PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gwiazdorskie kontrakty dziennikarzy telewizyjnych

  • 1. Data: 2004-04-17 08:53:55
    Temat: Gwiazdorskie kontrakty dziennikarzy telewizyjnych
    Od: "Pawel Wimmer" <w...@o...pl>

    Ostatnio niemal jednocześnie poznaliśmy miesięczne zarobki dwóch gwiazd
    telewizyjnych - Tomasza Lisa (zarabiał 80 tys. miesięcznie) i Kamila
    Durczoka (ma zarabiać i chyba też dotąd zarabiał 60 tys.).
    Ja uważam, że ich wysokość jest odzwierciedleniem wysokiej pozycji zawodowej
    i klasy dziennikarza, wolnej gry popytu i podaży. Uważam je więc za
    uzasadnione. Ale spotkałem się z paru negatywnymi ocenami takich kominów.
    Co sądzicie na temat takich kontraktów?
    PW

  • 2. Data: 2004-04-17 09:02:50
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Pawel Wimmer <w...@o...pl> wrote:
    > więc za uzasadnione. Ale spotkałem się z paru negatywnymi ocenami
    > takich kominów. Co sądzicie na temat takich kontraktów?
    > PW

    A co, jacys znajomi lewacy chcieliby zeby mniej zarabiali? Placa przeciez i
    tak zlodziejskie podatki.
    Zarabiaja na tyle, na ile "wycenia" ich zarzad danej telewizji. Widac sie
    oplaca obu stronom.

    http://www.PRnews.pl

  • 3. Data: 2004-04-17 09:24:05
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Pawel Wimmer" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i klasy dziennikarza, wolnej gry popytu i podaży. Uważam je więc za
    > uzasadnione. Ale spotkałem się z paru negatywnymi ocenami takich kominów.

    Widocznie sa tyle warci - kropka.

    Mnie natomiast zbulwersowala wypowiedz jednego z internautow, ktory ma w
    sadzie pracy zlozony od wrzesnia pozew przeciwko pracodawcy, a urzednicy mu
    odpowiadaja, ze maja do roku czasu na rozpatrzenie.
    Internauta z rozgoryczniem komentowal fakt, ze Lis zlozyl pozew w lutym i
    juz jest po sprawie - poza kolejka.
    TO jest faktycznie sprawa do napietnowania - nierowne traktowanie obywateli
    w urzedach i sadach wynikajace z przyczyn "znanego nazwiska" itp.
    Ciekawe KTO imiennie nadal sprawie tryb przyspieszony i na jakiej
    podstawie???

    pzdr
    Krzysztof

    ---

  • 4. Data: 2004-04-17 10:01:45
    Od: "Tomasz Czarnecki" <t...@s...net>

> [...]
    > i klasy dziennikarza, wolnej gry popytu i podaży. Uważam je więc za
    > uzasadnione. Ale spotkałem się z paru negatywnymi ocenami takich kominów.

    Witam
    W przypadku Tomasza Lisa sprawa jest czysta, interes sie wszystkim oplacal
    wiec nie jest zle.
    Natomiast co do oceny kontraktu z kamilem Durczokiem trzeba wziasc pd uwage
    to, ze umowa zostala zawarta miedzy nim a reprezentujacym TVP panem
    Kwiatkowskim na 3 dni przed jego odejsciem (w niezbyt zdrowej atmosferze).
    Pozatym umowa jest wyjatkowo dlugoterminowa i ewentualne straty TVP przy
    probie zwolnienia KD sa wyjatkowo duze..... Ta umowe powinien podpisac w
    zasadzie nowy zarzad, a tak to rzeczywiscie pan Kwiatkowski moze byc
    slusznie oskarzony o zle wydawanie srodkow publicznych. W koncu TVP jest
    utrzymywana z naszych podatkow.

    Przy TVN ciezko byloby postawic taki zarzut bo jest to prywatne
    przedsiemwziecie.

    Pozdrawiam
    TCz

  • 5. Data: 2004-04-17 10:27:48
    Od: "Pawel Wimmer" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Czarnecki" <t...@s...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > utrzymywana z naszych podatkow.
    >
    > Przy TVN ciezko byloby postawic taki zarzut bo jest to prywatne

    To jest niewątpliwie istotne rozróżnienie. Co oczywiście nie zmienia faktu,
    że Durczok jest wart dużych pieniędzy.
    PW

  • 6. Data: 2004-04-17 11:33:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > i klasy dziennikarza, wolnej gry popytu i podaży. Uważam je więc za
    > uzasadnione. Ale spotkałem się z paru negatywnymi ocenami takich kominów.

