PracaGrupypl.praca.dyskusje › "Ja tez stad spadam" - bombowy artykul z gazeta.pl

  • 1. Data: 2004-02-28 23:35:07
    Temat: "Ja tez stad spadam" - bombowy artykul z gazeta.pl
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34474,1935613.ht
    ml

    Dla mnie dobitnie oddaje wizerunek polskiego rynku pracy.

    GreG

  • 2. Data: 2004-02-29 11:19:12
    Temat: Re:
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    GreG <g...@w...pl> napisał(a):

    > http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34474,1935613.ht
    ml

    > Dla mnie dobitnie oddaje wizerunek polskiego rynku pracy.

    Tak, ale dotyczy to tylko ludzi przed 40-stką, i to takich, którzy mają
    jeszcze ten komfort psychiczny, że są singlami i mogą pić browarka
    za kieszonkowe od swoich (jeszcze) pracujących rodziców.
    Ludzie po 40-stce mają inne problemy, z problemem, że nie tylko dla
    pracodawcy, ale również dla ustawodawcy są za starzy do pracy, a za młodzi do
    emerytury. Prawdą jest to, że większość po 40-stce ma jakąś tam pracę i jest
    już względnie ustawiona, ale prawdą jest również to, że gdy taki ktoś wypadł
    w jakiś sposób z tego układu, to powrót w szeregi pracujących graniczy niemal
    ze sztuką cyrkową.
    Może byłoby mniej problemów, gdyby ustawa wprowadzająca bezrobocie zawierała
    również możliwość otrzymania bezterminowego zasiłku na czas majstrowania
    przy gospodarce. Zamiast przedwczesnych emerytur i lewych rent, byłyby
    oficjalne zasiłki, których zasadność i prawidłowość byłoby łatwiej
    kontrolować, bo urzędów pracy przyznajacych świadczenia jest mniej niż
    gabinetów lekarzy kwalifikujących do lewych rent.
    Olewam z góry ewentualne "mądrości", że zasiłki dla bezrobotnych obciążają
    budżet, powiekszają zus i podatki, bo w ciągu 14-stu lat wielokrotnie więcej
    kasy zostało przepierdolone, rozdane, sprzedane za bezcen lub rozkradzione,
    a tak przynamniej klimat do reform byłby inny gdyby nastroje społeczne były
    lepsze.

    Marek

  • 3. Data: 2004-02-29 11:37:37
    Temat: Re: "Ja tez stad spadam" - bombowy artykul z gazeta.pl
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34474,1935613.ht
    ml

    > Dla mnie dobitnie oddaje wizerunek polskiego rynku pracy.
    >
    > GreG

    Gdyby nie to ze zbliza sie 40:( i troche pózno na wyjazd.Moje dziecko na
    pewno wyjedzie. Juz ja sie o to postaram. Jesli jest co jesc i za co
    mieszkac to niewazne jaka prace sie wykonuje.
    Ja mam niby magistra, ale byle jakie studia UJ, bardzo dobry kurs i
    szkolenie ksiegowosci, teoretycznie pracuje jako grafik komputerowy praktyka
    wskazuje na sprzataczke i ciagle szukam lepszej pracy:(((
    Po prostu trzeba bylo stad wyjechac.
    Co do roznych szkolen zwlaszcza dla bezrobotnych to wyrzucanie pieniedzy.
    No bo kto przyjmie przekwalifikowanego ksiegowego lub np grafika
    komputerowego po kursach, jesli za najnizsza stawke zatrudni absolwenta po
    po studiach z tego kierunku. Lub szwagra,ale wtedy ten sam sie nauczy;))

    ---

  • 4. Data: 2004-02-29 11:53:40
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Po prostu trzeba bylo stad wyjechac.

