PracaGrupypl.praca.dyskusje › Inzynierownie ?????

  • 51. Data: 2005-11-15 20:13:45
    Temat: Re: Inzynierownie ?????
    Od: moles <m...@o...pl>

    Dnia 14.11.2005 Tomek <k...@v...pl> napisał/a:
    > a patrząc po ogłoszeniach jeszcze długo rynek
    >>
    > No to skoro jest tak dobrze to dlaczego nie ma pracy dla informatyków. A i

    Z tego co za zdązyłem się zorientować to szukają informatyków w całej
    europie. Tylko szukają informatyków a nie jakiegś cwaniaka który
    skończył "wyższą szkołę marketingowo-ślusarką" w zabłociu nr. zchlapany
    i ma napisane na dyplomie że potrafi programować, administorwać itp. a
    oprócz papierka w głowi nic nie posiada.

    Podobna sytuacja jest z tym, że po studiach nie ma pracy.
    Jak ktoś skończył studia a nie jakąś tam filie fili w miejcowości gdzie
    psy szczekają du... , lubi to czego
    sie uczył i był w tym dobry (żeby nie mówić bardzo dobry) to pracę
    znalazł bez problemu.

    "Knowledge is never a crime"

  • 52. Data: 2005-11-15 20:26:56
    Od: moles <m...@o...pl>

    Dnia 15.11.2005 LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> napisał/a:

> [...]
    > nie będzie miał problemu znaleźć przyzwoicie płatne i ciekawe
    > zajęcie w Polsce. Natomiast jak ktoś przez całe studia się
    > obija, kupuje projekty, podstawia kolegów na egzaminy, nie
    > stara się zdobyć żadnej praktyki w zawodzie (bo woli się
    > pobawić, albo jechać zbierać truskawki za większą kasę),
    > to się zgodzę - taki inżynier może mieć problemy
    > ze znalezieniem pracy.
    > A Polska przyciąga zachodnie firmy tym, ża mamy dobrych inżynierów
    > za relatywnie niską cenę (nawet mimo tych wszystkich podatków, ZUSów
    > i innych instrumentów solidarnej Polski).

    Ja za swoje pierwsze truskawki kupiłem sobie komputer dzięki któremu
    nauczyłe się dużo więcej niz bym był na praktyce.

    Wg mnie same wyjazdy nie są złe, są nawet bardzo potrzebne, tylko trzeba
    wiedzić co z tymi pieniedzmi zrobić później, czy pójdzie na piwo czy
    zinwestuje w siebie.

    Więc nie całkim mogę sie z tobą zgodzić, ale bardzo dużo pawdy w tym co
    piszesz.

    Pozdrawiam.
    --

    "Knowledge is never a crime"

  • 53. Data: 2005-11-15 20:36:03
    Od: moles <m...@o...pl>

    Dnia 15.11.2005 Tomek <k...@o...pl> napisał/a:

> [...]
    > znają na projektowaniu nie zrobi takiego programu. Z bardzo prostego powodu. Nie
    > znają się na tym. Nie znają narzędzi, obrabiarek, materiałów itp. Ale z
    > wsparciem zrobią. Przetłumaczą na język komputera prawa, reguły, doswiadczenie i
    > myki znane tylko zawodowcom. No to kto tak faktycznie stworzy program?
    > Tomek
    > ps. kiedyś w czasach komputerów Atari był program do DTP. Nazywał się Calamus.
    > Reklamowany był hasłem. Zrobili go drukarze dla drukarzy. I wiesz co. On działał
    > w przciwieństwie do ówczesnego Corela zrobionego przez informatyków.

    Bardzo dobrze napisane. Wręcz zaje....

    "Knowledge is never a crime"

  • 54. Data: 2005-11-16 07:41:25
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > Nie mam nic do informatyków. Ale teraz przesadziłeś. Informatycy nie robią
    > oprogramowania. Oni tylko tłumaczą dotychczasowy stan techniki na język
    > zrozumiały dla komputera. I jeśli w tym tłumaczeniu opierają się na

    Wybacz, ale zeby sobie tak tlumaczyc, to trzeba miec jednak spora wiedze...
    Prawda jest taka, ze musisz rozumiec to co ma ten program robic, jednym
    slowem przynajmniej podstawy musisz miec, jesli zagadnienie jest dosc
    rozlegle. No chyba, ze Ci specjalisci zlecajacy ten program potrafia zrobic
    dobry diagram + specyfikacje. Jak narazie to przy pisaniu tak duzych
    programow jak AutoCAD to mysle, ze tam 3/4 z tych programistow ma 2
    fakultety.

    > doświadczeniach specjalistów to jest ok. Tylko że wtedy te programy piszą
    > właśnie ci specjaliści a nie informatycy.

    Ekhm... Tylko, ze jest duza roznica miedzy tym jak dziala kartka papieru w
    porownaniu do arkusza z autocad-a. Prawda, jest taka, ze naprawde nie jest
    to tlumaczenie...

> [...]
    > wielu innych specjalistów zrobi to szybciej. Szybkość to istotna sprawa w
    > dzisiejszych czasach. Ale nie nadrzędna.

    Tylko, ze sporo sie zmienilo przez ostatnich kilka lat i w tej chwili raczej
    nie ma ksiegowych liczacych na karteczkach.

> [...]
    > doswiadczenie i
    > myki znane tylko zawodowcom. No to kto tak faktycznie stworzy program?

    Informatycy ! To oni umieja napisac, nie przetlumaczyc... Nie umniejszam
    tutaj faktu, ze jesli jakis spejcalista chce miec program z dziedziny na
    ktorej zna sie tylko on, to jego pomoc przy tworzeniu specyfikacji jest
    nieoceniona. Ale on nawet klawiatury nie musi dotykac przez caly proces
    pisania programow, a niektore programy powstaja przez okres roku i pisze je
    caly zespol programistow, takze jakby to bylo takie tlumaczonko... to juz
    dawno by powstal generator kodu i bys tylko klikal...

    Teraz troche abstrakcji mam jakis problem i potrzeboje algorytm, ide do
    matematyka i tlumacze mu zagadnienie opisuje mu problem. On siedzi 2
    tygodnie i daje mi algorytm , zalozmy jakies tam wzorki , rownania itp.
    Biorac Twoj tok rozumowania , to ten matematyk tylko przetlumaczyl to co ja
    chcialem na matematyke ... moim zdaniem ogromne uproszczenie.

> [...]
    > działał
    > w przciwieństwie do ówczesnego Corela zrobionego przez informatyków.

    Tak ale Ci drukarze bez znajomosci programowania g... by napisali.
    Jarod

  • 55. Data: 2005-11-16 14:18:48
    Od: Dape <d...@d...info>

    Tomek napisał(a):
> [...]
    > co potrafią pokazać wirtualny czołg czy takich co go zrobią w realu? Tomek

    G. wiesz. Sa w Polsce programisci/administratorzy ktorzy maja 5-cio
    cyfrowa liczbe jako zarobek i wcale na poczatku nie ma 1-ki ani 2-ki.

  • 56. Data: 2005-11-16 16:55:02
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > Tak ale Ci drukarze bez znajomosci programowania g... by napisali.
    > Jarod

    Tak samo g... napisza programiści bez znajomości dziedziny której ma dotyczyć
    program. I w zasadzie g... piszą. Ściągnąłem sobie darmowego CADa. I domyslnie
    było tam czarne tło i rysowało się białymi kreskami. Nigdy w życiu nie widziałem
    czarnej kalki technicznej i białego tuszu do rapidografów. Ale temu co pisał
    program widocznie takie połaczenie wizualnie odpowiadało. A że było bzdurne.
    Inny przykłąd. Spotkałem się w wielu programach z przeróżnymi określeniami
    rzeczy, czynności itp. Wiele było dla mnie całkowicie niezrozumiałe. A jak się
    dowiedziałem co oznaczają to okazywało się że w realu są stosowne precyzyjne
    okreslenia znane wszystkim. Wychodzi na to że programiści tworzą jakiś swój
    język zrozumiały tylko dla nich. To również uważam za durnotę jakich mało. Jesli
    są programy tylko dla nich to mogą się pismem obrazkowym posługiwać. Ale jak
    robią coś dla innych to maja podporządkować się znanym regułom. Tomek

  • 57. Data: 2005-11-16 17:22:16
    Od: Marcin Molga <m...@p...wroc.pl>

    Tomek napisał(a):

> [...]
    > w przciwieństwie do ówczesnego Corela zrobionego przez informatyków.

    Kontrprzykład: TeX. DEK nie jest drukarzem tylko matematykiem :)

    --
    Pozdrawiam,

    Marcin Molga

  • 58. Data: 2005-11-16 21:01:47
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    moles wrote:
> [...]
    > Wg mnie same wyjazdy nie są złe, są nawet bardzo potrzebne, tylko trzeba
    > wiedzić co z tymi pieniedzmi zrobić później, czy pójdzie na piwo czy

    Czyli jak we wszystkich dziedzinach życia trzeba mieć jakiś
    pomysł. Też podobnie zarobiłem na pierwszego PC-ta, z tym,
    że tutaj w kraju w pracy nie związanej z informatyką.

  • 59. Data: 2005-11-16 21:07:36
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Tomek wrote:
> [...]
    > jakich mało. Jesli są programy tylko dla nich to mogą się pismem
    > obrazkowym posługiwać. Ale jak robią coś dla innych to maja

    Nieraz takie kwiatki występują nie z winy programistów a
    tłumaczy. Po prostu tłumacz jest oderwany od dziedziny
    problemu i tłumaczy jak mu dobrze. Tak że jak widzisz nie
    zawsze można zgonić wszystko na nikomu niepotrzebnych
    programistów :P

  • 60. Data: 2005-11-16 22:20:28
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 Nov 2005 15:18:48 +0100, Dape <d...@d...info> wklepał(-a):

    >G. wiesz. Sa w Polsce programisci/administratorzy ktorzy maja 5-cio
    >cyfrowa liczbe jako zarobek i wcale na poczatku nie ma 1-ki ani 2-ki.

    Ale rocznie... ;)