    powiem tak

    jak TVN płaci komuś nawet milion miesięcznie to ich sprawa

    jak TVP komuś płaci taką forsę to to jest sprawa publiczna
    i jest szokująca

    to nasza cholerna forsa a oni ja rozdają każdemu kto im się napatoczy

  • 7. Data: 2004-04-17 11:59:52
    Od: "Irek" <j...@w...pl>

> [...]
    > oplaca obu stronom.
    > Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations:

    Jezeli nie portafisz odpowiedziec na prosto zadane pytanie to ....
    A moze wez se rozped i walnij tym czyms co trzyma uszy w solidna sciane,
    poniewaz to co powinno byc w srodku nie jest ani lewe, ani prawe tylko
    normalnie puste ;-(( Jak czasami czytam twoje wypociny, to przypomina to
    Jasia ktoremu wszystko kojarzy "psze pani" sie z wezem.
    Irek

  • 8. Data: 2004-04-17 12:19:59
    Od: "Wacław" <...@...com>

    Użytkownik "Pawel Wimmer" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    Z Lisem kwestia jest jasna - płaci mu firma prywatna.Mozna by sie spierac
    czy to etyczne dawac czlowiekowi 80tys, kiedy narod przymiera glodem, ale
    jak chca to niech mu tyle placa. Za to z Durczokiem to skandal! Wszyscy
    jestesmy zobligowani do placenia abonamentu czyli podatku
    radio-telewizyjnego. I z tego 60 tys. idzie na dziennikarza, a raczej
    lektora czytajacego wiadomosci z promptera. A ile wydaje sie na polskich
    lekarzy, naukowcow? Dostaja nieraz mniej niz 1,5 tys miesiecznie. Polska
    mlodziez konczy po 2,3 fakultety, zna jezyki i jest bezrobotna. Takie
    sytutacje jak ta zagrazaja polskiej demokracji. Ludzie przestaja wierzyc w
    demokracje i kapitalizm. Lepper zaciera rece. Gdyby to ode mnie zalezalo
    dalbym Durczokowi srednia krajową. Tyle sie nalezy dla goscia czytajacego
    wiadomosci. A Kwiatkowskiego wsadzil do wiezienia na 10 lat, za defraudacje
    majatku.

  • 9. Data: 2004-04-17 12:47:05
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Irek <j...@w...pl> wrote:
    > Jezeli nie portafisz odpowiedziec na prosto zadane pytanie to ....

    Problemy ze zrozumieniem masz, czy czytaniem?
    Napisalem - jesli obu stronom sie to oplaca, to jest ok.
    Durczok wbrew temu co napisal ktos na dole nie jest tylko zwyklym
    prezenterem.

> [...]
    > prawe tylko normalnie puste ;-(( Jak czasami czytam twoje wypociny,
    > to przypomina to Jasia ktoremu wszystko kojarzy "psze pani" sie z

    Twoj problem, nie moj.
    Wrzuc mnie do KF i po problemie. To, ze jestes zgorzknialy nie oznacza, ze
    ktos nie moze miec jak piszesz swoich skojarzen.

    Jesli kogos dziwia wysokie zarobki bez podania przyczyn tego zdziwienia - to
    po prostu jest zawistnym czlowieczkiem (taka cecha ponoc narodowa).

    Co do twoich rad z rozpedem. Daj sobie na wstrzymaniu i zajmij sie soba, bo
    widavc, ze masz problemy....
    Pozdrawiam mimio wszystko.

    http://www.PRnews.pl

  • 10. Data: 2004-04-17 12:50:20
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Wacław" <...@...com> napisał w wiadomości

    > I z tego 60 tys. idzie na dziennikarza, a raczej
    > lektora czytajacego wiadomosci z promptera.

    IMO dobry dziennikarz wiadomości podnosi wiarygodność
    stacji (vide LIS który wykreował Informacje TVN).
    Buduje jej prestiż. Co przyciąga przed ekrany TVP widzów,
    co powoduje że reklamodawcy płacą za reklamy, co powoduje,
    że telewizja publiczna generuje zyski. Co pozwala zatrudniać
    coraz lepszych fachowców (twierdzenie że Durczok tylko czyta
    wiadomości jest lekko śmieszne).
    Ale to moja opinia i jakoś nie ma we mnie zawiści że Ci "ONI"
    tyle zarabiają.
    Spójrz na media z innej strony. Czym byłaby, nomen omen,
    publiczna radiowa Trójka bez Niedźwiedzia czy Kuby Strzyczkowskiego.
    Czym byłoby Lato z Radiem bez Hajzera, czy radiowa Jedynka
    bez Sznuka. Kolejna medialna papka bez osobowości, bez charakteru,
    bez wyrazu.
    L.