PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy odczuwacie już oznaki ożywienia?

  • 1. Data: 2002-09-26 19:18:46
    Temat: Czy odczuwacie już oznaki ożywienia?
    Od: "jodrex" <j...@w...pl>

    Może to tylko pobożne życzenie, ale coraz częściej można przeczytać o
    pewnych oznakach ożywienia w gospodarce. Jeśli tak jest to firmy będą
    zmuszone do zwiększenia zatrudnienia. Może więc idą odrobinę lepsze czasy.
    Co Wy o tym myślicie, ciekaw jestem szczególnie opinii osób z W-wy, bo jeśli
    gdzieś widać ożywienie to pewnie tam. (sam się tam wkrótce wybieram więc
    liczę na optymistyczne wieści)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-09-26 20:03:20
    Temat: Re: Czy odczuwacie już oznaki ożywienia?
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "jodrex" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Może to tylko pobożne życzenie, ale coraz częściej można przeczytać o
    > pewnych oznakach ożywienia w gospodarce.

    z oznak ożywienia w gospodarce mam nie zaplocone brak pensji za ostatnie 2
    miesiace, klienta ktory nie zaplacil za zlecenie... oraz US ktorego nie
    obchodzi zbytnio ze mi nie zaplacili i zada odprowadzenia podatkow im
    naleznych... ;(

  • 3. Data: 2002-09-26 21:13:45
    Od: "Kaja" <f...@f...pl>

    jodrex z adresu <j...@w...pl> napisał w artykule

> [...]
    > W-wy, bo jeśli gdzieś widać ożywienie to pewnie tam. (sam się tam
    > wkrótce wybieram więc liczę na optymistyczne wieści)

    Jeżeli jesteś młodocianym (tak,tak!Śmieszne,ale prawdziwe)lub absolwentem,to
    masz szansę się gdzieś załapać do pracy.

    Pozdrawiam,

    Kaja

  • 4. Data: 2002-09-27 06:36:29
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Żebrowski" <p...@o...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miesiace, klienta ktory nie zaplacil za zlecenie... oraz US ktorego nie
    > obchodzi zbytnio ze mi nie zaplacili i zada odprowadzenia podatkow im

    Szykuje sie ponoć projekt tymczasowego rozwiązania, mającego rozwiązać, choć
    częściowo, problem zatorów płatniczych. Chodzi o to, że US będzie ściągał
    VAT tylko z zapłaconych faktur, a nie tak jak teraz, że klient nie płaci, a
    podatki trzeba i tak odprowadzić. Ciekaw jestem, co z tego pomysłu wyjdzie

    Jakub Z.

  • 5. Data: 2002-09-27 09:45:07
    Od: "Jacek" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    jeśli
    > gdzieś widać ożywienie to pewnie tam. (sam się tam wkrótce wybieram więc

    Trudno mi cos powiedziec na ten temat... ale moze kilka faktow: warszafska
    Gazeta Praca ma teraz 60 stron, a w styczniiu-lutym miala jakies 44. Wtedy
    tez w rubryce "drobne-dam prace" bylo od 1900 do 2100 ogloszen. W ostatnich
    wydaniach liczba ogloszen wzrosla do ok. 2600.

    Pomijajac ze czesc stron to chlam i reklamy malo zwiazane z praca, jakies
    megapierdy mlotkuf z agencji hethantingowych to chyba cos sie zwiekszylo...

    jacek

  • 6. Data: 2002-09-27 10:48:03
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    Ja żadnych oznak nie zauważam poza faktem, że widzę coraz wiecej osób z
    otoczenia bez pracy. A te które pracują narzekają że dziś jeszcze są
    pracownikami ale słyszy się o zwolnieniach, albo od innych że czekają na
    wypłatę wynagrodzeń sprzed 3 miesięcy.
    Może w Warszawie widać oznaki na lepsze ale na Ślasku wprost przeciwnie, w
    dodatku jak zlikwidują kasy chorych to na Śląsku stracą pracę oni oraz 22
    tyś pracowników resortu górnictwa z Nadwiślańskiej Spółki Węglowej. Więc ..
    gdzie widać oznaki na lepsze ????
    Ja widzę coraz większą biedę i bezrobocie !!!

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 7. Data: 2002-09-27 11:21:00
    Od: "Jacek" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    ..
    > gdzie widać oznaki na lepsze ????
    > Ja widzę coraz większą biedę i bezrobocie !!!

    No zgoda, jest potezne bezrobocie, jest recesja, ale jak to w koncu jest z
    ta bieda? Z roku na rok slysze "tak zle jak jest teraz jeszcze nigdy nie
    bylo" i ze "ludzie biednieja i maja coraz mniej pieniedzy". Ale sek w tym,
    ze slysze to od jakis upadku komuny. Kurcze moze mam amnezje, ale jakos nie
    przypominam sobie abysmy za komuny jezdzili mercedesami... Moze nie zyje mi
    sie luksusowo, ale pamietam, ze za komuny naprawde byla bieda.

    Ja nie wiem jaka jest miara narzekania, bo np. moj szef narzeka jak to jest
    w tym roku tragicznie i ze nikt nikomu nie placi, ale uscislajac - to on ma
    zatory platnicze, bo wszyscy klienci mu placa a w tym roku stac go bylo, aby
    za gotowke (!) kupic samochod za 30.000 zl. Moj znajomy jeczy ze ma
    probolemy w pracy i nie wie czy go nie zwolnia a dowiedzialem sie kupuje
    sobie nowa chate. No i nic nie rozumiem. OMC bezrobotny kupuje sobie nowe
    mieszkanie?

    Nie neguje biedy i bezrobocia, ale mysle, ze nasze narzekania trzeba dzielic
    przez 10. Polacy maja chyba sklonnosc do postrzegania swojego otoczenia duzo
    gorzej niz wlasnej sytuacji.

    btw - sam bylem bez pracy 4 miesiace, mam jeszcze sporo dlugu do splacenia,
    bede musial zmienic prace, wiec nie implikujcie mi tekstow pt "co ty wiesz o
    zyciu?"

    pzdr

    jacek

  • 8. Data: 2002-09-27 12:54:19
    Od: "rapatang" <r...@p...onet.pl>

    > Może to tylko pobożne życzenie,

    chyba to tylko pobozne zyczenia, zwolnienia grupowe w normie

    --

    rapatang

  • 9. Data: 2002-09-27 15:45:45
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    jodrex <j...@w...pl> wrote:
> [...]
    > gdzieś widać ożywienie to pewnie tam. (sam się tam wkrótce wybieram więc

    hmm poczytac mozna. zwlaszcza w oficjalnych komunikatach rzadowych...
    poza tym nic takiego nie da sie zaobserwowac :-(
    w kazdym razie ja nie widze :-(((

    pozdrawiam

    romekk (Warszawa)

    --
    http://naked.one.pl/~romek

  • 10. Data: 2002-09-27 15:46:46
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    > sobie nowa chate. No i nic nie rozumiem. OMC bezrobotny kupuje sobie nowe

    To Twój szef kupuje, jeśli Ty (odpukać) straciłbyś pracę to będziesz miał
    cieżko aby mieć na jedzenie, a on sobie poradzi. Taki jest podział dziś na
    tych co narzekają ale mają pracę i długo jeszcze jej nie stracą (przykład
    szefa) oraz na tych co są bez pracy i perspektyw znalezienia kolejnej ! A to
    wielka różnica, bo tego 1 może stać jeszcze na samochód za 30 000zł ale
    Ciebie nie byłoby stać aby swoim dzieciom jedzenie zapewnić albo czynsz
    zapłacić !
    A to że kolega kupuje dom to może rodzina mu kupuje (Ty o tym nie wiesz), po
    to aby zapłacić podatek raz w roku a nie płacić dużych pieniędzy za czunsz
    na który go nie stać. Nikt tak naprawdę nie chcę się przyznawać do biedy
    albo porażek, nawet jak jest bardzo z nim źle !

    > btw - sam bylem bez pracy 4 miesiace, mam jeszcze sporo dlugu do
    splacenia,
    > bede musial zmienic prace, wiec nie implikujcie mi tekstow pt "co ty wiesz
    > zyciu?"

    Jeśli byleś tylko 4 miesiące bez pracy, to myślę że nie miałeś najgorzej, ze
    mną też mógłbyś o życiu pogadać, ale raczej zachęcam na priva.
    A moja wypowiedż nie jest atakiem ku Twojej osobie, tylko chcę podkreślić że
    są osoby którym już z biedy i bezrobocia na tym forum nie chce się głosu
    zabierać !

    Pozdrawiam
    Wrangler