PracaGrupypl.praca.dyskusje › Godziny pracy - Ciekawostka - SZOK

  • 1. Data: 2007-07-23 11:16:35
    Temat: Godziny pracy - Ciekawostka - SZOK
    Od: "Rumcajs" <a...@e...pl>

    Witam

    No to się zbulwersowałem, dowiedziałem sie dzisiaj w jakim nowym systemie
    pracy bedzie pracowała moja dziewczyna. Salon optyczny w którym jest
    kierownikiem sklepu. System zmian 6 na 7 czyli 6 dni pracy i jeden dzień
    wolny na tydzień. W miesiącu 16 dni pracy po 12h plus 15 dni po 6h czyli ok
    300h. Mamy okres urlopowy więc jedna z pracowników ma wakacje i w miesiacu
    sierpniu daje dodatkowe 24h czyli razem ok 320h na miesiąc w którym ustawowo
    powinno sie pracować ok. 170h/40h na tydzień. Zarobki nie wzrastją, płaca
    absolutnie nieadekwatna do stawianych wymagań.
    Wczesniej bylo normalnie czyli ok 180-190h. Nowe zażądzenie dotyczy całej
    sieci salonów i wszystkich kierowników. Czyzbyśmy mieli do czynienia z
    obozem pracy, gdzie jak Ci sie nie podoba to wypowiedzenie w trybie
    natychmaistowym i do ręki 350 zeta...

    Panowie ręce opadają, jak to możliwe? Co z nimi zrobić bo to permanętne
    pogwałcenie regulaminu pracy oraz elementarnych praw człowieka?

    Pozdrawiam

    Adam A.

  • 2. Data: 2007-07-23 11:26:35
    Temat: Re: Godziny pracy - Ciekawostka - SZOK
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    >
    > Panowie ręce opadają, jak to możliwe? Co z nimi zrobić bo to permanętne
    > pogwałcenie regulaminu pracy oraz elementarnych praw człowieka?

    Ale przecież może odejść. W czym problem?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2007-07-23 11:42:11
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Rumcajs pisze:
    > gdzie jak Ci sie nie podoba to wypowiedzenie w trybie
    > natychmaistowym i do ręki 350 zeta...

    a na jakiej podstawie. Chyba ma jakąś umowę.

    > Panowie ręce opadają, jak to możliwe?

    A co z paniami?

  • 4. Data: 2007-07-23 11:45:34
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Rumcajs porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > Panowie ręce opadają, jak to możliwe? Co z nimi zrobić bo to permanętne
    > pogwałcenie regulaminu pracy oraz elementarnych praw człowieka?

    Telefon do PIPu i czekac na ich reakcje.
    Ponadto, jesli dostala to na pismie, to telefon do ktorejs z duzych,
    ogolnopolskich gazet i info o tym - najlepiej jakby dostarczyc takie
    pisma z kilku sklepow tejze sieci.

    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-07-23 12:04:27
    Od: "Rumcajs" <a...@e...pl>

    owszem, może, ale nie o to chodzi w tym wątku.

    Pzdr.

    Adam A.

  • 6. Data: 2007-07-23 12:06:45
    Od: "Rumcajs" <a...@e...pl>

    jasne że ma, umowa jednak nie reguluje stawki godzinowej, od tego jest
    regulamin pracy. Zaś umowa jest na czas określony więc zwolnienie w takim
    trybie jest jak najbardziej możliwe.

    Pzdr.

    Adam A.

  • 7. Data: 2007-07-23 12:18:25
    Od: "Rumcajs" <a...@e...pl>

    Pismo jest, kontakt z PIP-em niewykluczony, na podanie sprawy do gazety
    myśle że trzaby mieć więcej dowodów obciążających pracodawce.

    Pzdr.

    Adam A.

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:f824i3$ea4$1@inews.gazeta.pl...

  • 8. Data: 2007-07-23 12:18:27
    Od: "kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Ale przecież może odejść. W czym problem?

    Zamknij się DEBILU

    Krzysztof Wysocki
    www.artsdesign.pl

  • 9. Data: 2007-07-23 12:23:29
    Od: "kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Panowie ręce opadają, jak to możliwe? Co z nimi zrobić bo to permanętne
    > pogwałcenie regulaminu pracy oraz elementarnych praw człowieka?
    >
    > Pozdrawiam

    Kontakt z PIP-em. Powinni doradzić co robić dalej. Z doświadczenia wiem, że
    dobrze prowadzić kartę pracy - godzin. Najlepiej podpisaną przez kierownika.
    A skoro te zmiany to odgórne i "legalne" nie powinno być z udokumentowaniem.

    Krzysztof Wysocki
    www.artsdesign.pl

  • 10. Data: 2007-07-23 12:29:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Rumcajs pisze:
    > jasne że ma, umowa jednak nie reguluje stawki godzinowej, od tego jest
    > regulamin pracy. Zaś umowa jest na czas określony więc zwolnienie w takim
    > trybie jest jak najbardziej możliwe.

    Jeśli umowa jest na czas określony > 6 miesięcy, to co najwyżej wchodzi
    w grę 2 tygodniowe wypowiedzenie i to pod warunkiem uwzglednienia tego w
    umowie.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl