PracaGrupypl.praca.dyskusje › Spółka cywilna - POMOCY!!!

  • 1. Data: 2002-10-05 20:12:02
    Temat: Spółka cywilna - POMOCY!!!
    Od: "Sting" <s...@l...pl>

    Witam!
    Mam takie pytainie,chcialbym zarejestrować spółke cywilną (2osoby) ale nie
    do końca wiem jak to zobić, bo czytałem że każda osoba osobno musi
    zarejestrowaćć działalnośc gospodarczą, z tym że każda osoba mieszka w innym
    mieście!!!
    To co mamy w dwóch różbych miastach sie zarejestrować i wyjdzie z tego
    spółka ???

  • 2. Data: 2002-10-06 08:37:25
    Temat: Re: Spółka cywilna - POMOCY!!!
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Sting <s...@l...pl> wrote:

    > To co mamy w dwóch różbych miastach sie zarejestrować i wyjdzie z tego
    > spółka ???

    Tak. Albo zarejestrujcie spółkę jawną.

    --
    ___________ (R)

  • 3. Data: 2002-10-06 13:05:17
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 5 Oct 2002 22:12:02 +0200), "Sting"
    <s...@l...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >mieście!!!
    >To co mamy w dwóch różbych miastach sie zarejestrować i wyjdzie z tego

    Niekoniecznie. Sam wybierasz Urząd gdzie rejestrujesz. Jeśli spółka
    będzie prowadziła działalność w mieście X, to zarejestrujcie sie np. w
    mieście X. Ja jestem oficjalnie zameldowany gdzie indziej, a wpis do
    ewidencji dokonałem w Zabrzu. Być może możesz też w miejscu
    zamieszkania, ale ja bym nie kombinował, tylko zarejestrował
    wszystkich wspólników w mieście, gdzie ma być siedziba główna SC.

    BTW: Rejestracja SC niczym się nie różni od dawnych czasów, poza
    wielokrotnym (x ilość współników) wpisem. Potem w US, GUSie i ZUSie
    załatwiasz po staremu i nadal jest SC.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 4. Data: 2002-10-06 14:57:59
    Temat: Odp: Spółka cywilna - POMOCY!!!
    Od: "Sting" <s...@l...pl>

> [...]
    >
    > BTW: Rejestracja SC niczym się nie różni od dawnych czasów, poza
    > wielokrotnym (x ilość współników) wpisem. Potem w US, GUSie i ZUSie

    Dzięki za odpowiedź, mam jeszcze pytanko, bo nigdy nie rejestrowałem :)
    Jesli będziemy razemw tym samym mieście się rejestrować, to jak to jest?
    Każdy wspólnik rejestruje się osobno ale wpisuje tę sama nazwe firmy i dane
    firmy, i wtedy będzie to spółka? Czy najpierw osobno się rejestruje a
    później jeszcze razem jakis inny dokument?
    I jeszcze czy w US, GUSIE I ZUSIE także trzeba osobno wypełniać formularze
    czy to juz razem ??

  • 5. Data: 2002-10-06 16:35:02
    Od: "Ari" <w...@s...pl>

> [...]
    > później jeszcze razem jakis inny dokument?
    > I jeszcze czy w US, GUSIE I ZUSIE także trzeba osobno wypełniać formularze

    dwa osobne wpisy w UM (z ta sama nazwa i charakterem prowadzonej
    dzialalnosci)
    Z zaswiadczeniem o wpisie do ew. dzialalnosci i umowa spolki po regon,
    nastepnie
    ze wszystkim po NIP i do ZUS'u.
    A.

  • 6. Data: 2002-10-06 21:44:43
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 6 Oct 2002 16:57:59 +0200), "Sting"
    <s...@l...pl> był(a) napisał(a):

    >Jesli będziemy razemw tym samym mieście się rejestrować, to jak to jest?
    >Każdy wspólnik rejestruje się osobno ale wpisuje tę sama nazwe firmy i dane
    >firmy, i wtedy będzie to spółka?

    Dokładnie. Kiedyś było tak, że wpisywało się jeden druczek na
    SC.
    Teraz niestety chcą zarobic więcej więc każdy wspólnik
    rejestruje się
    osobno, tak jakby chciał prowadzić DG jednoosobową, ale potem
    się
    zdecydował na spółkowanie... Bierzesz z Urzędu Gminy stosowny
    formularz lub piszesz go sam wg wzoru:

    TWoje Dane
    Adres itp.

    NAZWA OGRANU REJESTROWEGO
    Najprawdopodobniej Prezydent Miasta

    sprawa: wpis do ewidencji działalności gospodarczych

    Proszę o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
    Aktualnie w zakres działalności wejdą:

    [Blebleble -- opisujesz co wchodzi w zakres działalności. Im
    mniej
    bardziej ogólnie, tym lepiej, żeby potem nie wyskoczyło Ci coś
    co
    chcesz robić, a nie ma we wpiśie.

    UWAGA! Jeśli chcesz być ryczałtowcem lub zwolnionym z VATU, to w
    zasadzie możesz wpisać coś co nie podlega zwolnieniom, ale US
    dziwnie
    to czasami interopretuje, więc lepiej wtedy nie wpisywać]

    Działalność prowadzona jest w XXXXXXXXX, przy ulicy YYYYYYYYY.

    Termin rozpoczęcia działalności: dzień-miesiąc-rok.

    Oznaczenie podmiotu gospodarczego: NAZWA POD JAKĄ CHCESZ
    WYSTĘPOWAĆ

    > Czy najpierw osobno się rejestruje

    Osohbno, ale o tej samej nazwie no i najlepiej o tym samym
    zakresie,
    choć podobo niekoniecznie, ale po co kombinować?

    > a później jeszcze razem jakis inny dokument?

    Nie, w Urzędzie Gminy to wszystko... No jeszcze przed złożeniem
    pisma
    opłata. Wysokość około 100zł zależy od gminy.

    > I jeszcze czy w US, GUSIE I ZUSIE także trzeba osobno
    > wypełniać formularze
    > czy to juz razem ??

    Potem już razem. Jak dostaniesz wpis (ok. 2 tygodnie) to dziesz
    do
    GUSu po REGON (około 2 tygodnie) i już możesz działać (Z REGONEM
    zamiast NIPu tymczasowo). Więc powinieneś termin rozpoczęcia
    działalności wyznaczyć mniej więcej na miesiąc po rozpoczęciu
    działań.
    Oczywiście jeśli Ci się śpieszy i odpowiednio będziesz łaził za
    paniami w urzędach, to za 2 tygodnie obskoczysz wszystko.

    Po otrzymaniu REGONu ciśniesz do US. Acha -- spisujesz umowę
    spółki,
    bo umowa będzie potrzebna w US i chyba w GUSie... Więc z Regonem
    ciśniesz do US i starasz się o NIP dla spółki. Następnie do
    ZUSu do 7
    dni OD RZECZYWISTEJ DATY ROZPOCZĘCIA. Czyli nie to, co
    napisałeś we
    wpisie, ale jeśli się przedłużają formalności, to do 7 dni od
    wystawienia pierwszego rachunku, otrzymania rachunku czy
    podjęcia
    innych działań...

  • 7. Data: 2002-10-09 09:31:09
    Od: Cassandra <k...@r...pl>

> [...]
    > mieście!!!
    > To co mamy w dwóch różbych miastach sie zarejestrować i wyjdzie z tego

    A czy czasem spolki cywilne nie poszly juz w niepamiec (w zeszlym roku
    mieli zlikwidowac)?? wydaje mi sie, ze takowej nie mozna juz zalozyc
    (moze jednak mi sie tylko wydaje).

    Pozdrawiam,
    Cass

  • 8. Data: 2002-10-09 23:55:57
    Temat: Re: Spó?ka cywilna - POMOCY!!!
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 09 Oct 2002 11:31:09 +0200), Cassandra
    <k...@r...pl> był(a) napisał(a):

    >A czy czasem spolki cywilne nie poszly juz w niepamiec (w zeszlym roku
    >mieli zlikwidowac)?? wydaje mi sie, ze takowej nie mozna juz zalozyc
    >(moze jednak mi sie tylko wydaje).

    Wydaje Ci się.
    Szczegóły tutaj:
    oraz w kolejnych...