PracaGrupypl.praca.dyskusje › swiad. pracy czy jest obowiazek poleconym

  • 1. Data: 2004-02-28 21:39:27
    Temat: swiad. pracy czy jest obowiazek poleconym
    Od: "Stefan" <N...@w...pl>

    czesc
    1. moj byly pracodawca uparl sie kaze mi przyjsc i odebrac osobiscie
    swiadectwo pracy, wolno mu tak czy ma obowiazek wyslac poleconym - ja nie
    chce skur........... ogladac i wolalbym zeby wyslal!!!
    2 umowe mialem do 31.12 ale pracowalem do konca stycznia i za styczen tez
    dostalem wynagrodzenie. Nie mam wiec umowy na styczen (na wycigu bankowym
    jest napisane wynagrodzenie za styczen), czy ma obowiazek sporzadzic
    dodatkowo umowe na styczen?
    3 pracodawca stwierdzil kategorycznie ze ekwiwalent za niewykorzystany urlop
    mi nie zaplaci - jak go do tego zmusic?

    pozdr stefan

  • 2. Data: 2004-02-28 21:52:09
    Temat: Re: swiad. pracy czy jest obowiazek poleconym
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-02-28 22:39, osoba przedstawiająca się jako "Stefan" napisała co
    następuje:

> [...]
    > dodatkowo umowe na styczen?
    > 3 pracodawca stwierdzil kategorycznie ze ekwiwalent za niewykorzystany urlop

    Sąd Pracy

    1. nie wydał świadectwa. miał obowiązek ostatniego dnia
    2. zatrudnianie na czarno
    3. ekwiwalent się należy

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 3. Data: 2004-02-28 23:16:40
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Stefan" <N...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:c1r20o$ij2$1@news.onet.pl...
> [...]
    nie
    > chce skur........... ogladac i wolalbym zeby wyslal!!!

    Jeżeli pracownik nie odbierze świadectwa pracy do 5 dni po rozwiązaniu
    umowy o pracę, to pracodawca powinien je wysłać listem poleconym.

> [...]
    bankowym
    > jest napisane wynagrodzenie za styczen), czy ma obowiazek sporzadzic

    Tak, od 2004 r. już w pierwszym dniu pracy pracodawca powinien dać
    pracownikowi umowę o pracę.

    > 3 pracodawca stwierdzil kategorycznie ze ekwiwalent za niewykorzystany
    urlop
    > mi nie zaplaci - jak go do tego zmusic?

    Sąd Pracy, potem komornik (upłynie co najmniej pół roku), ale najlepiej
    zgłosić sprawę w PIP i poprosić o interwencję.
    Ekwiwalent za niewykorzystany urlop powinien być wypłacony w ostatnim
    dniu zatrudnienia lub razem z ostatnim wynagrodzeniem.

    Pozdrawiam

    wa

  • 4. Data: 2004-02-29 22:01:23
    Od: "andy" <a...@z...adres.pl>

> [...]
    > dodatkowo umowe na styczen?
    > 3 pracodawca stwierdzil kategorycznie ze ekwiwalent za niewykorzystany

    Jeżeli 2004-01-01 podjąłeś pracę, a pracodawca Cię do niej dopuścił (co
    więcej - dał Ci wynagrodzenie za styczeń), to w świetle prawa jest tak
    jakbyś z nim zawarł umowę o pracę na czas nieokreślony. Wobec tego możesz
    się domagać 1 lub 3 miesięcznego wynagrodzenia (po ostatnim stycznia!) za
    okres wypowiedzenie - w zależności od okresu zatrudnienia. Ogólnie - jesteś
    wygrany. Aby odzyskać pieniądze (plus trochę extra kieszonkowego) skontaktuj
    się czym prędzej z PIP.

    pozdrawiam,
    Andy