PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak można "zaksiegowac" place na czarno?

  • 11. Data: 2007-12-03 23:42:25
    Temat: Re: Jak można "zaksiegowac" place na czarno?
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-12-03 22:59 [Jackare] napisał(a):

    > tylko że sp.z o.o. rozlicza się podatkiem CIT a nie PIT. Jeżeli się mylę
    > niech mnie ktoś poprawi, ale dla CIT nie ma opcji podatku liniowego.

    Akurat CIT sam w sobie jest podatkiem liniowym ;]
    Ale tu akurat mniejsza o większość. W zoo każdą złotówkę wychodzącą z
    firmy trzeba zaksięgować. Pracodawca nie może tak se wydać. Musi mieć
    coś do zaksięgowania po stronie przeciwnej do rozchodu z kasy. Albo
    fakturę albo wypłatę dla pracownika. Można np lewe delegacje tworzyć ale
    ne należy przesadzać z taką kreatywnością. Prędzej czy później bez
    dobrego księgowego papiery przestaną się układać.
    Przy DG czegoś takiego nie ma. Szef wypłaca co chce i wydaje na co chce
    i nic nikomu do tego byle odprowadził to co się urzędom należy za
    oficjalnie wykazywane operacje gospodarcze. Nikt mu nie zabroni rozdawać
    ludziom kasę. Insza inszość, że obdarowany powinien odprowadzić podatek
    od darowizny ;]

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 12. Data: 2007-12-03 23:44:34
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-12-03 22:39 [pytajnik] napisał(a):

    > umowy mam ok. 800 zł netto, a do tego dostaję 3466,33 *

    Ale jako co on te 3,5 kzł z kasy firmy wyciągnie? Przy osobie prawnej to
    już nie takie hopsia.

  • 13. Data: 2007-12-04 10:55:48
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć>

    > Akurat CIT sam w sobie jest podatkiem liniowym ;]

    Tak. Nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś chyba były 2 progi CITu, chyba że
    mi się coś po-ten-teges...
    --
    Jackare

  • 14. Data: 2007-12-04 11:23:24
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 4 Gru, 11:55, "Jackare"
    <jacek.leszczuk_WYCIĽĆ_...@i...pl_wycišć> wrote:

    > Tak. Nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś chyba były 2 progi CITu, chyba że
    > mi się coś po-ten-teges...

    cos Ci sie potenteges. CIT "od zawsze" jest liniowy. Stawki CIT w
    ostatnich latach mozesz sprawdzic tu: http://www.bankier.pl/firma/podatki/cit/

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 15. Data: 2007-12-05 21:56:38
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 3 Dec 2007 22:59:37 +0100, "Jackare"
    <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć> wrote:

    >tylko że sp.z o.o. rozlicza się podatkiem CIT a nie PIT. Jeżeli się mylę
    >niech mnie ktoś poprawi, ale dla CIT nie ma opcji podatku liniowego.
    Hm? CIT jest liniowy od conajmniej kilku lat. Byc moze wczesniej tez -
    nie interesowalem sie.

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2007!