PracaGrupypl.praca.dyskusje › Inzynierownie ?????

  • 21. Data: 2005-11-14 21:47:11
    Temat: Re: Inzynierownie ?????
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    Czy to się
    > komuś podoba czy nie, era industrialna minęła bezpowrotnie.
    >
    > T.

    Pogadamy jak tyłek będziesz sobie myszką wycierał i konsumował wirtualną zupę
    pomidorową. Tomek

  • 22. Data: 2005-11-14 21:50:38
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Tomasz Finke napisał(a):

    > Czy to się
    > komuś podoba czy nie, era industrialna minęła bezpowrotnie.

    Z tym się nie zgodzę. Ludzie potrzebują niewirtualnej żywności, odzieży,
    samochodów, leków i setek innych dóbr które póki co wytwarzane są metodą
    masowej produkcji. Jeszcze przez wiele lat przemysł w dotychczasowej
    formie będzie funkcjonował.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 23. Data: 2005-11-14 22:06:32
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    > Pogadamy jak tyłek będziesz sobie myszką wycierał i konsumował wirtualną zupę
    > pomidorową. Tomek

    Nie denerwuj się tak i idź już lepiej spać, bo od 6:00 rano musisz stać
    przy swojej obrabiarce ;)

    T.

  • 24. Data: 2005-11-15 00:03:31
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > I dlatego nie znasz cen obrabiarek.
    Ja też nie znam. i powiem więcej 0 n9ie potrzebuję znać

    > Dołóż do tej co napisałeś zero. A czasami trzeba jeszcze
    > dołożyć taki dziwny znaczek"$".
    fetysz pieniądza? z punktu widzenia firmy pieniądz "zakupowy" to tylko
    środek na uzyskanie danego dobra na wytworzenie jakiegoś finalnego produktu

    > Napisz co niby robi taki informatyk. Bo może nie wiem.
    dobre pytanie. ja nie wiem co i gdzie masz konkretnie na myśli, ale po
    krótce ci wytlumaczę:
    są pracownicy, którzy zajmują "dolne parteie" i ci co są "na wyżynach"
    ograniczmy się do branży informatycznej.
    informatykiem jest osoba pracująca w branży informatycznej. chyba się ze mną
    zgodzisz?
    Więc informatykiem jest i osoba zajmująca się sprzętem, jak i
    oprogramowaniem informatycznym. Jedna osoba będzie projektantem systemu
    ERP/CRM/CAD/whatever. Inna będzie wykonawcą, "klepaczem kodu". Inna będzie
    projrktować system backupowy. Jeszcze inna będzie ten system backupowy
    odpowiednio konfigurować. A jeszcze inna obsługiwać. Czy chcesz porozmawiać
    jakoś szczegółowo na ten temat?

    > Foremki się projektuje zeby solniczkę zrobić. Bo z
    > wirtualnej soli na pomidory nie nasypiesz.
    wirtualność... Wchodzimy w sferę filozofii:)
    informatyka w duzej mierze opiera się na abstrakcji. ale to nie oznacza, że
    jest abstrakcyjna. do nauki informatyki trudno jest podejść konwencjonalnie
    "foremka to masa z otworem i dziurkami na górze do której wsypuje się
    rzeczywistą sól". To jest dla mnie poziom abstrakcyjny, bo - po pierwsze
    widzę algorytm nasypywania soli do solniczki i poslugiwania się solniczką,
    widzę też kolejne etapy projektowania tej solniczki, wybór materiału, dobór
    odpowiednich środków wykonania (jednym z pierwszych etapów będzie
    projektant dający formę tej solniczki). itede itepe.
    tu się wykazałeś kompletną ignorancją tematu.jeżeli to blef, to się śmieję z
    tobą, jeżeli chęć nauki, to powyżej naszkicowałem ci gdzie popełniasz błędy
    w rozumowaniu

    >Nawet nie masz pojęcia ile matematyk moze mieć wspólnego z papiernictwem.
    hmmm, informatyka jest jedną z młodszych pochodnych matematyki, w ogólnym
    założeniu można wywodzić tę pochodną wprost.
    dlatego - co przypuszczam - wiedzę obliczeniową (czyli implementacja
    matematyczna, wykonawcza dla np. wzorów "inżynieryjnych"), którą miałeś na
    myśli trzeba pozbierać i przełożyć na wykonanie
    lepsze/efektowniejsze/whatever pracy.

    >Nie moja wina w tym że nie ma pracy dla informatyków.
    tu cie zaskoczę, bo pracy jest dużo. ale to tez nie twoja wina ;)

    > Byle jaka szkołę stać na kilkanaście komputerów po to
    > zeby wypuszczać bezrobotnych informatyków.
    komputer to nie informatyka. to narzędzie. Jedno jest tańsze (np. mogę ci
    sprzedać komputer za 200 - 250 zł), a inne drogie. Zależy do czego jest
    potrzebne i jak ma być wykorzystywane. tak jak możesz mieć małą tokareczke
    w piwnicy do robienia zabawek napotrzeby domowe i nigdy nie będziesz miał
    potrzeby żeby zakupić sobie jakąś większą.

    > Ale żadnej prywatnej nigdy nie
    > będzie stać na piec martenowski.
    tak samo jak mało kogo bedzie stać na dużą maszynę np. mejnfrejmową. ale sa
    rożne projekty, ot chociażby np. SETI - obliczenia moga być wykonywane na
    kazdym komputerze w sieci.

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 25. Data: 2005-11-15 00:48:28
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Tomasz Finke napisał(a):

    > Czy to się
    > komuś podoba czy nie, era industrialna minęła bezpowrotnie.

    "tylko trochę ludności coś tam jeszcze produkuje
    cała reszta tylko usługuje oraz informuje"

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl

  • 26. Data: 2005-11-15 00:51:08
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Jarod napisał(a):

    > Nie bede wypisywal specjalizacji ale podam przyklady co przypisal bym
    > informatykom:
    > -strony www
    > - bazy danych
    > - 99% komercyjnego oprogramowania robia informatycy
    > - programy w ktorych ten tokaz sobie moze, zaprojektowac ( AutoCAD sie
    > klania )

    Hm, a gdzie umieściłbyś stokrotkę? ;>

    > mysle, ze wystarczy ;) I nie zaczynajmy klotni oto, ze nie tylko
    > informatycy potrafia robic strony www ;)

    Rzekłbym, że informatycy którzy nie są programistami majacymi jakiekolwiek
    pojęcie o usability robią najgorsze strony www.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl

  • 27. Data: 2005-11-15 06:06:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz Finke napisał(a):

    > Czy to się komuś podoba czy nie, era industrialna minęła bezpowrotnie.

    Oczywiście. I właśnie dlatego ludzie potrafiący zaprojektować
    komputerową obrabiarkę, która potem służyć będzie do produkcji jednego
    elementu konstrukcyjnego samochodu są warci więcej niż można sobie
    wyopbrazić. Wynika to z tego, że jest ich coraz mniej ;)

    j.

  • 28. Data: 2005-11-15 07:12:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Tomek napisał(a):

    > Nie porównuj informatyka z inżynierem produkcyjnym albo konstruktorem.
    > Informatyk, elektronik to dla inżynierów zatrudnionych w przemyśle robole.

    Co nie zmienia faktu ze zatrudniajacy tyle co 2-10 "nieroboli" inzynierow :>

  • 29. Data: 2005-11-15 07:45:19
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 15 Nov 2005 01:51:08 +0100, na pl.praca.dyskusje, Paweł 'Styx'
    Chuchmała napisał(a):

    > Rzekłbym, że informatycy którzy nie są programistami majacymi jakiekolwiek
    > pojęcie o usability robią najgorsze strony www.

    Hehe, widze juz tu idze nowa fala z pl.rec.www ^_^
    Ale dobrze, dobrze. Mnie wyciagneli z bagna tabelek, to moze i innych cos
    cknie.

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 30. Data: 2005-11-15 08:12:40
    Od: "Tytus" <m...@w...pl>

    > Zaprojektuje formę wtryskową informatyk. Nie zaprojektuje. Co najwyżej
    może
    > program do liczenia śrubek w tej formie zrobić.

    Ale napisze np. program do symulacji zgnieceń samochodów. A taki inżynier
    mechniki napisze? Nie napisze.
    A taki programik wart będzie dużo więcej niż taki inżynier mechaniki.

    > Większość stanowisk typu informatyk to naciągane etaty.

    LOL

    > Najtańsze miejsca pracy.

    LOL

    > Porównaj cenę obrabiarki z ceną komputera.

    Hmm... ostatnio moja firma zakupiła kompa, który kosztował tyle co
    mieszkanie w Wawie czyli ponad 200 tys pln...a nie jest to wcale górna cena.
    Rzeczywiście najtańsze...

    --
    Pozdr
    Tytus