PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informa: politechnika czy prywatna szkoła wyższa?

  • 21. Data: 2002-09-27 23:08:27
    Temat: Re: Informa: politechnika czy prywatna szkoła wyższa?
    Od: "Xar" <q...@i...pl>

    > Mowil, ze zajecia na ktorych
    > pisali silnie trwaly dwa tygodnie ;S

    I wcale sie nie dziwie skoro czesc osob w P-J jest np po ekonomii lub
    biol-chem ... czesc z nich jest naprawde dobra w inf ale wiem ze niektorzy
    mieli duze problemy ...

    > Oczywiscie nie mowie, ze kazdy z PJWSTK jest taki,
    > ale wydaje sie ze wiekszosc.
    > A tak w ogole czemu nie studiujesz na panstowej uczelni?

    Z kilku powodow ... gdy 3 lata temu szukalem uczelni, to P-J byla dla mnie
    jedyna alternatywa.... Zajmowalem sie wtedy grafika komputerowa i nie
    myslalem nawet o programowaniu czy innych "powazniejszych" rzeczach
    zwiazanych inf a z opowiadan moich znajomych dowiedzialem sie ze np na UW
    ucza glownie programowania i tworzenia algorytmow a na PW ma przestarzaly
    sprzet a wykladowcy olewaja totalnie studentow i stawiaja glownie nacisk na
    teorie a nie na praktyke. Wiec jak poszedlem do P-J to okazalo sie ze to
    uczelnia wlasnie dla mnie ... jak na tamte czasy miala (i ciagle ma) swietny
    sprzet nie tylko do grafiki komp, ciekawe przedmioty specjalizacje i
    najlepszych profesorow z UW, PW, PAN i innych uczelni, ktorzy bardziej sie
    tutaj staraja niz na uczelniach panstwowych. Wiec poszedlem i wcale nie
    zaluje. Przez te 3 lata nauczylem sie naprawde masy przydatnych rzeczy...
    oprocz tego ze zajmuje sie ciagle grafika komputerowa, to potrafie sprawnie
    administrowac sieciami, pisac programy i tworzyc bazy danych na zamowienie.
    Poza tym ta uczelni nauczyla mnie jeszcze jednej bardzo waznej rzeczy ...
    przez to ze program nauczania zmienial sie wlasciwie z semestru na semestr,
    to nauczylem sie szybko uczyc i przystosowywac do nowych programow jezykow
    programowania i ogolnych warunkow. O ile kiedys zmiana programu (w sensie
    nauczenia sie korzystaniam funkcji i obslugi) byla dla mnie czyms ogromnym,
    to teraz to tylko kwestia sciagniecia dokumentacji, przecwiczenia i w
    zaleznosci od programu od tygodnia do kilku na nauke i sprawne korzystanie
    ... i nie ma dla mnie roznicy czy musze sie nauczyc MsSQLa czy Linuxa ...

    I jedynym minusem sa niestety oplaty :(
    Ale coz ... za jakosc sie placi ...
    Dlatego wlasciwie od poniedzialku zaczynam c.d czyli magisterke :)

    Mam nadzieje ze chociaz niektorym udalo sie przebrnac przez to moje
    przynudzanie i udalo mi sie odpowiedziec na pytanie :)

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 22. Data: 2002-09-27 23:12:43
    Od: "Xar" <q...@i...pl>

    > Przewaznie na prywatnej uczelni wykladowcy maja z gory nakazane
    > zeby nie oblewac studentow, bo jak ich wywala to kto bedzie placil?
    > (miales np.Jave? ;)) )

    Ciakwe ... a slyszales / slyszalas (sorki ale nie nick jest mylacy :) o
    egzaminach, ktore zdaje srednio 20-30% ? Bo ja takie tez przezylem ... a co
    do Javy, to owszem mialem, zaliczylem i umiem w niej nienajgorzej
    programowac :)
    Poza tym z mojego rocznika te 3 lata przezylo okolo 40% osob co tez o czyms
    swiadczy ...

    > Natomiast na WEiTI slyszalem od pewnego wykladowcy o zaleceniu dziekana
    > zeby nie stawiac za dobrych stopni.

    Ciekawa uczelnia .... :)

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 23. Data: 2002-09-27 23:14:44
    Od: "Xar" <q...@i...pl>

    > btw: gdyby pjwstk byla w krakowie to bym sie nawet nie zastanawial

    Niestety nie mamy w planach utworzenia filii ... ale jak chcesz, to sa
    zawsze studia przez internet od tego roku .. .ale mi to jakos by nie
    odpowiadalo ...

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 24. Data: 2002-09-27 23:15:41
    Od: "Xar" <q...@i...pl>

    > Zadna szkola, prywatna - czy panstwowa nie zrobi z Ciebie informatyka,
    tylko
    > dlatego, ze ja skonczysz. Najwazniejsze jest to, aby samemu poszerzac
    wlasna
    > wiedze, duzo czytac i kochac to co sie robi. Inczej nic z tego nie bedzie.

    Zlota mysl ... nic dodac nic ujac :)
    Podpisuje sie obiema rekami :)

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 25. Data: 2002-09-28 07:05:57
    Od: "eTerNity" <p...@N...pl>

    Xar wrote:
> [...]

    Tego nie slyszalem. Ale skoro kumpel, ktory prowadzil ciwczenia mowil
    o zaleceniach od prowadzacego zeby nie stawiac 2 na kolosie
    (to naprawde autentyk)....
    A to ze serdnio zdaje 20-30 % ludzi na uczelni prywatnej to tez nie musi
    swiadczyz
    o jej poziomie, a moze swiadzczyc o poziomie studentow.

    Skoro PJWSTK jest taka dobra to czemu cwiczenia prowadza tam studentci 3
    roku
    WEiTI PW ?
    Slyszalem tez o wynajmowaniu studentow od nas na egzaminy (np. teorie
    obwodow - zdaje sie ze prowadzi ja tak jak i unas dr J.Bober)...

    Ogolnie ta dyskusja to niczego nie prowadzi...
    Ale trzeba pamietac o jednym...jesli pracodawca bedzie mial wybrac
    miedzy 2 osobami z takimi samymi kwalifikacjami to pewnie wezmie
    ta ktora ma dyplom panstwowej uczelni.

    --
    pozdrawiam
    eTerNity

  • 26. Data: 2002-09-28 09:37:03
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Anka [MephHELL]" <a...@e...pw.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Jasne. Bo nawet na ocene zaliczajaca musisz sie calkiem sporo nauczyc. A
    > w rezultacie wiecej ci zostanie w glowie, skoro dluzej i wiecej sie
    > uczysz. Czyli umiesz wiecej niz czlowiek z prywatnej uczelni, ktory nie
    > musi tyle trudu wkladac w zaliczenie. Wiem, co pisze, bo znam to z
    autopsji.

    buheeheh rofl czy naprawde myslisz ze wybitni studenci sie ucza dla ocen? :D
    Uczelnia ktora prubuje to propagowac nie ma nic wspolnego z dobrym
    nauczaniem.

    --
    l...@s...pl

  • 27. Data: 2002-09-28 13:19:34
    Od: "Xar" <q...@i...pl>

    > A to ze serdnio zdaje 20-30 % ludzi na uczelni prywatnej to tez nie musi
    > swiadczyz
    > o jej poziomie, a moze swiadzczyc o poziomie studentow.

    Zgadzam sie ... ale ja przeszedlem przez to sito i wiem jak jest ... a do
    najslabszych sie na pewno nie zaliczalem

    > Skoro PJWSTK jest taka dobra to czemu cwiczenia prowadza tam studentci 3
    > roku
    > WEiTI PW ?

    Byc moze tak kiedys bylo ... ale teraz zalecenia sa inne .. cwiczeniowiec na
    studiach inz musi miec min tytul mgr a wykladowca doktorat ...

    > Slyszalem tez o wynajmowaniu studentow od nas na egzaminy (np. teorie
    > obwodow - zdaje sie ze prowadzi ja tak jak i unas dr J.Bober)...

