PracaGrupypl.praca.dyskusje › Idziemy na bezrobocie :)

  • 101. Data: 2006-10-20 08:25:23
    Temat: Re: Idziemy na bezrobocie :)
    Od: IP <m...@w...pl>

    futszaK napisał(a):

    > opowiedz jeszcze jak firma powstawała, czy szef od początku istnienia
    > firmy budował duży dom, czy też na początku jeździł pordzewiałym
    > maluchem zaciskając pasa żeby firme rozkręcić
    Pracowal wiele lat w USA. Zainwestowal pieniadze w Polsce w firme.
    To sa jego pieniadze i robi z nim to na co ma ochote. jesli chce to moze
    nimi palic w piecu. Piszac o tej firmnie chcialem podac przyklad.
    A jeszcze jedno. Ile on podatku zaplaci, sie bezrobotni i emeryci uciesza :)

    > ponadto czy szef buduje duży dom z zysków czy też to jest jakaś
    > kolejna inwestycja która będzie służyła czemuś, albo może poprostu
    > buduje go na sprzedaż ?
    Buduje go by w nim mieszkac. ale tos na tym tez pewnie bedzie zarabial:
    ochrona, sprzatanie, ogrod itp.

  • 102. Data: 2006-10-20 08:29:56
    Od: IP <m...@w...pl>

    grom@x napisał(a):

    > no i ? to gościu założył firmę, zainwestował swoją kasę, czas i kto wie
    > co jeszcze. zazdrościsz mu? zrób to samo, a nie gadaj "jak ma to niech
    [...]
    > btw, to chyba jest nie w porządku, że ktos usiłuje wejść z butami w
    > czyjeś życie? chłopie, zarobiłeś w tym miesiącu 2 tysiące złotych(a może
    > 500, a może 5 tysiecy) na czysto, mogłeś połowę z tego przeznaczyć na
    > (...lista...) a ty tylko wydałeś na własną konsumpcję <- to jest
    > dokładnie takie myslenie. Dokładnie takie samo.
    Nastepny :)
    To byl tylko przyklad!
    Mysle podobnnie jak ty. To sa jego pieniadze i robi z nim to co on uwaza
    za sluszne.
    Pozatym na tej kasie zarobia inni: ci co buduja dom, ci co zyja z
    podatkow, ktore on odprowadza do kasy panstwa itd.

  • 103. Data: 2006-10-20 08:34:29
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Dnia Fri, 20 Oct 2006 09:21:22 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Bo ludzie nie rozumieja, ze firme oplaca sie zalozyc, jesli jest sie w
    > stanie zarobic na niej wiecej niz oprocentowanie lokaty. W zaleznosci od
    > dzialalnosci oczywiscie okres jest rozny - ze wzgledu na koniecznosc
    > inwestycji.

    widzisz, ludzie patrzą na stan obecny a nie widzą tego co było
    wcześniej, nie widzą że taka dajmy na to właścicielka domu handlowego
    zaczynała od handlu towarem na murku, zaś za zarobione pieniądze nie
    pojechała na wczasy tylko zainwestowała w wynajem małego lokalu
    handlowego, potem go kupiła, wynajęła większy a ten zaczęła
    wynajmować a sama poszła pracować w tym większym

  • 104. Data: 2006-10-20 08:42:06
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@n...poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:eh9qb5$cu9$1@news.onet.pl...

    > Pracuje sie za tyle na ile sie umowili. Co do sprawiedliwosci - swiety
    > przyklad jest w biblii - gdzie w winnicy byli zatrudniani ludzie o roznych
    > godzinach, a wszyscy dostali tyle na ile sie umowili. Proponuje
    > przeanalizowac ten tekst, moze jak sie go zrozumie, to majac 1 krowe
    > zamiast 100 jak sasiad bedziemy chcieli miec tez 100, a nie by sasiad mial
    > tak jak my tylko 1.
    >

    > --
    > Kaczus/Pegasos User

    Widzisz, ten zarzut z 1 i 100 krowami jest nie prawdziwy,
    a wręcz odwrotny.
    Kto kreuje taki sposób rozumowania to już musisz sobie sam odpowiedzieć!
    Bo jak wiesz taki przekręt jak z Eureko i PZU sie na świecie nie zdarza.
    Bo to duży zjada małego a nie mały dużego.

    Józek

  • 105. Data: 2006-10-20 08:42:17
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Dnia Fri, 20 Oct 2006 10:25:23 +0200, IP napisał(a):

    > Pracowal wiele lat w USA.

    Opowiedz gdzie pracował w USA, ale nie przed przyjazdem do polszy tylko
    na początku, kiedy tam pojechał, albo jeszcze wcześniej ile musiał
    ktoś zrobić wyrzeczeń żeby on do tego USA pojechał

    > Zainwestowal pieniadze w Polsce w firme.

    i bardzo dobrze, mógł pojechać na wczesy na Majorke, jego wybór

> [...]
    > nimi palic w piecu. Piszac o tej firmnie chcialem podac przyklad.
    > A jeszcze jedno. Ile on podatku zaplaci, sie bezrobotni i emeryci

    bezrobotni niech mają pretensje do samych siebie że są bezrobotni,
    emeryci niech mają pretensje do tych co wyprzedali majątek narodowy a
    pieniądze przepuścili zamiast stworzyć fundusz emerytalny i z niego
    wypłacać świadczenia dla tych co ten majątek w przeszłości budowali

    > Buduje go by w nim mieszkac. ale tos na tym tez pewnie bedzie zarabial:
    > ochrona, sprzatanie, ogrod itp.

    a przecież mógł pieniądze wydać w USA :>

  • 106. Data: 2006-10-20 08:50:06
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:eha106$33l$1@node5.news.atman.pl...
    > Inflacja + denominacja
    > --
    > badzio

    Zły wniosek.
    Nie w tą stronę:)))))

    Józek

  • 107. Data: 2006-10-20 10:03:32
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: IP [Fri, 20 Oct 2006 08:28:12 +0200]:

    > Znam firme ok. 10osobowa. Zysk w tym roku to ~ 2milion zl.
    [...]
    > Kazdy z pracownikow moglby dostac na koniec roku premie w wysokosci
    > 100tys zlotych!!!.

    A potem solidarnie zrzucą się na rachunki, inwestycje, pomalowanie
    biura, zakup materiałów do rozbudowy hali i na inne wydatki, które
    firma będzie ponosiła żeby dalej funkcjonować i przynosić coraz
    więcej zysku...?

    Ludzie, to że firma w danym okresie rozliczeniowym ma X zysku nie
    znaczy, że ten X przepierdoli na Majorce... Zysk to jest w sporym
    uproszczeniu przychód minus koszt _w_tym_okresie_rozliczeniowym_;
    pojawiająca się nadwyżka przeznaczana jest zwykle w sporej części
    na rozwój firmy w następnym okresie.

    I zrozumienie takich rzeczy to jest właśnie powód, dla którego
    jedni firmy mają, a inni w tych firmach pracują. Czasami drugim
    trzeba tak podstawowe rzeczy tłumaczyć że głowa boli...

    Kira

    --
    /(o\ http://kira.kameleon.net.pl :: http://cyber-girl.net
    \o)/ :: GG 1565217 :: I am what I am, I do what I want ::

  • 108. Data: 2006-10-20 10:07:07
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Włodi [Fri, 20 Oct 2006 09:50:23 +0200]:

    > Zdaję sobie sprawę, że niestety nie, pozostaje pytanie co
    > i jak zrobić, żeby jednak je płacili.

    A to bardzo proste: starczy wyprowadzić Polskę z Unii Europejskiej,
    zmienić jakieś 70% obowiązujących przepisów skarbowych (biorąc pod
    uwagę tempo prac nac PIT i CIT - powinniśmy się uwinąć do 2010), a
    w międzyczasie zamknąć granice i wprowadzić stały nadzór wszystkich
    którzy zarabiają przyzwoicie (żeby nie spierdolili na zachód).

    > A co do wyciętej reszty wypowiedzi powiem tylko, że punkt widzenia
    > zależy od punktu siedzenia.

    A owszem, więc proponuję spytać tych dwóch niezatrudnionych.

    Kira

  • 109. Data: 2006-10-20 10:50:59
    Od: IP <m...@w...pl>

    Kira napisał(a):
> [...]
    > jedni firmy mają, a inni w tych firmach pracują. Czasami drugim
    > trzeba tak podstawowe rzeczy tłumaczyć że głowa boli...
    Zysk (przychod - koszty) ~2 000 000zl. 1 000 000 na inwestycje w firme,
    1 000 000 na budowe prywatnego domu.

  • 110. Data: 2006-10-20 11:01:01
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: IP [Fri, 20 Oct 2006 12:50:59 +0200]:

    > Zysk (przychod - koszty) ~2 000 000zl. 1 000 000 na inwestycje w firme,
    > 1 000 000 na budowe prywatnego domu.

    I ponad 40.000 na pracowników, co sam napisałeś. Słaby prezent - bo jak
    zakładam, obowiązku wypłacania tej 13 facet nie ma?

    Kira