...@o...pl> wystukał[a]:
    > Z przykroscia musze stwierdzic, ze ta odpowiedz mi raczej nie
    > pomogla :) O ja biedny... :)

    Więc spróbuj aplikować do firmy-konkurencji ;)

    Pozdrawiam
    {WYSFVHOBTDANQUAOJUEDY}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2005-04-06 19:03:40
    Od: <7...@o...pl>

> [...]
    > sie tam, bo ma swoja grupe docelowa, ktora go ceni wyzej od innych tego
    > samego rodzaju. W bardzo niewielu dziedzinach istnieja produkty

    No i wlasnie trafilem na taka dziedzine - finanse :) Tu prawie wszysto jest
    w obiektywnych cyferkach.
    Na przyklad: ja mam konto za ktore nic nie place, wszystkie przelewy mam za
    darmo, oprocentowanie ponad inflacje i wiele innych udogodnien, a mialbym
    sprzedawac tego przeciwienstwo (przynajmniej na pierwszy rzut oka, bo z
    produktami dokladnie nie zdazylem sie jeszcze zapoznac).
    No, ale "Slowacki wielkim poeta byl" - tak samo konta, ktore mialbym
    sprzedawac wielkie tez sobie sa. ;)

    Kurcze, jestem jeszcze mlody i glupi (mam dylematy - zachowuje sie
    nieprofesjonalnie)...

    Jak bylem przekonany co do jakosci produktow, to potrafilem je sprzedawac z
    marza ponad 100% (bo byly tego warte i sam z nich korzystalem), ale przeciez
    nie moge nikogo przekonywac, ze 2 to wiecej niz 5!
    Moze mial ktos podobne doswiadczenia i potrafi mi jakos pomoc?

    --
    700

  • 7. Data: 2005-04-06 19:05:26
    Od: <7...@o...pl>

    > Więc spróbuj aplikować do firmy-konkurencji ;)

    Jesli byloby to takie proste, to wcale tego pytania bym nie zadawal :P

    --
    700

  • 8. Data: 2005-04-06 19:25:56
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > z produktami dokladnie nie zdazylem sie jeszcze zapoznac

    To jest początek i koniec problemu. Poznaj je, zastanów się "okiem"
    klienta docelowego i dopiero wtedy oceniaj, jakie są.

    J.K.
    --
    kilka ofert na www.zapraszam.pl/praca/

  • 9. Data: 2005-04-06 20:17:57
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

> [...]
    > mialbym sprzedawac tego przeciwienstwo (przynajmniej na pierwszy rzut oka,
    > bo z produktami dokladnie nie zdazylem sie jeszcze zapoznac).

    Dla kogos moze byc najwazniejsze miec bankomat blisko domu/pracy albo nie ma
    dostepu do Sieci (podejrzewam, ze Ty masz konto w banku internetowym). Moze
    duzo jezdzic i potrzebowac mozliwosci wydawania zlecen przez sms. Moze ma
    taki styl zarzadzania finansami, ze musi czesto odwiedzac bank i wtedy wazne
    sa male kolejki i mila obsluga. Naprawde, uslugi finansowe naleza do jednych
    z najbardziej zlozonych i poza kontem czesto jest oferowany pakiet uslug, z
    ktorych jedna czy dwie moga byc wazniejsze dla klienta niz same cyferki.
    Niektorzy sa gotowi placic wiecej za przelewy i prowadzenie konta, jesli
    rozne inne wartosci dodane sa dla nich tego warte. Ja np. tez mam konto, za
    ktore place i gdzie place za przelewy poza ten bank. Moze nawet jest to ten
    Twoj nielubiany bank. Ale wlasnie nie tylko cyferki sie licza, wbrew
    pozorom, zwlaszcza gdy zarabia sie srednio i ta roznica 1 czy 2 procentow
    daje miesiecznie malo znaczaca sume. Jesli to, co masz sprzedawac, nie jest
    konkurencyjne cyferkowo, znajdz mocne punkty w pozacyferkowych rzeczach
    takich jak pakiet dodatkowych uslug, dostepnosc, obsluga itd. Nawet tym, jak
    Ty bedziesz sprzedawal, mozesz sam stworzyc taka wartosc dodana, ze hej. Dla
    calej masy ludzi pozacyferkowe rzeczy sa znacznie wazniejsze - inaczej
    mielibysmy na rynku tylko jeden bank z najlepszymi cyferkami, a inne banki
    klienci by porzucili :)

    > Kurcze, jestem jeszcze mlody i glupi (mam dylematy - zachowuje sie
    > nieprofesjonalnie)...

