PracaGrupypl.praca.dyskusjeInzynierownie ????? › Re: Inzynierownie ?????
    From: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Inzynierownie ?????
    Date: Tue, 15 Nov 2005 01:03:31 +0100

    > I dlatego nie znasz cen obrabiarek.
    Ja też nie znam. i powiem więcej 0 n9ie potrzebuję znać

    > Dołóż do tej co napisałeś zero. A czasami trzeba jeszcze
    > dołożyć taki dziwny znaczek"$".
    fetysz pieniądza? z punktu widzenia firmy pieniądz "zakupowy" to tylko
    środek na uzyskanie danego dobra na wytworzenie jakiegoś finalnego produktu

    > Napisz co niby robi taki informatyk. Bo może nie wiem.
    dobre pytanie. ja nie wiem co i gdzie masz konkretnie na myśli, ale po
    krótce ci wytlumaczę:
    są pracownicy, którzy zajmują "dolne parteie" i ci co są "na wyżynach"
    ograniczmy się do branży informatycznej.
    informatykiem jest osoba pracująca w branży informatycznej. chyba się ze mną
    zgodzisz?
    Więc informatykiem jest i osoba zajmująca się sprzętem, jak i
    oprogramowaniem informatycznym. Jedna osoba będzie projektantem systemu
    ERP/CRM/CAD/whatever. Inna będzie wykonawcą, "klepaczem kodu". Inna będzie
    projrktować system backupowy. Jeszcze inna będzie ten system backupowy
    odpowiednio konfigurować. A jeszcze inna obsługiwać. Czy chcesz porozmawiać
    jakoś szczegółowo na ten temat?

    > Foremki się projektuje zeby solniczkę zrobić. Bo z
    > wirtualnej soli na pomidory nie nasypiesz.
    wirtualność... Wchodzimy w sferę filozofii:)
    informatyka w duzej mierze opiera się na abstrakcji. ale to nie oznacza, że
    jest abstrakcyjna. do nauki informatyki trudno jest podejść konwencjonalnie
    "foremka to masa z otworem i dziurkami na górze do której wsypuje się
    rzeczywistą sól". To jest dla mnie poziom abstrakcyjny, bo - po pierwsze
    widzę algorytm nasypywania soli do solniczki i poslugiwania się solniczką,
    widzę też kolejne etapy projektowania tej solniczki, wybór materiału, dobór
    odpowiednich środków wykonania (jednym z pierwszych etapów będzie
    projektant dający formę tej solniczki). itede itepe.
    tu się wykazałeś kompletną ignorancją tematu.jeżeli to blef, to się śmieję z
    tobą, jeżeli chęć nauki, to powyżej naszkicowałem ci gdzie popełniasz błędy
    w rozumowaniu

    >Nawet nie masz pojęcia ile matematyk moze mieć wspólnego z papiernictwem.
    hmmm, informatyka jest jedną z młodszych pochodnych matematyki, w ogólnym
    założeniu można wywodzić tę pochodną wprost.
    dlatego - co przypuszczam - wiedzę obliczeniową (czyli implementacja
    matematyczna, wykonawcza dla np. wzorów "inżynieryjnych"), którą miałeś na
    myśli trzeba pozbierać i przełożyć na wykonanie
    lepsze/efektowniejsze/whatever pracy.

    >Nie moja wina w tym że nie ma pracy dla informatyków.
    tu cie zaskoczę, bo pracy jest dużo. ale to tez nie twoja wina ;)

    > Byle jaka szkołę stać na kilkanaście komputerów po to
    > zeby wypuszczać bezrobotnych informatyków.
    komputer to nie informatyka. to narzędzie. Jedno jest tańsze (np. mogę ci
    sprzedać komputer za 200 - 250 zł), a inne drogie. Zależy do czego jest
    potrzebne i jak ma być wykorzystywane. tak jak możesz mieć małą tokareczke
    w piwnicy do robienia zabawek napotrzeby domowe i nigdy nie będziesz miał
    potrzeby żeby zakupić sobie jakąś większą.

    > Ale żadnej prywatnej nigdy nie
    > będzie stać na piec martenowski.
    tak samo jak mało kogo bedzie stać na dużą maszynę np. mejnfrejmową. ale sa
    rożne projekty, ot chociażby np. SETI - obliczenia moga być wykonywane na
    kazdym komputerze w sieci.

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---