PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gwiazdorskie kontrakty dziennikarzy telewizyjnych

  • 11. Data: 2004-04-17 13:11:24
    Temat: Re: Gwiazdorskie kontrakty dziennikarzy telewizyjnych
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    > Problemy ze zrozumieniem masz, czy czytaniem?

    Wyluzuj się trochę Michał, bo Cię wiosna coś rozbudziła :)

    > Napisalem - jesli obu stronom sie to oplaca, to jest ok.
    > Durczok wbrew temu co napisal ktos na dole nie jest tylko zwyklym
    > prezenterem.

    No szkoda, że nie dopisałeś, że jest jeszcze kumplem skompromitowanego
    Kwiatkowskiego, który podpisał z nim umowę parę dni przed odejściem
    z TVP, która gwarantuje Durczokowi 720 tys. zł odprawy, jeśli zostanie
    zwolniony, albo połowę tej kwoty... jeśli odejdzie sam. Jak nowy
    zarząd zobaczył tę umowę to zbladł. Podobno nie była to jedyna taka
    umowa podpisana przez Kwiatkowskiego. To już jest przegięcie w starym
    SLD'owskim stylu rozkradania pieniędzy publicznych.

    --
    Dariusz Jaworski

    PGP key fingerprint: 9FBC7DB3D28AB181F1838C321ACFDD74 / id: 6438E6C1

  • 12. Data: 2004-04-17 14:50:10
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "libra" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > IMO dobry dziennikarz wiadomości podnosi wiarygodność
    > stacji (vide LIS który wykreował Informacje TVN).
    > Buduje jej prestiż. Co przyciąga przed ekrany TVP widzów,
    > co powoduje że reklamodawcy płacą za reklamy, co powoduje,
    > że telewizja publiczna generuje zyski. Co pozwala zatrudniać
    > coraz lepszych fachowców (twierdzenie że Durczok tylko czyta
    > wiadomości jest lekko śmieszne).

    Ale na razie oglądalność, prestiż i zaufanie do TVP spada, więc zgodnie z
    Twoją interpretacja nalezałoby Durczoka wyrzucić jako odpowiedzialnego za
    ten stan rzeczy. Jakie prawa takie obowiazki...

  • 13. Data: 2004-04-17 14:51:13
    Od: Fabio <f...@a...inetsolutions.pl>

    In article <c5qrfp$e8t$1@nemesis.news.tpi.pl>, w...@o...pl says...

    > Ostatnio niemal jednocześnie poznaliśmy miesięczne zarobki dwóch gwiazd
    > telewizyjnych - Tomasza Lisa (zarabiał 80 tys. miesięcznie) i Kamila
    > Durczoka (ma zarabiać i chyba też dotąd zarabiał 60 tys.).
    > Ja uważam, że ich wysokość jest odzwierciedleniem wysokiej pozycji zawodowej
    > i klasy dziennikarza, wolnej gry popytu i podaży. Uważam je więc za
    > uzasadnione. Ale spotkałem się z paru negatywnymi ocenami takich kominów.

    W Polsce to normalne. Jak sie komus powiedzie i duzo zarabia, to za
    chwile znajduje sie cala mala Polaczkow - zawistnikow. Tego typu ludzie
    najczesciej sami nie potrafia nic osiagnac i sa tym sfrustrowani. Kiedy
    dowiaduja sie, ze komus sie powiodlo, to najchetniej sprowadziliby na
    nich tysiace nieszczesc, aby w tak bezsensowny sposob polepszyc swoje
    wlasne samopoczucie.

    ..:: fabio

  • 14. Data: 2004-04-17 17:10:08
    Od: Maurice Conchis <c...@U...com>

    Sat, 17 Apr 2004 16:50:10 +0200, na pl.praca.dyskusje, MC napisał(a):

    > Ale na razie oglądalność, prestiż i zaufanie do TVP spada, więc zgodnie z
    > Twoją interpretacja nalezałoby Durczoka wyrzucić jako odpowiedzialnego za
    > ten stan rzeczy. Jakie prawa takie obowiazki...

    Takie stwierdzenie jest nieco demagogiczne - na czym opierasz wniosek,
    że oglądalność, prestiż i zaufanie do TVP spada? Jest to poparte
    badaniami, czy też są to wyłącznie Twoje przypuszczenia?

    --
    Maurice Conchis_________conchis-at-proletaryat.com
    -------------"Tajeminicą powodzenia jest szczerość,

  • 15. Data: 2004-04-17 17:38:49
    Od: "Pawel Wimmer" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Wacław" <...@...com> napisał w wiadomości

    > I z tego 60 tys. idzie na dziennikarza, a raczej
    > lektora czytajacego wiadomosci z promptera.
    No, jednak nie każdy lektor potrafi porozmawiać na żywo z sekretarzem stanu
    USA.
    A tak swoją drogą, dziwię się, że zdecydowanie nie jest doceniana Pochanke,
    która jest moim zdaniem najbardziej błyskotliwym dziennikarzem telewizyjnym
    we wszystkich mi znanych stacjach. Inteligencją bije na głowę całą
    konkurencję.
    PW

  • 16. Data: 2004-04-17 21:02:12
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Maurice Conchis" <c...@U...com> napisał w
    wiadomości news:1nj2jkzkx0x4t.dlg@proletaryat.com.pl...
> [...]
    > że oglądalność, prestiż i zaufanie do TVP spada? Jest to poparte
    > badaniami, czy też są to wyłącznie Twoje przypuszczenia?

    Chociażby na ocenach dzienników w Internecie na www.tvpol.com. Dzisiejsze
    Wiadomości z TVP oceniono na 2,7/5, Panoramę na 3,1/5, Teleexpress - 2,8/5.
    Informacje w Polsacie2 4,2/5, Dziennik 3,7/5. Spora różnica. Głosujących
    jest zwykle blisko stu, więc nie jest to taka demagogia jak sądzisz.

  • 17. Data: 2004-04-17 21:25:52
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Maurice Conchis wrote:

    > Takie stwierdzenie jest nieco demagogiczne - na czym opierasz wniosek,
    > że oglądalność, prestiż i zaufanie do TVP spada? Jest to poparte
    > badaniami, czy też są to wyłącznie Twoje przypuszczenia?

    Prestiż TVp u mnie spadł hurtowo w dół o 100% - po prostu przesta?łem
    oglądać telewizję zupełnie. W tym roku w lipcu będzie 5 lat, jak nie
    golądam telewizji w ogóle, rok sobie stał i się kurzył, od 4 lat nie mam
    po prostu telewizora jako urządzenia. namawiam do tego rozwiązania
    wszystkich - mniej robienia sieczki z mózgu, zero reklam, dobry film to
    sobie można obejrzeć z VHSa albo DVD i tyle. No i wicej czasu na
    rozwijające czynności : spacery, lekturę etc

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 18. Data: 2004-04-17 21:34:45
    Od: Maurice Conchis <c...@U...com>

    Sat, 17 Apr 2004 23:02:12 +0200, na pl.praca.dyskusje, MC napisał(a):

> [...]
    > Informacje w Polsacie2 4,2/5, Dziennik 3,7/5. Spora różnica. Głosujących
    > jest zwykle blisko stu, więc nie jest to taka demagogia jak sądzisz.

    Po pierwsze - nie dziwię się, że najwyżej jest oceniany Polsat2, skoro
    jest tak wyeksponowany;
    Po drugie - jeżeli dobrze zrozumiałem, jest to zestawienie stacji
    nadających w necie. Z opinii zamieszczonych na stronie wynika, że
    najistotniejsze dla odbiorcy jest jakość transmisji. Nie ma to w takim
    razie większego przełożenia na poziom zaufania i prestiżu danej stacji.

  • 19. Data: 2004-04-17 21:47:04
    Od: Maurice Conchis <c...@U...com>

    Sat, 17 Apr 2004 23:25:52 +0200, na pl.praca.dyskusje, Piotr Hosowicz
    napisał(a):

> [...]
    > sobie można obejrzeć z VHSa albo DVD i tyle. No i wicej czasu na
    > rozwijające czynności : spacery, lekturę etc

    Aż taki twardy nie jestem :) Raz na jakiś czas zobaczę, posłucham o czym
    mówią, czym żyje społeczeństwo. Na szczęście mogę bez niej żyć -
    zdarzały się okresy, kiedy po parę miesięcy nie miałem z nią kontaktu.
    Nie ma to jak dobra książka. :)

  • 20. Data: 2004-04-17 22:21:05
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Maurice Conchis" <c...@U...com> napisał w
    wiadomości news:1s7avpcuhrumc$.dlg@proletaryat.com.pl...

    Dzisiejsze

    > Po pierwsze - nie dziwię się, że najwyżej jest oceniany Polsat2, skoro
    > jest tak wyeksponowany;

    O jakim wyeksponowaniu piszesz? Sugerujesz, że ocena zależy od kolejności
    stacji na liscie? Jest łagodny trend, ale też przyklady przeciwne. Więc coś
    w tym jest, ale nie na tyle, aby zdyskwalifikować wypisane oceny.

> [...]
    > najistotniejsze dla odbiorcy jest jakość transmisji. Nie ma to w takim
    > razie większego przełożenia na poziom zaufania i prestiżu danej stacji.

    Też nie do końca sie z Toba zgodzę. Nie wszystkie opinie dotyczą techniki.
    Powiedzmy - połowa. Reszta to jednak merytoryka.

    Zresztą nie sama ocena jest tu istotna a raczej jej zwiazek z pomyslnością
    finansową kluczowych osób. Wyrażę, moze zbyt odważnie pogląd, że w przypadku
    Durczoka mamy dysproporcje pod tym względem.