PracaGrupypl.praca.dyskusje › Godziny pracy - Ciekawostka - SZOK

  • 11. Data: 2007-07-23 12:38:39
    Temat: Re: Godziny pracy - Ciekawostka - SZOK
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-23 14:06 [Rumcajs] napisał(a):
    > jasne że ma, umowa jednak nie reguluje stawki godzinowej, od tego jest
    > regulamin pracy. Zaś umowa jest na czas określony więc zwolnienie w takim
    > trybie jest jak najbardziej możliwe.

    Witam,
    Po pierwsze to http://evil.pl/pip/OE.html

    Po drugie...
    Nie bardzo rozumiem Twoje stwierdzenie, że jak umowa na czas określony
    to można zwolnić z dnia na dzień. Zawsze można (bez względu na rodzaj
    umowy), pod warunkiem, że pracownik da pracodawcy powód czyli ciężko
    uchybi swoim obowiązkom. Za narzekanie nikogo się nie zwalnia. Pisanie,
    że umowa nie reguluje warunków na jakich pracownik został zatrudniony to
    jakieś nieporozumienie. W umowie zawsze jest zawarte zarówno
    wynagrodzenie pracownika jak i wymiar jego zatrudnienia. W regulaminie
    można zawrzeć jakieś elementy dodatkowe np. sposób obliczania premii
    regulaminowej, bo samo prawo do otrzymywania premii powinna zawierać już
    umowa. Jeżeli Twoja znajoma jest zatrudniona w pełnym wymiarze czasu
    pracy to ma określone wszystko co potrzeba. Średnio 40-godzinny tydzień
    pracy w okresie rozliczeniowym, dobowe i tygodniowe normy odpoczynku,
    normy godzin nadliczbowych. Co do stawki to również w umowie ma zapisane
    co do centa jakie wynagrodzenie ma otrzymywać za swoja pracę i nikt jej
    mniej nie zapłaci. Może jedynie otrzymać więcej.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 12. Data: 2007-07-23 12:39:17
    Od: "Rumcajs" <a...@e...pl>

    Super, dzięki, pierwszą rzeczą jaką zrobmy to zajdziemy do Okręgowego
    inspektoratu Pracy gdzie mam nadzieje wyjaśnić sprawe o tyle by mieć
    argumenty na następnej rozmowie z centralą. Cel jest taki, by odstąpiono od
    nowych zasad bez konieczności odchodzenia z pracy co może być trdne do
    zrealizowania.
    Paranoją jest wyrabianie niemal 200% normy na prawie 2 etaty, nie sądziłem
    że są tacy ludzie którym taki system wydaje się słuszny i efektywny.

    Pzdr.

    Adam A.

  • 13. Data: 2007-07-23 12:40:50
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-23 14:29 [Tomasz Kaczanowski] napisał(a):

    > Jeśli umowa jest na czas określony > 6 miesięcy, to co najwyżej wchodzi
    > w grę 2 tygodniowe wypowiedzenie i to pod warunkiem uwzglednienia tego w
    > umowie.

    Dyscyplinarnie można rozwiązać każdą umowę.

  • 14. Data: 2007-07-23 12:48:24
    Od: "Rumcajs" <a...@e...pl>

    Tego że można w tym trybie zwolnić bez względu na rodzaj umowy nie
    wiedziałem, co do treści tej konkretnej umowy się nie wypowiem bo będe ją
    widział dopiero wieczorem, i wtedy sprawa będzie bardziej jaskrawa. Co do
    warunków i regól zawartych w umowie to jak życe często pokazuje pracodawca
    żadko sie stosuje i zazwyczaj działa silnie na niekorzyść poszkodowanego
    pracownika, a które to szkody póżniej ciężko wyegzekwować. Dzięki za
    informacje.

    Pzdr.

    Adam A.

  • 15. Data: 2007-07-23 13:10:38
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Rumcajs porozsypywal nastepujace haczki:
    > Pismo jest, kontakt z PIP-em niewykluczony, na podanie sprawy do gazety
    > myśle że trzaby mieć więcej dowodów obciążających pracodawce.

    Mysle ze samo pismo wystarczy
    --
    badzio

  • 16. Data: 2007-07-23 13:10:57
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Rumcajs porozsypywal nastepujace haczki:
    > owszem, może, ale nie o to chodzi w tym wątku.

    Bydlejakiego ignoruj.
    A, zapomnialem - nie toppostuj
    --
    badzio

  • 17. Data: 2007-07-23 13:11:52
    Od: "Rumcajs" <a...@e...pl>

    > Zawsze można (bez względu na rodzaj umowy), pod warunkiem, że pracownik da
    > pracodawcy powód czyli ciężko uchybi swoim obowiązkom. Za narzekanie
    > nikogo się nie zwalnia.

    Jedna z kierowniczek na śląsku podczas rozmowy z prezesem na temat nowego
    systemu pracy została zwolniona w trybie natychmiastowym. Dlaczego? ponieważ
    wykazała dezaprobate dla systemu argumentując to tym, że ona jako osoba
    dojeżdzająca do pracy w czasie ok 1,5 godziny w jedną strone przy syst.
    pracy gdzie dni wolne zostały zastąpione przez 6 godzinny dzień pracy oraz
    innych obowiązkach związanych z życiem rodzinnym(dziecko itd.) oraz żadnym
    przełożeniu na finansowy aspekt została praktycznie natychmiastowo zwolniona
    i wynagrodzona stawka 50% wynagrodzenia z umowy netto.
    Taka to nowinka w temacie.

    Pzdr.

    Adam A.

  • 18. Data: 2007-07-23 13:43:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 23 Jul 2007 13:16:35 +0200, "Rumcajs" <a...@e...pl> wrote:

    >Panowie ręce opadają, jak to możliwe? Co z nimi zrobić bo to permanętne
    >pogwałcenie regulaminu pracy oraz elementarnych praw człowieka?

    Zwolnić się?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 19. Data: 2007-07-23 13:45:13
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-23 15:11 [Rumcajs] napisał(a):

> [...]
    > przełożeniu na finansowy aspekt została praktycznie natychmiastowo zwolniona
    > i wynagrodzona stawka 50% wynagrodzenia z umowy netto.

    No ale zapewne zaskarżyła pracodawcę do SP, wygrała i przywrócono ją do
    pracy :-)
    Ja zdaję sobie sprawę z tego, że są pracodawcy, którym się pewne rzeczy
    wydają. Ale właśnie po to są przepisy i odpowiednie instytucje żeby im
    to "wydaje się" korygować. Jednak to do zawsze do pracownika należy
    decyzja czy będzie słuchał czy też będzie słyszany.

  • 20. Data: 2007-07-23 14:42:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Rumcajs pisze:

> [...]
    > przełożeniu na finansowy aspekt została praktycznie natychmiastowo zwolniona
    > i wynagrodzona stawka 50% wynagrodzenia z umowy netto.

    Jeśli została zwolniona dyscyplinarnie, musi byc podany powód
    zwolnienia, jeśli będzie niewiarygodny, to należy się odwołać i
    uruchomić odpowiednią maszynę prawniczą.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl