PracaGrupypl.praca.dyskusje › IT - szansa na prace po studiach

  • 1. Data: 2002-10-06 06:58:14
    Temat: IT - szansa na prace po studiach
    Od: "Marcin" <m...@n...com>

    Witam

    Czy ktos z grupowiczow wie jakie sa szanse na znalezienie pracy
    bezposrednio po studiach jako programista C++ lub Java np. w Niemczech?

    Bo w przyszlym roku koncze studia na politechnice i za bardzo nie wiem,
    czy mozna na takie cos liczyc.

    Oczywiscie nie spodziewam sie, ze na wstepie ktos mi zaproponuje
    super warunki i pensje specjalisty.
    Ale chce miec jakies warunki rozwoju i w miare normalna prace.

    Dodam, ze nie mam specjalnego doswiadczenia ani wielkich osiagniec.
    Na magisterke pisze o wykorzystaniu javy micro edition wraz z wykorzystaniem
    servletow.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2002-10-06 07:30:41
    Temat: Re: IT - szansa na prace po studiach
    Od: "Agnieszka" <a...@N...pl>

    > Czy ktos z grupowiczow wie jakie sa szanse na znalezienie pracy
    > bezposrednio po studiach jako programista C++ lub Java np. w Niemczech?

    1. Trzeba miec znajomosci....

    > Oczywiscie nie spodziewam sie, ze na wstepie ktos mi zaproponuje
    > super warunki i pensje specjalisty.
    > Ale chce miec jakies warunki rozwoju i w miare normalna prace.

    2. Co to znaczy normalna praca i warunki rozwoju? :)))

    > Dodam, ze nie mam specjalnego doswiadczenia ani wielkich osiagniec.

    3. Czyli musisz miec znajomosci, zeby zdobyc punkty 1 i 2 ;)

    Agnieszka

  • 3. Data: 2002-10-06 11:33:09
    Od: YBrass <y...@o...pl>

    > Dodam, ze nie mam specjalnego doswiadczenia ani wielkich osiagniec.
    > Na magisterke pisze o wykorzystaniu javy micro edition wraz z wykorzystaniem
    > servletow.
    Proponuje przez najbliższy rok zdobyć troche doświadczenia, konkursy
    (jak ostatni IBM'owski), prace dla stoważyszeń i organizacji non profit,
    może bez doświadczenia coś znajdziesz za kase...
    ...w ten sposób nabędziesz troche doświadczenia. Nie zarobisz niestety
    wiele, ale na pewno zaprocentuje to na najbliższą przyszłość....

    pzdr
    Ybrass

  • 4. Data: 2002-10-06 14:01:00
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Czy ktos z grupowiczow wie jakie sa szanse na znalezienie pracy
    > bezposrednio po studiach jako programista C++ lub Java np. w Niemczech?
    (...)
    > Oczywiscie nie spodziewam sie, ze na wstepie ktos mi zaproponuje
    > super warunki i pensje specjalisty.
    > Ale chce miec jakies warunki rozwoju i w miare normalna prace.

    Problem wlasnie w tych warunkach ;-)
    Niemcy chetnie (?) przyjmuja ludzi z Polski do IT, ale ich przepisy narzucaja
    minimalne dochody. No wiec skoro juz musza zatrudniac placac nie mniej niz...
    to lepiej zatrudnic kogos dobrego (z doswiadczeniem, osiagnieciami) niz
    kogos bez tych dodatkowych atutow.

    Niemniej oczywiscie szanse jakies masz i nic prostszego jak sprobowac.
    Co jakis czas GCowcy wrzucaja na grupe linki niemieckich posredniakow
    - wystarczy poszukac w archiwum...

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek

  • 5. Data: 2002-10-06 14:17:32
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> wrote in message
> [...]
    niz...
    > to lepiej zatrudnic kogos dobrego (z doswiadczeniem, osiagnieciami) niz

    minimalne dochody 100kDM dotyczą tylko osób bez studiów, dla ludzi po
    studiach nie ma takich ograniczeń - mogą dostać od 60kDM (ci tuż po), ale
    teraz trochę jest cięzko...

    pozdrówka, Slavo

  • 6. Data: 2002-10-06 14:36:57
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > minimalne dochody 100kDM dotyczą tylko osób bez studiów, dla ludzi po
    > studiach nie ma takich ograniczeń - mogą dostać od 60kDM (ci tuż po), ale
    > teraz trochę jest cięzko...

    _wydawalo_ mi sie (byc moze tylko wydawalo)
    ze po studiach tez jest magiczna kwota - 80kDM (jakich DM? s.p. DM :-))

    pozdrawiam

    romekk

  • 7. Data: 2002-10-06 14:53:04
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    > _wydawalo_ mi sie (byc moze tylko wydawalo)
    > ze po studiach tez jest magiczna kwota - 80kDM (jakich DM? s.p. DM :-))

    ups.... się już pogubiłem, chyba masz rację, ale nie jestem pewien...

    pozdrówka, Slavo

  • 8. Data: 2002-10-07 08:45:21
    Od: "Piotr G" <p...@p...onet.pl>

    "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net> wrote in message
    > "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> wrote in message
    > ale

    > ups.... się już pogubiłem, chyba masz rację, ale nie jestem pewien...

    78 kDM, ale w projekcie bylo cos o wyjatkach dla absolwentow.

    A szanse na prace obecnie sa raczej slabe, minimalne wymogi sa takie:

    - komunikatywna lub lepsza znajomosc niemieckiego (wystarczajaca do
    przeprowadzenia rozmowy kwalif. ) - teraz obowiazuje juz wszystkich.
    - jakies doswiadczenie , najlepiej min. 2,3 lata, najlepiej w niemieckiej
    firmie lub gleboka znajomosc tematu.

    Jesien ogolnie to raczej zly czas na poszukiwanie pracy (tak mowi teraz
    posrednik), nawet w Monachium .

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2002-10-15 20:13:20
    Od: "Enif" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net> napisał w wiadomości
    > "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> wrote in message
    > ale

    > ups.... się już pogubiłem, chyba masz rację, ale nie jestem pewien...
    >
    > pozdrówka, Slavo

    Oboje macie racje
    Zalezy od tego czy wschodnie czy zachodnie landy.
    We wschodnich minimum jest ok. 60-kilka DEM
    a w zachodnich minimum to ok. 80-kilka DEM
    Ale to wszystko brutto. Po podatkach zostaje ok. polowa.
    Po zaplaceniu mieszkania, zarcia itp. 1/4 ;)))))

    Enif

  • 10. Data: 2002-10-15 23:13:02
    Od: m...@s...pl (Marek Mikolajczyk)

    On Tue, 15 Oct 2002 22:13:20 +0200, "Enif" <e...@g...pl> wrote:

> [...]

    Czy to oznacza, ze bez studiow dostaje sie prawie 2x wiecej kasy ???

    Marecki