    Z tym sie moge zgodzic ... bo P-J to nie uczelnia elektroniczna tylko
    informatyczna, a z tego co wiem, to na PW elektroniki jest mase. A zajecia
    prowadzone przez dr Bobera maja na celu wprowadzenia do elektroniki, na
    takim poziomie, zeby informatyk wiedzial jak zalozyc instalacje itp ... poza
    tym po co komu tyle elektroniki ? Przeciez i tak procesora nie da sie
    zlutowac :-) Zreszta teraz wiekszosc urzadzen elektr sa niestety tak
    wrazliwe na cieplo, ze wiedza zdobyta na eletronice i technikach cyfrowych
    spokojnie wystarcza do analizy budowy i dzialania ukladu.
    Poza tym dla mnie taka ilosc elektroniki na studiach (przynajmniej w teorii)
    czysto inf to sztuka dla sztuki i utrzymywanie etatow z obawy przed
    zwolnieniem czesci kadry.
    W P-J nie ma takich obaw ... jezeli jakis przedmiot jest malo przydatny wg.
    studentow w przyszlosci, to moze bez przeszkod byc zlikwidowany. To samo ma
    sie odnosnie oprogramowania ... jezeli jest cos nowego to P-J moze sobie na
    to pozwolic .. PW niekoniecznie.

    > Ogolnie ta dyskusja to niczego nie prowadzi...
    > Ale trzeba pamietac o jednym...jesli pracodawca bedzie mial wybrac
    > miedzy 2 osobami z takimi samymi kwalifikacjami to pewnie wezmie
    > ta ktora ma dyplom panstwowej uczelni.

    Nie sadze ... zaleznie od uczelni ... jezeli ktos ma dybplom z inf w jakiejs
    zapadlej miescinie, to na 100% zostanie odrzucony. Ale z tego co wiem po
    sobie, to P-J jest bardzo dobrze traktowany przez pracodawcow. Poza tym
    spojrz wyzej - bycie na czasie to obecnie podstawa ...

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 28. Data: 2002-09-28 13:39:22
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    Użytkownik "eTerNity" <p...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Ogolnie ta dyskusja to niczego nie prowadzi...
    > Ale trzeba pamietac o jednym...jesli pracodawca bedzie mial wybrac
    > miedzy 2 osobami z takimi samymi kwalifikacjami to pewnie wezmie
    > ta ktora ma dyplom panstwowej uczelni.

    niewiele wiesz - jezeli oboje maja te same kwalifikacje to bedza sie liczyc
    dod. cechy jak komunikatywnosc, opanowanie, miejsce zmieszkania, warunki
    placowe itd.

    --
    l...@s...pl

  • 29. Data: 2002-09-28 17:13:10
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Xar" <q...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ucza glownie programowania i tworzenia algorytmow a na PW ma przestarzaly

    Akurat na MIMUWie, to sa chyba nadal panstwo Jankowscy, wiec to powinien byc
    cel nr. osob myslacych
    o grafice komp. Do tego zreszta trzeba byc slilnym z matematyki - numerki,
    to naprawde nie ejst przedmiot
    latwy i przyjemny, a to podstawa do powanego myslenia o grafice. No chyba,
    ze mysleles o malowaniu
    w jakims Photoshopie - to raczej ASP ci wtedy potrzebna niz uczelnai
    informatyczna.

    --
    Jacek

  • 30. Data: 2002-09-28 17:19:02
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    > tylko
    > wlasna
    bedzie.

    Ale zostanie prawdziwym programista, analitykiem itd, bez skonczenia dobrej
    szkoly uczacej
    owego specjalnego typu myslenia potrzebnego w tych zawodach, jest IMHO
    bardzo, bardzo trudne.
    To jedno, a drugie - jesli chcesz znalezc prace w zawodzie, to wcale nie
    male znaczenie ma ukonczona szkola.
    Oczywiscie po paru latach doswiadczenia, ono gra pierwszorzedna role, ale
    gdy startujesz do pierwszej pracy, to
    jedna z wazniejszych spraw, na ktore IMHO patrza pracodawcy. A np. uczelnie
    prywatne maja raczej taka sobie
    opinie ( np. ta szkola japonska w Warszawie, to ma raczej dosc kiepska ).

    --
    Jacek