PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak walczyć z outsourcingiem?

  • 1. Data: 2002-11-22 09:59:26
    Temat: Jak walczyć z outsourcingiem?
    Od: "muniek" <w...@N...onet.pl>

    Już kiedyś zadawałem podobne pytanie na forum i nie uzyskałem odpowiedzi
    więc postanowiłem znów zapytać. Po przeszukaniu archiwum grupy też nic się
    nie dowiedziałem. A więc: mój problem polega na tym, że pracuję od 15
    miesięcy na umowy zlecenie podpisywane z agencją pośrednictwa pracy.
    Faktycznie pracę wykonuję na terenie innej firmy. Praca ta ma charakter
    pracy stałej - pracuję pięć dni w tygodniu po osiem godzin dziennie. Mam
    swoje miejsce pracy w postaci komputera. Wiem, że umowy zlecenie można
    podpisywać niemal w nieskończoność ale czy nie istnieje jakiś przepis
    umożliwiający domagania się przeze mnie zatrudnienia mnie na umowę o pracę z
    powodu, że moja praca ma charakter stały. Jest to przecież tylko sposób do
    ominięcia płacenia składki ZUS ( jestem studentem). Jeśli ktoś wie coś na
    ten temat to proszę o jakiś namiar do normy prawnej regulującej takie umowy.
    Z góry dziękuję za wszelkie informacje. Wojtek

  • 2. Data: 2002-11-22 16:48:33
    Temat: Re: Jak walczyć z outsourcingiem?
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    Użytkownik "muniek" <w...@N...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    umowy.
    > Z góry dziękuję za wszelkie informacje. Wojtek

    wlaką nic nie zdołasz nawet jesli znajdziesz przepis, najważniejszy jest
    dialog z pracodawcą .
    a widocznie jemu nie zlaezy na zatrudnianiu na stale

    sorry lecz bardzo ciezko cos zwojowac

    rafal

  • 3. Data: 2002-11-22 23:45:12
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    muniek wrote:

    > Już kiedyś zadawałem podobne pytanie na forum i nie uzyskałem odpowiedzi
    > więc postanowiłem znów zapytać.

    Pogadac z obecnym pracodawca, czy nie bylby zainteresowany zatrudnieniem
    bezposrednim. Walczyc sie nie oplaca, bo nic nie znajdziesz (taka praca
    nie jest kwalifikowana jako stosunek pracy - m.in. nie wykonujesz jej w
    siedzibie zleceniodawcy, nie pod jego kierownictwem itd.). Nawet jak
    wygrasz to bedzie to zwyciestwo pyrrusowe - nic na tym nie zyskasz, a
    wszystko mozesz stracic.

    Jestes studentem, masz robote i do tego nabierasz doswiadczenia zawodowego.

    Pozdrawiam
    Flyer

  • 4. Data: 2002-11-23 11:01:00
    Od: "Frogesty Rygel" <r...@g...pl>

    On Fri, 22 Nov 2002 10:59:26 +0100, muniek wrote:

> [...]
    > pracy stałej - pracuję pięć dni w tygodniu po osiem godzin dziennie. Mam
    > swoje miejsce pracy w postaci komputera.

    Skoro pracujesz tam już 15 miesięcy z agencji to znaczy że jesteś
    dobry w tym co robisz, firma chce korzystać z twoich usług itp. Jeżeli
    chcesz już walczyć to może powiedz w agencji która cię zatrudnia że pracę
    tą podjołeś z nadzieją na znalezienie stałego zatrudnienia i skoro ta
    firma nie chce się na to zdecydować to prosisz o skierowanie do innej
    (ale na początek zrób to grzecznie). Możliwe że taki stan jest spowodowany
    wygodnictwem firmy dla której faktycznie pracujesz, a perspektywa
    konieczności znalezienia nowego pracownika, przeszkolenia itp spowoduje
    że jednak dojdą do wniosku że zatrudnienie ciebie na etat jednak im
    się opłaci.

    Rygel