PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wymowienie z pracy i urlop

  • 1. Data: 2004-02-28 21:49:23
    Temat: Wymowienie z pracy i urlop
    Od: "xman" <t...@p...onet.pl>

    Witam szanownych Grupowiczow,

    Tak jak wielu z nas, mam marzenie wyjechac do pracy aboard ( eu -> uk ).
    Pracuje od prawie roku w pewnej firmie infomatycznej i mam podpisana umowa
    na 1rok, ktora niedlugo sie skonczy, wg ktorej okres wymowienia trwa
    2tygodnie.
    Prawdopodobnie dostane niedlugo druga umowe - mozliwe, ze na czas
    nieokreslony.
    W takim przypadku ile moze trwac okres wymownienia z pracy, ile bede musial
    pracowac po tym jak powiem, ze zmieniam prace.
    Interesuje mnie tez sprawa urlopu - od poczatku zatrudnienia nie wzialem
    sobie
    wolnego. Czy gdy oglosze moja chec wypowiedzenia z pracy, musza mi dac moj
    niewykorzystany urlop lub ekwiwalent pieniezny?

    Pozdrawiam i dziekuje za ew. odpowiedz,
    xman

  • 2. Data: 2004-02-29 17:06:13
    Temat: Re: Wymowienie z pracy i urlop
    Od: woo-cash <w...@W...konto.pl>

    xman <t...@p...onet.pl> był(a) tak miła/y i napisał(a) w
    wiadomości <c1r2h5$9j7$1@nemesis.news.tpi.pl> datowanej sob 28. lutego 2004
    22:49:

    > W takim przypadku ile moze trwac okres wymownienia z pracy, ile bede
    > musial pracowac po tym jak powiem, ze zmieniam prace.

    OIMW będzie to pełny miesiąc. Innymi słowy: jeśli 15 lipca powiesz
    "odchodzę", to okres wypowiedzenia upłynie 31 sierpnia.

> [...]
    > wolnego. Czy gdy oglosze moja chec wypowiedzenia z pracy, musza mi dac moj
    > niewykorzystany urlop lub ekwiwalent pieniezny?

    Tak. I o ile się nie mylę, pierwszeństwo ma "urlop w naturze". Tzn. jeśli
    pracodawca Cię wyśle na urlop w okresie wypowiedzenia, to nie możesz
    odmówić (nie jestem tego pewien, ale to chyba wprowadziła jedna z ostatnich
    modyfikacji kp).

    Pozdrawiam,
    Woo.

    --
    = Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash = "Prawda jest jak dupa.
    = = Każdy ma swoją."