PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak sie zwolnic bez okresu wypowiedzenia ?

  • 1. Data: 2004-06-05 15:17:08
    Temat: Jak sie zwolnic bez okresu wypowiedzenia ?
    Od: "Krzysztof" <k...@s...wp.pl>

    Mam taki problem : Pracuje w firmie na umowę na czas określony od 5 dni , a
    chciałbym sie zwolnic pomijając 2 tygodniowy okres wypowiedzenia ,bo mam
    bardziej interesującą prace praktycznie od zaraz .

    Czy jest jakiś okres w którym można zrezygnować z umowy po jej podpisaniu
    czy nie ,w trybie natychmiastowym ?
    Czy pozostaje mi tylko po prostu zanieść papier ze od tego i tego dnia
    rezygnuje z pracy, nie przychodząc do pracy , a w rezultacie zostanę
    zwolniony ze względu na rażące zaniedbanie obowiązków pracownika i mogę
    stracić wynagrodzenie za 2 tygodnie pracy ?

  • 2. Data: 2004-06-05 15:30:37
    Temat: Re: Jak sie zwolnic bez okresu wypowiedzenia ?
    Od: "Jarek" <p...@n...polbox.com>

    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1084032&pub_id=146&type_id=1&lang=PL

  • 3. Data: 2004-06-05 17:14:38
    Od: "JO" <j...@w...pl>

    Czy jest jakiś okres w którym można zrezygnować z umowy po jej podpisaniu
    > czy nie ,w trybie natychmiastowym ?
    NIE
> [...]
    > zwolniony ze względu na rażące zaniedbanie obowiązków pracownika i mogę
    > stracić wynagrodzenie za 2 tygodnie pracy ?
    NIE Ao jakim wynagrodzeniu myślisz. Nie przychodzisz do firmy to ci nie
    płacą. Za czas przepracwany wynagrodzenie należy się.
    Poza tym możesz zwrócić się z prośbą do pracodawcy o rozwiązanie umowy o
    pracę ze skrócnym okresem wypowiedzenia - tzw. porozumienie stron. I to może
    okazać się najlepszym rozwiązaniem. każdy wie, że z niewolnika nie ma
    pracownika.

  • 4. Data: 2004-06-05 17:27:22
    Od: "Krzysztof" <k...@s...wp.pl>

    Dziękuje Jarku za odpowiedz , ale niestety porozumienie stron nie wchodzi w
    rachubę , bo szef tak łatwo mnie nie puści z firmy , bo za te pieniądze nie
    znajdzie nikogo na moje miejsce i będzie musiał sie sam wziąć do pracy ;-)

  • 5. Data: 2004-06-05 18:48:39
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 5 Jun 2004 17:17:08 +0200, "Krzysztof"
    <k...@s...wp.pl> zakodował:

    >Czy jest jakiś okres w którym można zrezygnować z umowy po jej podpisaniu
    >czy nie ,w trybie natychmiastowym ?

    Nie, nie ma takiej możliwości.

    Natychmiast możesz się rozstać z pracodawcą:
    1. Za porozumieniem stron.
    2. Zwalniając się bez wypowiedzenia z winy pracodawcy (nawet jeżeli
    wina jest fikcyjna, to pracodawca może dochodzić tego dopiero w sądzie
    - umowa ulega rozwiązaniu i takie świadectwo musi wydać). Pracodawca
    może dochodzić w sądzie odszkodowania za straty (gdy udowodni, że
    przyczyna była nieprawdziwa).
    3. Przestając przychodzić do pracy. Pracodawca ma PRAWO (ale nie
    obowiązek) zwolnić Cię wtedy za naruszenie podstawowych obowiązków
    (tzw. dyscyplinarka). Ale przy 2 tygodniowym okresie pracy możesz
    sobie odpuścić to świadectwo i nikomu nie pokazywać. Pracodawca może
    dochodzić w sądzie odszkodowania za straty.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 6. Data: 2004-06-05 19:30:50
    Od: "Krzysztof" <k...@s...wp.pl>

    Dziękuję wszystkim za pomoc , sadze ze temat został wyczerpany , w sumie nie
    dowiedziałem sie niczego nowego czego bym nie wiedział , ale zawsze warto
    sie popytać mądrzejszych od siebie ;-)
    Przynajmniej sie upewniłem w tym co i jak mam zrobić.

    Krzysztof