PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak jest z wygasnieciem umowy na czas okreslony ?

  • 1. Data: 2002-11-22 09:34:01
    Temat: Re: Jak jest z wygasnieciem umowy na czas okreslony ?
    Od: "Bea" <b...@w...pl>

    > Dzien dobry.
    >
    > Mam takie pytanie od siebie. Pod koniec stycznia w przyszlym roku
    > konczy mi sie umowa na czas okreslony. Jesli automatycznie umowa
    > wygasa w danym dniu a powiedzmy, ze bedac niezadowolonym z warunkow
    > umowy nowej - musze pisac wypowiedzenie ?

    Podpisałeś umowę na czas określony i z określonym dniem umowa ulega
    rozwiązaniu!!!!
    Nie chcesz nie podpisujesz kolejnej , albo negocjujesz
    nowe warunki :) do nowej umowy.

    Wypowiedzenie umowy na czas określony , tylko jeśli była zawarta na czas
    powyżej 0,5 roku
    i w treści w/w umowy był zawarty aneks o możliwości jej wypowiedzenia i
    terminie

    Beata

  • 2. Data: 2002-11-22 09:35:35
    Od: "Piotrek R." <p...@b...pl>

    Dzien dobry.

    Mam takie pytanie od siebie. Pod koniec stycznia w przyszlym roku
    konczy mi sie umowa na czas okreslony. Jesli automatycznie umowa
    wygasa w danym dniu a powiedzmy, ze bedac niezadowolonym z warunkow
    umowy nowej - musze pisac wypowiedzenie ? - czy wystarczy samo
    "wygasniecie" umowy starej?. Wiedzac jak bylo porzednio to warunkow
    nowej umowy nie zobacze wczesniej jak w dniu wygasniecia starej choc
    wiem ze tak nie powinno byc ale to nie moja wina ale ogolnego balaganu
    w firmie. Zalozmy, ze zobaczylem warunki 3 dni przed wygasnieciem
    starej i nie odpowiadaja mi, pisze wypowiedzenie 2 tygodniowe czy
    wystarczy jak poinformuje szefa ze nie zamierzam podpisac nowej umowy
    i rezygnuje z pracy.

    Pozdrawiam serdecznie.

    Piotrek R.

  • 3. Data: 2002-11-22 09:42:02
    Od: "Monika" <m...@w...pl>

    : Dzien dobry.
    :
[...]
    Cześć, umowa wygasa tylko w jednym wypadku, jak pracownik umiera, Ty
    chyba nie zamierzasz zakonczyć żywota, więc umowa jest automatycznie
    rowiązana, zgodnie z ustaleniami. Poczytaj, w umowie, jaki obowiązuje Cie
    okres wypowiedzenia, ale jeśli nie podpiszesz następnej umowy, Twój stosunek
    pracy zostaje automatycznie zakonczony.
    Pozdrawiam
    Monika

  • 4. Data: 2002-11-22 09:54:03
    Od: "Piotrek R." <p...@b...pl>

> [...]
    obowiązuje Cie
    > okres wypowiedzenia, ale jeśli nie podpiszesz następnej umowy, Twój

    A co z paroma dniami, które byc moze bede musial przepracowac nie
    majac podpisanej nowej umowy, czekajac az przedstawia mi jej warunki
    do podpisania. Ja wiem ze tak nie powinno byc ale realia sa inne i
    ostatnio tak mialem - rozumiem ze bede pracowal za friko ?. Chodzi o
    to ze jesli bedzie to 3 umowa na czas okreslony to nie chce jej
    podpisywac. Natomiast co z okresem wypowiedzenia bo do konca nie
    zrozumialem - czy musze z 2 tygodniowym wyprzedzeniem zlozyc to
    wypowiedzenie na pismie czy tez umowa automatycznie zostanie
    rozwiazana zgodnie z okresem trwania moje aktualnej umowy a nowej nie
    podpisuje bo mi nie odpowiadaja warunki. I moj stosunek pracy zostaje
    definitywnie zakonczony - i kwita - kazdy rozchodzi sie w swoja strone
    i nic nie musze skladac na pismie.

    Piotrek R.

  • 5. Data: 2002-11-22 12:51:09
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 22 Nov 2002 10:54:03 +0100, "Piotrek R."

    >A co z paroma dniami, które byc moze bede musial przepracowac nie
    >majac podpisanej nowej umowy, czekajac az przedstawia mi jej warunki
    >do podpisania.

    Jak zaczynasz pracę, to w tym momencie zawierasz umowę. Pracodawca ma
    obowiązek potwierdzić jej warunki na piśmie w ciągu 7 dni. Jeżeli
    chcesz być fair co do pracodawcy i wiedzieć, na czym stoisz to
    porozmawiaj z szefem z miesiąc przed końcem umowy.

