PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gwiazdorskie kontrakty dziennikarzy telewizyjnych

  • 21. Data: 2004-04-17 22:53:45
    Temat: Re: Gwiazdorskie kontrakty dziennikarzy telewizyjnych
    Od: Maurice Conchis <c...@U...com>

    Sun, 18 Apr 2004 00:21:05 +0200, na pl.praca.dyskusje, MC napisał(a):

    > O jakim wyeksponowaniu piszesz? Sugerujesz, że ocena zależy od kolejności
    > stacji na liscie? Jest łagodny trend, ale też przyklady przeciwne. Więc coś
    > w tym jest, ale nie na tyle, aby zdyskwalifikować wypisane oceny.

    O bannerze Polsat 2 na samym środku strony. Wybacz, ale ranking, który
    umieszcza wiadomości podrzędnej stacji na pierwszym miejscy nie jest dla
    mnie wiarygodny i miarodajny. Ale żebyśmy się zrozumieli - nie bronię
    TVP - sądzę jednak, że twierdzenie, że traci ona widownię, popularność
    itd, bez podania źródła tych informacji jest demagogią.

    --
    Maurice Conchis_________conchis-at-proletaryat.com
    -------------"Tajeminicą powodzenia jest szczerość,

  • 22. Data: 2004-04-18 00:45:17
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Maurice Conchis" <c...@U...com> napisał w
    wiadomości news:m9bd3uenqccf.dlg@proletaryat.com.pl...

    > O bannerze Polsat 2 na samym środku strony. Wybacz, ale ranking, który
    > umieszcza wiadomości podrzędnej stacji na pierwszym miejscy nie jest dla
    > mnie wiarygodny i miarodajny.

    Wybacz, ale na zbiorczej stronie nie ma żadnego rankingu. Są wymienione
    stacje w kolejności, która bynajmniej nie wynika z jakiejś oceny. Jest to
    zwykły spis a nie ranking. To tak, jakbyś listę alfabetyczną uwazał za
    ranking. Tak nie jest.

    > Ale żebyśmy się zrozumieli - nie bronię TVP

    Ależ bronisz. Zmuszasz mnie do szperania po statystykach i dowodzenia tego o
    co czuję.

    > - sądzę jednak, że twierdzenie, że traci ona widownię, popularność
    > itd, bez podania źródła tych informacji jest demagogią.

    Jezeli TVP ma niższe oceny od "podrzędnej stacji" to niechybną konsekwencją
    tego stanu będzie strata widowni. To po pierwsze. Po drugie erozję widowni
    już widać. Mamy przyklad osoby Piotra Hosowicza w tym wątku. Nie jest on
    wyjątkiem, choć pewnie prekursorem. Z badań AGB Polska wynika, że czas jaki
    Polak spędza przed telewizorem skrócił się w porównaniu z zeszłym rokiem (1
    tydzień kwietnia) o 29 minut. (medianews.com.pl) Jeśli to nie jest utrata
    widowni i popularnosci to co nia jest?

  • 23. Data: 2004-04-18 06:15:43
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Maurice Conchis wrote:

    > Aż taki twardy nie jestem :) Raz na jakiś czas zobaczę, posłucham o czym
    > mówią, czym żyje społeczeństwo. Na szczęście mogę bez niej żyć -
    > zdarzały się okresy, kiedy po parę miesięcy nie miałem z nią kontaktu.
    > Nie ma to jak dobra książka. :)

    Coś ty, wcale nie trzeba być specjalnie twardym. Aczkolwiek tu się
    przyznaję bez bicia, że trochę mi pomogły okoliczności - administracja
    budynku w którym mieszkałem podjęła decyzję, że z dniem takim to a takim
    zostaną zdemontowane wszystkie anteny z dachu i będzie już nie pamiętam
    co, albo antena zbiorcza albo kablówka. Ja nie miałem czasu ani ochoty
    się tym zajmować jakoś, więc mi zdemontowali i telewizor przestał
    odbierać. I tak już zostało. :-)

    A potem przy okazji przeprowadzki stwierdziłem, że mi ten klamot
    właściwie niepotrzebny i zostawiłem go budowlańcom z prikazem, że mają
    go na koniec wypieprzyć na śmieci, co zresztą ucznili. W ten oto sposób
    przerwałem jedną z szatańskich nitek - jeden teleodbiornik skończył
    żywot tam gdzie jego miejsce.

    Co do bycia na bieżąco z informacjami - internet. Nawet gazet nie trzeba
    kupować, tylko można sobie wszystko co trzeba znaleźć w internecie.
    Kupuję w wersji papierowej tylko Najwyższy Czas, bo wersja online jest
    niepełna (to właściwie eufemizm, co tydzień online jest tylko kilka
    artykułów).

    Telewizję oglądam raz na rok albo dwa razy na rok u jakiś znajomych,
    gdzie sobie rzucę okiem na Discovery czy Planette - ot tak, żeby
    posmakować jak to jest oglądać obrazki na ekranie.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 24. Data: 2004-04-18 06:18:59
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    MC wrote:

> [...]
    > tydzień kwietnia) o 29 minut. (medianews.com.pl) Jeśli to nie jest utrata

    No, dobra, ale skrócił się o 29 minut w skali roku, miesiąca, tygodnia ?
    Po drugie - dzięki za komplement, ale moje prekursorstwo nastąpiło mniej
    więcej pięć lat temu, więc najwyraźniej jestem zapoznanym prekursorem. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 25. Data: 2004-04-18 08:40:40
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Hosowicz" <n...@i...domain.net> napisał w
    wiadomości news:c5t6os$p6t$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No, dobra, ale skrócił się o 29 minut w skali roku, miesiąca, tygodnia ?

    Tygodnia. Te 29 minut to koło 1/8 całości.

    > Po drugie - dzięki za komplement, ale moje prekursorstwo nastąpiło mniej
    > więcej pięć lat temu, więc najwyraźniej jestem zapoznanym prekursorem. :-)

    Samotność prekursora....
    > --
    > Z rozmówek administratora:
    > - Dlaczego wyłączył pan wszędzie obsługę DNS ??!
    > - Bo to przestarzały protokół transferu plików !

    Jak już jesteśmy przy statystyce, dużo jest takich?

  • 26. Data: 2004-04-18 08:56:15
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    MC wrote:

> [...]
    >
    > (1

    > utrata

    > Tygodnia. Te 29 minut to koło 1/8 całości.

    No, to w takim razie skoro to 1/8 czasu, to już jest całkiem sporo. Ale
    i tak myślę, że na tytuł koronowanego prekursora niegolądania telewizji
    - jeszcze poczekam.

    > Samotność prekursora....

    He, he ...

    > Jak już jesteśmy przy statystyce, dużo jest takich?

    To zależy gdzie ucho przyłożyć. Ja długi czas robiłem za ziutka
    informatycznego od wszelakich przypadków, łącznie z beznadziejnymi, ale
    głównie w sprawach firewallowo-routerowych, tudzież internetowych. Teraz
    pracuję w firmie, która podobno ma jakąś rekrutację - ale nadal jest to
    samo plus tryby machiny, która wymusza zwalanie na nas
    odpowiedzialności, za to że taka czy inna pani czy pan "nie mógł
    normalnie pracować". Ja osobiscie jestem za architekturą typu LTSP czy
    innego rodzaju terminalowe sprawy. Luzer ma do dyspozycji tylko to co mu
    niezbędne, a jak będzie niegrzeczny, to ma do dyspozycji kalkulator jako
    shella, żeby sobie mógł policzyć w spokoju ile kosztują jego fanaberie.

    Bić luzera ! Za ryj, ryjem do kibla i powtórka, do skutku.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 27. Data: 2004-04-18 09:36:04
    Od: "k" <x...@g...pl>

    Użytkownik "Pawel Wimmer" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ostatnio niemal jednocześnie poznaliśmy miesięczne zarobki dwóch gwiazd
    > telewizyjnych - Tomasza Lisa (zarabiał 80 tys. miesięcznie) i Kamila
    > Durczoka (ma zarabiać i chyba też dotąd zarabiał 60 tys.).

    Nawet jezeli przyjmiemy, ze Durczok jest wyjatkowy, jest gwiazda
    ale przy tym jest oplacany z pieniedzy publicznych,
    dlaczego zarabia wiecej niz prezydent lub premier?
    mamy tylko jednego prezydenta...
    Poza tym nie rozumiem dlaczego
    zarobki pracownikow (oplacanych z pieniedzy publicznych)
    takich jak: nauczyciel, pielegniarka, burmistrz lub prezydent miasta, wojt,
    posel
    ci ostatni czesto bez specjalnych kwalifikacji
    sa w takich dysproporcjach.

  • 28. Data: 2004-04-18 09:39:51
    Od: Maurice Conchis <c...@U...com>

    2004.04.18 03:45:17 na pl.praca.dyskusje napisał(a):

> [...]
    > stacje w kolejności, która bynajmniej nie wynika z jakiejś oceny. Jest to
    > zwykły spis a nie ranking. To tak, jakbyś listę alfabetyczną uwazał za

    Po wejściu na podaną przez Ciebie stronę, centralne miejsce zajmują
    informacje i banner Polsat 2.

> [...]
    > tydzień kwietnia) o 29 minut. (medianews.com.pl) Jeśli to nie jest utrata

    Strona, którą tu cytujesz, www.medianews.com.pl, oprócz ilości minut
    spędzonych przed telewizorem, podaje też oglądalność poszczególnych
    stacji:
    TVP1 24,5%
    TVP2 19,5%
    Polsat 18,0%
    TVN 15,4%

    Nie widzę więc, żeby TVP miała niższe oceny od konkurencji.
    A powracają do pytania - czy jest dysproporcja pomiędzy pomyślnością
    finansową Durczoka a jego faktyczną wartością - skoro jest
    najpopularniejszym prezenterem (http://www.demoskop.com.pl/3_2_008.html)
    to może sobie pozwolić na stawianie żądań finansowych.

  • 29. Data: 2004-04-18 12:16:56
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Maurice Conchis" <c...@U...com> napisał w
    wiadomości news:r661ja7mohyh$.dlg@proletaryat.com.pl...
    > 2004.04.18 03:45:17 na pl.praca.dyskusje napisał(a):
    >
    > Po wejściu na podaną przez Ciebie stronę, centralne miejsce zajmują
    > informacje i banner Polsat 2.

    Na każdej stronie jest jakieś centralne miejsce, ale nic z tego nie
    wynika...

> [...]
    > Polsat 18,0%
    > TVN 15,4%
    >
    > Nie widzę więc, żeby TVP miała niższe oceny od konkurencji.

    To prawda. Nie tylko nie ma niższych, ale utrzymuje swoją cześć rynku na
    takim samym poziomie przez dłuzszy czas. Ale cóż z tego, ze część tortu jest
    taka sama, jak jego ogólna masa maleje? Procentem się nie najesz...

    > A powracają do pytania - czy jest dysproporcja pomiędzy pomyślnością
    > finansową Durczoka a jego faktyczną wartością - skoro jest
    > najpopularniejszym prezenterem (http://www.demoskop.com.pl/3_2_008.html)

    Mnie nie interesuje jego abstrakcyjna wartość, a tylko w zwiazku z funkcją
    jaka pełni. Myślę, że jego wymiana na tańszą osobę przyniosłaby telewizji
    korzyść finansową bez innych strat. Mamy przykład Lisa, którego odejście nie
    zachwiało finansami jego pracodawcy. I tak z trójki programów informacyjnych
    TVP Dziennik jest najniżej oceniany. (mamy tu jedna z wielu
    niewytłumaczalnych sprzeczności w wynikach badan popularność prezentera vs
    ocena jego pracy).

    Wracając do pytania autora wątku - naturalną tendencję telewizji do
    kreowania gwiazd uważam za niezdrową. Niezdrową, bo im ciemniejszy widz, tym
    jaśniejszej gwiazdy potrzebuje. Wiem, ze niesienie kaganka oświaty nie jest
    w modzie, ale cały ten proces kreacji gwiazdy uważam za ogłupiający widza, a
    osoby wyniesione w ten sposób na piedestał - za przypadkowe. Trafiaja się
    diamenty, ale większość gwiazd jest taka sobie. Pozornie głupota jest
    prywatna sprawa głupiego, ale ma też wymiar społeczny.

  • 30. Data: 2004-04-18 12:38:53
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    > jak TVN płaci komuś nawet milion miesięcznie to ich sprawa
    >
    > jak TVP komuś płaci taką forsę to to jest sprawa publiczna
    > i jest szokująca

    A czy nie szokowało by gdyby za tę samą pracę Durczok zarabiał np. dziesięć
    razy mniej od Lisa tylko dlatego że pracuje w telewizji publicznej?

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |