PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gdzie się podziali programiści

  • 11. Data: 2006-09-13 10:48:33
    Temat: Re: Gdzie się podziali programiści
    Od: "gg" <...@d...com>

    > Mam pytanie do ludzi działających w IT, czy zauważyliście, że zrobiła się
    > gigantyczna dziura na rynku i brak jest programistów, czy mnie się wydaje?
    > A jak się wydaje, to jakie macie sprawdzone metody poszukiwania
    > programistów?

    pojechali tam gdzie podaje sie wysokosc wynagrodzenia w ofertach pracy

  • 12. Data: 2006-09-13 11:51:24
    Od: "kantor" <k...@a...com.pl>

    Użytkownik "gg" <...@d...com> napisał w wiadomości

    > pojechali tam gdzie podaje sie wysokosc wynagrodzenia w ofertach pracy
    rotfl :)

  • 13. Data: 2006-09-13 11:51:51
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "herakles" <h...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gigantyczna dziura na rynku i brak jest programistów, czy mnie się wydaje?
    > A jak się wydaje, to jakie macie sprawdzone metody poszukiwania

    A ci co nie mieli gdzie się zakamuflować w kraju pojechać programować zmywki
    i automaty do bram w Irlandi. Bo jeśli jest tak że przeważnie programistta
    (i pokrewne informatyczne) w jakimś tak stopniu zna angielski to co mu
    przeszkadza douczyć się i żyć spokojnie i na poziomie ???

  • 14. Data: 2006-09-13 12:15:41
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    Ja sie zastanawiam kiedy pracodawcy wyjda z depresji i zamiast szlochac o
    braku pracownikow zaczna placic wiecej i jak to ma miejsce na Zachodzie -
    podawac wysokosc wynagrodzenia.

  • 15. Data: 2006-09-13 12:24:06
    Od: d...@g...pl

    > Ja sie zastanawiam kiedy pracodawcy wyjda z depresji i zamiast szlochac o
    > braku pracownikow zaczna placic wiecej i jak to ma miejsce na Zachodzie -
    > podawac wysokosc wynagrodzenia.

    Wola poczekac na Bulgarow, Rumunow i Ukraincow. Jakiez bedzie ich zdziwienie ;D

  • 16. Data: 2006-09-13 12:45:23
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ja sie zastanawiam kiedy pracodawcy wyjda z depresji i zamiast szlochac o
    > braku pracownikow zaczna placic wiecej i jak to ma miejsce na Zachodzie -
    > podawac wysokosc wynagrodzenia.

    Bo widzisz człowiek przeważnie pracuje minimum tyle aby go tylko nie
    zwolnili a pracodawcy płacą minimum tyle ile muszą aby ludzie się nie
    zwalniali. Ten cały bajer z tym że nie ma praconików jest według mnie
    przedwczesny, nagłosniony przez media i występuje ewentualnie w niektórych
    miejscach. Zanim się to rozpłynie po małych miastach i całej Polsce to
    jeszcze potrwa. Ci którzy nie mają interntu może wogóle jeszcze o tym nie
    wiedzą. Jak pracodawcy zaczną się licytować o ludzi wtedy musi coś drgnąć,
    tak jak teraz np. na rynku tirowców.

  • 17. Data: 2006-09-13 13:39:06
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    "herakles" napisał w wiadomości news:ee8gqp$s73$2@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
    > gigantyczna dziura na rynku i brak jest programistów, czy mnie się wydaje?
    > A jak się wydaje, to jakie macie sprawdzone metody poszukiwania

    dodać tylko trzeba, że tragedia się z togo powodu nie dzieje,
    gorzej jak jest nadmiar, wtedy ludzie nie maja pracy
    a jak praca nie ma ludzi to pół biedy

    podobnie jest z grafikami i budowlańcami,
    i pewnie jeszcze jakimiś zawodami

    dodać jednak trzeba, że poszukiwani są ludzie, którzy coś
    potrafią a nie tacy którym się to wydaje.

    wr,
    www.isonet.pl

  • 18. Data: 2006-09-13 13:53:29
    Od: "kantor" <k...@a...com.pl>

    Użytkownik "iso" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    > "herakles" napisał w wiadomości news:ee8gqp$s73$2@atlantis.news.tpi.pl
    > dodać jednak trzeba, że poszukiwani są ludzie, którzy coś
    > potrafią a nie tacy którym się to wydaje.

    No tak... masz racje... ale nie do końca.... pozostaje kwestia lokalizacji.
    Ja widzisz pracuje jako Team Leader w małej firmie w Poznaniu
    przy niewielkim choć ciekawym projekcie - no i co z tego że od czasu do
    czasu wpada mi
    ciekawa oferta za ciekawe pieniadze - skoro jest albo w wawce, albo we
    wrocku, albo w rajchu,
    albo po kila miesięcy w przeróżnych zadupiach naszego globu (jeżeli
    outsource'ing).
    Tymczasem ja mieszkam w Poznaniu, jasne - można się ułożyć np. z
    PolBankiem - będę miał roboty tyle,
    że dnia dziennego nie bedę oglądać - a siana tyle samo co teraz, lub
    niewiele więcej.
    Owszem - szuka się ludzi z wiedzą i doświadczeniem - jednak ile lat można
    żyć na walizkach
    zmieniając miasto co kilka miesięcy/kilka lat ?
    Wciąż jest w kraju sytuacja że są 3 zagłębia przyciągajace duże projekty -
    reszta regionów
    pracuje przy takich finansach jaki budzet maja ich niewielkie projekty :(
    I to się raczej nie zmieni.

    Kantor

  • 19. Data: 2006-09-13 17:02:10
    Od: jerry <...@i...pl>

    Czasy w których mój ojciec podjął pracę w elektrowni, a 3 lata temu
    otrzymał nagrodę za ...30 lat pracy w tymże zakładzie już minęły. Teraz
    musisz być bardziej mobilny. Jeżeli uważasz, że mieszkasz w Poznaniu i
    to Cię ogranicza jesteś w błędzie.
    Ja mieszkam i pracuję we Wrocławiu, pochodzę z Sosnowca. Tu kończę
    podyplomówkę i grzeję posadę starszego programisty. Do czasu. Za rok
    planuję wyjechać na Cypr, który jednak będzie tylko kilkuletnim
    przystankiem w drodze do Nowej Zelandii lub Australii i to tylko po to,
    by kiedyś powrócić. Zycie jest zbyt krótkie by spędzać je w ...
    Poznaniu (Wrocławiu) ;-).

    P.S.
    Tylko mi nie pisz o rodzinie, dla mnie to nie obciążenie ale motywacja.
    Kredyt? Też mam ale gdy zamienisz pensję w złotówkach na
    funty/euro/dolary zapomnisz, że masz kredyt.
    Pozdrawiam!

  • 20. Data: 2006-09-13 18:04:15
    Od: "jacek01g" <j...@i...pl>

    Zachodzie -

    > Wola poczekac na Bulgarow, Rumunow i Ukraincow. Jakiez bedzie ich
    zdziwienie ;D

    hehehe żeby się doczekali przypadkiem... skąd zalożenie że:
    - programiści z ww. nacji zarabiają mniej niz Polacy
    - skuszą sie na polskie pensje i polskie warunki pracy
    - jest ich na tyle dużo że obijają sie na bezrobociu i z nudów pewnie wezmą
    nasze polskie posady?

    to jak to jest z tymi Rumunami i Ukraińcami? wiec ktoś?

    jacek
    wawa