    Art. 29. Par. 1. Umowa o pracę powinna być zawarta na pi?mie, z
    wyraĽnym okre?leniem rodzajów i warunków umowy, a w szczególno?ci
    powinna okre?lać:
    [...]
    Par. 3. Jeżeli umowa o pracę nie została zawarta na pi?mie, pracodawca
    powinien niezwłocznie, nie póĽniej jednak niż w ci?gu 7 dni od dnia
    rozpoczęcia pracy, potwierdzić pracownikowi na pi?mie rodzaj umowy i
    jej warunki.

    >ostatnio tak mialem - rozumiem ze bede pracowal za friko ?. Chodzi o
    >to ze jesli bedzie to 3 umowa na czas okreslony to nie chce jej
    >podpisywac.

    To już nie będzie miało znaczenia pod rządami nowego KP.

> [...]
    >podpisuje bo mi nie odpowiadaja warunki. I moj stosunek pracy zostaje
    >definitywnie zakonczony - i kwita - kazdy rozchodzi sie w swoja strone

    Umowa ulega rozwiązaniu automatycznie, z upływem okresu, na jaki była
    zawarta.
    Z wypowiedzeniem chodziło o to, że umowy na czas określony nie można
    wypowiedzieć, chyba, że jest na ponad 6 miesięcy _i_ masz w umowie
    odpowiednią klauzulę.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-11-22 13:04:11
    Od: "Piotrek R." <p...@b...pl>

> [...]
    > Z wypowiedzeniem chodziło o to, że umowy na czas określony nie można
    > wypowiedzieć, chyba, że jest na ponad 6 miesięcy _i_ masz w umowie

    Dziekuje wszystkim za rozjasnienie mi sprawy i regulujacych je
    przepisów.
    Po prostu z odpowiednim wyprzedzeniem porozmawiam z szefem i jesli
    zaproponowane przez niego warunki beda mi nie odpowiadaly, poinformuje
    go, ze nie zamierzam podpisac kolejnej umowy ( o ile oczywiscie on
    zaproponuje mi kolejna umowe bo wcale nie musi byc ze mnie zadowolony
    :) . Jeszcze raz dzieki.

    Piotrek R.

  • 7. Data: 2002-11-24 08:46:51
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Piotrek R." <p...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > go, ze nie zamierzam podpisac kolejnej umowy ( o ile oczywiscie on
    > zaproponuje mi kolejna umowe bo wcale nie musi byc ze mnie zadowolony

    I zrób to tak aby ostani dzień bieżącej umowy, był również ostatnim dniem
    Twojej pracy w tej firmie (w tym przypadku), chodzi o rozliczenie,
    wykorzystanie urlopu i otrzymanie świadectwa pracy.

    Wiesiek

  • 8. Data: 2002-11-25 06:49:01
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > Twojej pracy w tej firmie (w tym przypadku), chodzi o rozliczenie,
    > wykorzystanie urlopu i otrzymanie świadectwa pracy.

    Witam,
    a po co mu świadectwo pracy skoro zawiera nową umowę bezpośrednio po
    rozwiązaniu starej ? No i po co ma wykorzystać urlop. Tego to juz w ogóle nie
    rozumiem ?!

    Paweł

  • 9. Data: 2002-11-25 08:09:53
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a po co mu świadectwo pracy skoro zawiera nową umowę bezpośrednio po
    > rozwiązaniu starej ? No i po co ma wykorzystać urlop. Tego to juz w ogóle

    Cieżko rozumujesz. Chyba wyraźnie pisze że to ma być w przypadku gdy jest to
    ostatni dzień jego pracy w tej Firmie. Oznacza to że powienien OFICJALNIE co
    najmniej 3 dni wcześniej zasygnalizować Szefowi (lub w kadrach) czy
    przedłużą z nim umowę, jeżlei nie to papa. Jeżeli tak to może negocjowac
    warunki.

    Wiesiek

  • 10. Data: 2002-11-25 11:56:34
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]

    Twojej pracy w tej firmie (w tym przypadku), chodzi o rozliczenie,
    wykorzystanie urlopu i otrzymanie świadectwa pracy.

    To cytat. Nadal nie rozumiem. Dlaczego ostatni dzień umowy, nie miałby być
    ostatnim dniem pracy jeżeli strony nie zawrą nowej umowy ? Skoro ciężko
    rozumuję to poproszę łopatologicznie. A w ogóle to chyba korzystniej dostać
    ekwiwalent za niewykorzystany urlop niż go wykorzystywać. Przynajmniej dla mnie.

    pozdrawim
    Paweł