    Przychodzac o tym pogadac z ludzmi zachowujesz sie profesjonalnie; probujesz
    cos z tym zrobic :)
    Nie rzutuj swoich upodoban na produkt i zrozum, ze inni moga miec inne
    upodobania. A poza tym, nie ideologizuj produktu i swojej pracy w ten
    sposob. Twoja misja nie jest sprzedawanie najlepszego produktu na rynku,
    tylko sprzedawanie produktu tym, dla ktorych jest on dobry i zaspokaja ich
    potrzeby. Tacy ludzie istnieja, skoro produkt na rynku istnieje. Ktos
    zainwestowal w stworzenie produktu, duzo osob go kupilo i uzywa - jesli tyle
    osob w niego "wierzy", to cos w nim jest. W kazdym produkcie obecnym na
    rynku "cos jest", tak jak w kazdym czlowieku "cos jest".

    > Jak bylem przekonany co do jakosci produktow, to potrafilem je sprzedawac
    > z marza ponad 100% (bo byly tego warte i sam z nich korzystalem), ale
    > przeciez nie moge nikogo przekonywac, ze 2 to wiecej niz 5!

    A po co porownywac? Nie musisz przekonywac klienta, ze Twoj produkt jest
    lepszy od produktu konkurencji. Musisz go przekonac, ze ten produkt jest
    dobry dla niego. Klienta nie interesuje Twoja konkurencja, tylko
    zaspokojenie jego potrzeb. Jesli Twoj produkt je zaspokaja, wszystko jest
    ok.

    > Moze mial ktos podobne doswiadczenia i potrafi mi jakos pomoc?

    Mialam innego rodzaju problem. Byl sobie produkt, lista klientow do kontaktu
    wyznaczona - problem w tym, ze lista skladala sie w jakiejs polowie z ludzi,
    ktorzy logicznie rzecz biorac nie potrzebowali tego (i wiedzieli o tym) i
    ktorym obiektywnie inwestycja sie z bardzo duzym prawdopodobienstwem nie
    zwracala. Ja tez za nic nie potrafilam przestawic sie na myslenie, ze tego
    potrzebuja i frustrowalo mnie marnowanie czasu ludzkiej pracy zamiast
    skupienia sie na wlasciwej grupie docelowej. Co z tym zrobilam? Po prostu,
    jak widac, juz tam nie pracuje :)

    I.

  • 10. Data: 2005-04-06 20:28:34
    Od: "alfa" <a...@p...onet.pl>

    Pocwicz z swoja podświadomością ,poszukaj pozytywnych aspektów tego produktu
    pierwszy aspekt Ci podpowiem ,za przeproszeniem moze to byc śmierdzące gówno,
    lecz jeśli na to jest klient to mu to sprzedaj ten produkrt może ci dać
    kase ,zauważ że w wielu sklepach na półkach leży wiele scierwa co byś Ty
    osobiście nie kupił ,ale inni kupują , na każdy produkt jest odpowiedni klient
    a jeśli bedziesz chciał pracy szukać w/g swoich morale to kolego pomyliłeś kraj
    nie w tym kraju w tym kraju trzeba kase robić na czym się da zauważ że ludzie
    chodzą po smietnikach i uwierz zarabiajhą co niektórzy bardzo dobrze więć głowa
    do góry jesli jest możliwe do zarobienia sporo kasy to miej to wszystko w
    d..pie ,,,,,patrz z czego masz chleb ???? cześć powodzenia zresztą rób jak
    uważasz .