    Z moich znajomych ze szkoly sredniej i ze studiow wiekszosc jest na
    zachodzie (z grubsza jestem w Twoim przedziale). Tez zaluje, ze uwazalem, ze
    nadejdzie czas gdy za normalna prace bedzie normalna placa a czlowiek
    sumienny i pracowity reprezentujacy "cos tam" soba bedzie w stanie zawsze
    znalezc mniej lub bardziej dobrana prace, ewentualnie doksztalcic sie do
    tego, co akurat jest przydatniejsze (Qrde - co teraz jest
    przydatniejsze????)
    Najgorzej, ze zaczyna mi sie robic w CV "czarna dziura" o ktora moga sie
    dopytywac ewentoalni pracodawcy (mowie moga, bo jakos ze mna nie rozmawiaja)

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    ---

  • 5. Data: 2004-02-29 12:10:34
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    sie
    > dopytywac ewentoalni pracodawcy (mowie moga, bo jakos ze mna nie

    Czyli nie masz pracy? Ja mieszkam w Krakowie- niby nienajgorzej,ale szukam
    czegos lepszego od 4 lat...
    Nie wyjechalam, bo nie jestem przebojowa.Wydawalo mi sie ze po dziennych
    studiach i duzej checi doksztalcania,uczenia sie starczy mi na czynsz i
    jedzenie.
    Ale teraz wiem ze nie starczy zwlaszcza jak za 30 lat pojde na emeryture...

    ---

  • 6. Data: 2004-02-29 12:54:35
    Od: Michał Gancarski <w...@e...pl>

    GreG wrote:

    > http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34474,1935613.ht
    ml

    > Dla mnie dobitnie oddaje wizerunek polskiego rynku pracy.

    No świetnie, tylko gdyby ten koleś jeszcze wiedział o czym pisze mówiąc
    o niewidzialnej ręce rynku....

    --
    Michał Gancarski

  • 7. Data: 2004-03-01 00:16:52
    Od: "Apap" <a...@m...pl>

    "Michał Gancarski" <w...@e...pl> wrote in message

    > No świetnie, tylko gdyby ten koleś jeszcze wiedział o czym pisze mówiąc
    > o niewidzialnej ręce rynku....

    A czego sie spodziewać po lewicowej gazecie. Jak można mówić o wolnym rynku
    tam gdzie urzędnicy regulują już prawie wszystko, a ustalona przez reżim
    minimalna cena pracy, powoduje spadek popytu na nią, szerząc bezrobocie
    wśród młodzieży i mniej wykwalifikowanych pracowników, którzy nie mogą
    zdobywać cennego doświadczenia zawodowego, tylko muszą wystawać w kolejkach
    w urzędach pracy. Związki zawodowe nazywają to prawem do godziwego
    wynagrodzenia.
    Aż strach pomyśleć co będzie dalej. Uszczęśliwiacze narodu szykują kolejne
    przywileje i uprawnienia dla narodu. Np. prawo dzieci do godziwych rodziców.
    Propaganda już nad tym pracuje. W efekcie z rodzinami będzie tak jak teraz z
    pracą.
    Pozdawiam wszystkich
    Adam

  • 8. Data: 2004-03-22 15:21:19
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Gancarski" <w...@e...pl> napisał w wiadomości

    > No świetnie, tylko gdyby ten koleś jeszcze wiedział o czym pisze mówiąc
    > o niewidzialnej ręce rynku....

    Niewidzialan reka rynku nie zapewni zatrudneinia, ona bedzie
    tylko zmniejszac zatrudnienie.
    A jak sie zlikwiduje minimalne wynagrodzenie, to
    faktycznie zatrudnienie moze wzrosnac, jesli ludzie
    zaakceptuja jeszcze mniejsza konsumpcje.
    Ale i to sie skonczy, gdy juz przy pensji na poziomie minimum
    egzystencjalnego, firmom nie bedzie sie oplacac zatrudniac.
    Pozniej juz tylko spadek zatrudnienia.

    Klus

  • 9. Data: 2004-03-22 16:05:32
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Ale i to sie skonczy, gdy juz przy pensji na poziomie minimum
    > egzystencjalnego, firmom nie bedzie sie oplacac zatrudniac.

    W Polsce niejedno jest możliwe - jak uczy doświadczenie. Tylko mam pytanie:
    czy po likwidacji minimalnego wynagrodzenia pracodawca, zamiast 10 pracowników
    po 800 PLN zatrudni 20 po 400 PLN, lub 40 po 200 PLN?
    Nie. Śmiem twierdzić, że nadal będzie zatrudniał 10-ciu ludzi,
    płacąc im po 200 PLN - lub mniej.

    Marek

  • 10. Data: 2004-03-22 16:09:50
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>