PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak ściągnąć dług ?

  • 11. Data: 2002-01-02 22:47:03
    Temat: Re: Jak ściągnąć dług ?
    Od: "gryjas" <g...@w...pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    : Prowadzę niewielką działalność powiedzmy graficzno - reklamową
    : i od jakiegoś czasu mam problem ze ściągnięciem należności za wykonane
    usługi.
    : Problem jest delikatny gdyż po pierwsze: nie są to na tyle duże sumy żeby
    : kwalifikowały się do kancelarii Jachnickiego lub innych windykatorów, a i
    : klienci są na tyle już "stali" tzn reguralnie wybierający mnie jako
    : zleceniobiorce, że jakiekolwiek natarczywe próby odebrania pieniędzy nie
    : wchodzą w rachubę (nie chcę ich stracić, "lubimy się").
    : Problem trwa na tyle długo że moje realne dochody w 2001 nawet w połowie
    nie
    : pokryły należności w US i ZUS (a tych g... obchodzi)
    : Czy jest jakiś delikatny, prawny sposób na ściągnięcie tego typu długów?

    Jest to stary jak swiat problem okreslany powiedzeniem: pozycz koledza
    pieniadze, a stracisz kolege. Najprosciej byloby powiedziec takim znajomym,
    ze masz klopoty finansowe i potrzebujesz pieniedzy, ale jak znam zycie, to
    stracisz znajomych. Ja mam taka zasade, ze oddajac prace mowie jasno i
    wyraznie ile mi sie nalezy, a jezeli odraczam termin platnosci, to gdy on
    mija dzwonie i grzecznie, ale stanowczo, prosze o pieniazki. Stracilem kilku
    znajomych, ale cala reszta utrzymala sie i nie dziwi ich moje zachowanie.

    --
    gryjas

  • 12. Data: 2002-01-03 02:47:24
    Od: ">> mario" <m...@o...pl>

    Ciekawe ,ze na tyle postów Tak mało konkretów.

    uważacie ze skoro ktoś kogoś lub was oszukuje to jest śmieszne,
    wiem to Absurd polskich firm, oraz utrapienie free lanserów.
    podejrzewam jedak ,ze niejeden "mądry " polski zleceniodawca
    po przeczytaniu tych postów ,poczuł się zachęcony do niepłacenia.
    Kolesiom od www czy grafiki czy programowania,
    --
    ale tak słodko

    pomoc mozna znaleźć pod adresem

    windykacja.pl

    mona tez zamówic sciąnięcie należności
    od 5 000 zł. - 20% operacji,
    http://money.pl/Pieniadze/Windykacja/?p=windykacja

    http://www.windykacja.pl/index.php?dzial=11&act=show
    _templates&form1=zleceni
    e&pismo=zlecenie

    ps: ciekwa sprawa ze zleceniodawcy wymagaja przestrzegania terminów.
    ale tylko do momętu oddania pracy ,

  • 13. Data: 2002-01-03 10:35:29
    Od: Andrzej \"druid the darkone\" Ostrowski <d...@f...irc.pl>

    > Jest to stary jak swiat problem okreslany powiedzeniem: pozycz koledza
    > pieniadze, a stracisz kolege.

    raczej: pozycz komus pieniadze a kupisz sobie wroga :-)))
    A.

  • 14. Data: 2002-01-04 10:28:57
    Od: Michal Mokosa <m...@2...com.pl>

    > Prowadz´ niewielk? dzia 1/2 alno?ç powiedzmy graficzno - reklamow?
    > i od jakiego? czasu mam problem ze ?ci?gni´ciem nale›no?ci za wykonane us 1/2 ugi.
    >[...]
    > Problem trwa na tyle d 1/2 ugo ›e moje realne dochody w 2001 nawet w po 1/2 owie
    nie
    > pokry 1/2 y nale›no?ci w US i ZUS (a tych g... obchodzi)
    > Czy jest jaki? delikatny, prawny sposób na ?ci?gni´cie tego typu d 1/2 ugów?

    Studentke dzwoniaca do dluznikow odradzam - stracisz klienta szybciej niz
    gdybys sam wydzwanial.
    Windykacja - skuteczne, ale dlugotrwale. Pisma ponaglajace, rozmowy,
    negocjacje.
    Sprobuj faktoringu. Kilka bankow swiadczy tego typu uslugi, a niedlugo
    pojawia sie na naszym rynku firmy specjalizujace sie w tych uslugach. W
    skrocie polega to na tym, ze w dniu wystawienia faktury orginal zostawiasz
    klientowi a kopie wysylasz do faktora. On przelewa Ci od razu czesc
    naleznosci (nawet do 80%) i czeka na termin zaplaty. A potem on buja sie z
    dluznikiem i gdy sie juz wybuja, to placi Ci reszte minus koszt uslugi i
    prowizja. Duzo delikatniejsze niz inne formy nacisku.

    Pozdrawiam
    MM

  • 15. Data: 2002-01-04 10:42:48
    Od: <l...@p...onet.pl>

    > Sprobuj faktoringu. Kilka bankow swiadczy tego typu uslugi, a niedlugo
    > pojawia sie na naszym rynku firmy specjalizujace sie w tych uslugach.

    niezłe, ale nie wiem jakie trzeba spełniać warunki, by banki godziły się na
    taki faktoring

    pozdrawiam i dziękuję za dość liczne odpowiedzi

    Lenasek