PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile mozna odliczyc?

  • 1. Data: 2004-06-06 06:12:00
    Temat: ile mozna odliczyc?
    Od: "RS" <r...@p...pl>

    zakladam dzialalnosc gosp i bede chcial zmienic auto na "okratkowane" zeby
    moc paliwo wrzucic w koszty.
    Czy sa jakies ograniczenia w zwiazku z tym? Zakladam ze bede robil po ok 150
    km dziennie wiec troche sie uzbiera.
    Czy zakup samochodu tez moge zaliczyc do kosztow?
    czy w tym przypadku moge odjac "caly" vat?
    thx
    pozdr

  • 2. Data: 2004-06-07 00:10:09
    Temat: Re: ile mozna odliczyc?
    Od: "Arkadiusz Lipiec" <a...@g...pl>

    > zakladam dzialalnosc gosp i bede chcial zmienic auto na "okratkowane" zeby
    > moc paliwo wrzucic w koszty.

    Może cię zmartwię ale tzw. "kratka" już nie obowiązuje od dn. 1 maja br. Poza
    tym nie miała ona i tak nic wspólnego z wliczaniem paliwa w koszty ale z
    odliczaniem VAT-u od tego paliwa. Teraz aby móc to dalej robić, ładowność
    samochodu musi spełniać tzw. wzór Lisaka zależny od tego na ile osób jest
    zarejestrowany pojazd oraz ile można na niego wepchnąć.

    > Czy sa jakies ograniczenia w zwiazku z tym?

    Oczywiście. Jeśli samochód nie na firmę, to limit odliczeń określa
    "kilometrówka". Jeśli na firmę, to problemów co nie miara ze zbyciem takowego
    (gdyż tak naprawdę zawsze się jest w plecy na VAT-cie przy sprzedaży - a przy
    zakupie można odliczyć jedynie do 50% ale nie więcej jak 5000 zł. VAT-u)

    > Zakladam ze bede robil po ok 150
    > km dziennie wiec troche sie uzbiera.

    Co za różnica...

    > Czy zakup samochodu tez moge zaliczyc do kosztow?

    Jak już wspomniałem możesz. Ale pod pewnymi warunkami. Zainteresuj się słowami
    kluczowymi "środek trwały", "amortyzacja samochodu", "wzór Lisaka", nowa
    ustawa o VAT .

    > czy w tym przypadku moge odjac "caly" vat?

    Nie ma takiej możliwości. (chyba, że jest to PEŁNA ciężarówka). O ile wiem
    jedynie leasing daje jeszcze jakąś możliwośc odliczenia VAT-u od nowego
    samochodu - ale formalnie do czasu wykupu to nie jest twój samochód...

    Pozdrowienia
    Aluś